Πρόκειται για το απόλυτο success story της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου.

Η Toyota έχει κατακτήσει τις περισσότερες πρωτιές από οποιαδήποτε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία με το σερί να τρέχει πάνω από 7 συναπτά έτη. Οι προκλήσεις όμως πολλές και σίγουρα το αυτοκίνητο έχει αλλάξει άρδην Θα διατηρήσουν την ελληνική πρωτιά οι Ιάπωνες; Ο νέος πρόεδρος και διευθύνοντας σύμβουλος της Toyota Hellas αποκαλύπτεται…

-Κύριε Ριντλ, είστε πολλά χρόνια στη χώρα μας. Πώς βλέπετε την οικονομία της Ελλάδας, τις προοπτικές, σε σύγκριση με το παρελθόν; Τι καλό ή κακό βλέπετε να έρχεται στη χώρα, σε σχέση με το παρελθόν, σε ό,τι αφορά τα οικονομικά και το επενδυτικό περιβάλλον;

Μένω στην Ελλάδα εδώ και δέκα χρόνια και είμαι πιο αισιόδοξος από ποτέ για τις προοπτικές για την ελληνική οικονομία. Καταρχάς, ο τουρισμός είναι ο μεγαλύτερος κλάδος στη χώρα και τώρα βλέπω τουρίστες στην Αθήνα όλο τον χρόνο.

Το δεύτερο είναι οι ξένες επενδύσεις. Βλέπουμε πάρα πολλές τώρα, όχι μόνο στο real estate. Είναι και στα data centers (σημ.: κέντρα δεδομένων), στις τηλεπικοινωνίες κ.λπ. Δεν έχουμε δει ακόμα το Investment rate (σημ.: ποσοστό απόδοσης επένδυσης). Μετά από αυτό περιμένουμε περισσότερες επενδύσεις στην Ελλάδα.

Το τρίτο είναι το Rescue and Recovery fund, το Ταμείο Ανάκαμψης, το οποίο έχει προϋπολογισμό αξίας περίπου 15% του GDP (σημ.: Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν) της Ελλάδας που είναι τεράστιος. Η κυβέρνηση είναι πάρα πολύ αποτελεσματική στο να εκμεταλλεύεται αυτά τα χρήματα.

-Eκπροσωπείτε στην Ελλάδα τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. Οι συνεργάτες σας στο εξωτερικό, η Toyota, τι σας λένε για την Ελλάδα; Θέλουν να επενδύσουν;

Για μια εταιρεία όπως η Toyota, η Ελλάδα είναι μια πολύ μικρή αγορά. Ομως, η Ελλάδα είναι πολύ αναγνωρίσιμη γιατί αρκετοί Ελληνες είναι στελέχη της. Ο Αθανασόπουλος, ο πρώην εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Toyota Motor Ευρώπης, είναι ένας Ελληνας.

Σήμερα, για παράδειγμα, ο πρόεδρος της Lexus στην Ευρώπη, ο Δημήτρης (σημ.: Τριποσπίτης), είναι Ελληνας. Βέβαια, η Ελλάδα είναι η χώρα όπου η Toyota βρίσκεται -χρόνια τώρα- στο Νο 1 των πωλήσεων, είναι πολύ ισχυρή η μάρκα.

Η Toyota Ελλάς έχει πολλές καλές πρακτικές σε σύγκριση με άλλες χώρες, αν και η Toyota στην Ευρώπη είναι στο Νο 2. Αυτό το βλέπουμε και από την ικανοποίηση των πελατών μας.

-Πώς βλέπετε, γενικότερα, την ελληνική αγορά αυτοκινήτου;

Ολοι ξέρουμε ότι η αγορά ήταν περίπου στα 300.000 αυτοκίνητα ετησίως. Το 2022 ήμασταν λίγο πάνω από 100.000 καινούρια επιβατικά. Εχουμε δρόμο για να αυξήσουμε τις πωλήσεις.
Σήμερα στην Ελλάδα έχουμε τον πιο παλιό στόλο οχημάτων από όλη την Ευρώπη. Αυτό δείχνει ότι έχουμε την ανάγκη της ανανέωσης. Με την εμπιστοσύνη που πλέον δίνει η οικονομική κατάσταση, βλέπουμε περισσότερες παραγγελίες από τον κόσμο.

-Βλέπετε περισσότερο κόσμο στις εκθέσεις;

Ναι, ναι. Βλέπουμε μια προοδευτική ανάπτυξη της αγοράς. Ομως η φορολογία των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι μεγάλη και η πιο υψηλή στην Ευρώπη. Ελπίζω ότι η αγορά θα έχει μεγαλύτερη κρατική υποστήριξη στο μέλλον.

Γιατί η ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων θα είναι καλή όχι μόνο για τον κλάδο, αλλά και για το περιβάλλον και την κοινωνία.

Τα νέα αυτοκίνητα είναι πάρα πολύ καλύτερα κυρίως για την ασφάλεια, χάρη στα σύγχρονα συστήματα που διαθέτουν. Είναι καλό να βλέπουμε περισσότερα νέα αυτοκίνητα στην Ελλάδα και να εκσυγχρονιστεί ο στόλος τους.

Να φτάσουμε πιο κοντά στον μέσο όρο της Ευρώπης.

-Για ποιους λόγους πιστεύετε ότι η Toyota είναι τόσα χρόνια πρώτη στις πωλήσεις; Δεν μπορεί να είναι μόνο τα αυτοκίνητά της, καθώς πλέον πολλές εταιρείες κατασκευάζουν καλά και αξιόπιστα αυτοκίνητα.

Υπάρχουν περισσότεροι από ένας πυλώνες οι οποίοι στηρίζουν την επιτυχία της Toyota στην Ελλάδα. Ο πρώτος είναι η διάρκεια και η αξιοπιστία. Οπως είπε και ένας φίλος μου, στην Ελλάδα πρέπει να αγοράζουμε Toyota επειδή δεν έχουμε την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουμε ένα αυτοκίνητο που χαλάει.

-Το παίρνω και δεν χαλάει, αυτό μου λέτε.

Ναι. Κι αυτό είναι πολύ σημαντικό για τον τελικό καταναλωτή. Ο δεύτερος πυλώνας είναι η τεχνολογία. Είμαστε ο ηγέτης στον εξηλεκτρισμό στην αυτοκίνηση, με τα υβριδικά που έχουν μικρότερη κατανάλωση και δίνουν πολύ ωραία αίσθηση να τα οδηγείς.

Αυτό δεν ισχύει μόνο στα μεγάλα, ακριβά αυτοκίνητα, αλλά και στα μικρά μας, όπου και αυτά έχουν το ίδιο σύστημα. Ο τρίτος πυλώνας, πιστεύω, είναι το «value for money». Αυτό δεν σημαίνει ότι ο τιμοκατάλογός μας έχει πάντα τις φτηνότερες τιμές. Αλλά εάν μετράς την τιμή του αυτοκινήτου με τον πλούσιο εξοπλισμό, με την ποιότητα, με το μικρό κόστος χρήσης μετά την αγορά, με την εγγύηση -έξι χρόνια- και με την αξία μεταπώλησης, με όλα αυτά μαζί σίγουρα έχουμε την καλύτερη πρόταση αγοράς.

-Πώς πιστεύετε ότι μπορεί να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο αυτή η αγάπη, αυτή η εμπιστοσύνη του Ελληνα απέναντι στην Toyota; Τι θα κάνετε;

Σίγουρα, δεν παίρνουμε ως δεδομένο ότι η Toyota θα είναι πάντα στην πρώτη θέση. Ποτέ!

-Δεν επαναπαύεστε…

Ναι, ναι. Κάθε μέρα δουλεύουμε για να διατηρούμαστε στο Νο 1. Σε ό,τι αφορά τον τομέα της ποιότητας, ετοιμάζουμε ένα πρόγραμμα χάρη στο οποίο θα αυξήσουμε την εγγύηση μέχρι 11 χρόνια!

-Αναφορικά με τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα, τι έχετε να πείτε στους πελάτες σας για το γεγονός ότι είστε από τις τελευταίες εταιρείες που παρουσίασαν τέτοια αυτοκίνητα, από τη στιγμή που οι άλλες εταιρείες έχουν ήδη στην γκάμα τους;

Είμαστε έτοιμοι! Η Toyota και η Lexus, μαζί, έχουν πέντε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στην αγορά, πλέον.

-Αργήσατε όμως. Πολύ.

Ναι, αλλά τώρα είμαστε κι εμείς εδώ. Τώρα που έχουν σημασία για την ελληνική αγορά τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

-Οπότε, σαν να περιμένατε πρώτα να φτιάξουν οι άλλοι τη σχετική αγορά και μετά να μπείτε κι εσείς, κατά κάποιον τρόπο. (γέλια)

Δεν απαντώ! (γέλια) Τώρα, είμαστε στην αγορά με το Toyota bZ4X, το Lexus RZ, το Lexus UX 300e και έχουμε και δύο φορτηγά. Ως το 2026 θα παρουσιαστούν άλλα πέντε αμιγώς ηλεκτρικά, οπότε τότε θα έχουμε από μια τέτοια έκδοση σε όλη την γκάμα μας.

-Θα σας ρωτήσω τώρα για τις τιμές των αυτοκινήτων, οι οποίες συνεχώς αυξάνουν. Πιστεύετε ότι αυτό το φαινόμενο θα συνεχιστεί και μέχρι πού θα φτάσει;

Δυστυχώς, τα προηγούμενα χρόνια βλέπαμε μια τεράστια αύξηση στις τιμές των πρώτων υλών για τα αυτοκίνητα και δυστυχώς δεν μπορούσαμε να αποφύγουμε να περάσουμε κάποια από αυτή στους πελάτες μας, τόσο στην Toyota όσο και σε όλες τις άλλες εταιρείες.

»Τώρα που οι κεντρικές τράπεζες λειτουργούν πιο αποτελεσματικά μειώνοντας τον πληθωρισμό και ελπίζοντας να μην έχουμε ακόμα μία παγκόσμια πανδημία ούτε άλλον έναν πόλεμο, είμαι αισιόδοξος ότι θα μειώνεται η ακρίβεια των πρώτων υλών, άρα και η τιμή των αυτοκινήτων. Δεν θα βλέπουμε τις αυξήσεις που είδαμε, θα σταματήσουν οι μεγάλες αυξήσεις. Είμαι αισιόδοξος ως προς αυτό.

-Με το χέρι στην καρδιά, ποιο άλλο αυτοκίνητο θα θέλατε να οδηγείτε, εκτός από Toyota και Lexus;

Η Toyota και η Lexus καλύπτουν όλες τις ανάγκες, καθώς διαθέτουν από μικρά μοντέλα μέχρι μεγάλα SUV, hatchback, εκτός δρόμου -το Toyota Land Cruiser είναι απαράμιλλο-, έχουν σπορ μοντέλα, όπως το GR Yaris. Οι Toyota και Lexus τα έχουν όλα!

-Πάμε λίγο στη Lexus. Στην Ελλάδα δεν έχει τα καλύτερα ποσοστά πωλήσεων σε σχέση με τους premium ανταγωνιστές της, χρόνια τώρα. Πώς θα δουλέψετε για να το αλλάξετε αυτό, τι βλέπετε;

Σύμφωνοι, η Lexus δεν έχει μεγάλο αριθμό πωλήσεων στην Ελλάδα. Δουλεύουμε ένα σχέδιο για να αναπτύξουμε αυτή τη μάρκα η οποία έχει μεγάλη ιστορία. Με την ευκαιρία, την πρώτη φορά που ήρθα στην Ελλάδα, το 2008, το πρώτο αυτοκίνητό μου ήταν ένα Lexus RX.

Κάνουμε έναν σχεδιασμό που αφορά το νέο LBX, το οποίο είναι το μικρότερο μοντέλο της Lexus και έχει δημιουργηθεί για την Ευρώπη. Αυτό ταιριάζει και στην Ελλάδα, στην οποία η κατηγορία των B-SUV αντιστοιχεί στο μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων.

Σε αυτή θα παίξει πλέον και η Lexus και βλέπουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε ένα αυτοκίνητο σε ένα τμήμα πελατών τους οποίους δεν είχαμε ως τώρα.

-Να φέρετε καινούριους πελάτες στη μάρκα…

Ναι. Αν και είναι ένα μικρό αυτοκίνητο, διαθέτει όλες τις αξίες της Lexus αναφορικά με την ποιότητα κατασκευής και την επιδεξιότητα δημιουργίας του. Η ποιότητά του αντιστοιχεί σε ένα μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας.

Για το LBX έχουμε ξεκινήσει ήδη να λαμβάνουμε προπαραγγελίες και το αυτοκίνητο θα έρθει στη χώρα στις αρχές της επόμενης χρονιάς.

Εκτός αυτού, έχουμε και το θρυλικό RX – το αναφέρω κι αυτό σαν νέο μοντέλο. Ανάμεσα σ’ αυτά τα δύο υπάρχουν τα NX και UX και το αμιγώς ηλεκτροκίνητο RZ. Αυτά είναι η βάση για να χτίσουμε τη Lexus στην Ελλάδα.

Το πιο σημαντικό είναι ότι έχουμε την εμπειρία Lexus, η οποία είναι η καλύτερη από όλες τις άλλες εταιρείες σε ό,τι αφορά την εξυπηρέτηση του πελάτη, στην Ευρώπη. Θέλουμε να αναπτύξουμε τη μάρκα αλλά να διατηρήσουμε αυτή την εμπειρία της Lexus. Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει, είναι η καλύτερη στην Ευρώπη.

Who is who

Ο κ. Hermann Riedl ανέλαβε τον ρόλο του διευθύνοντος συμβούλου στην Toyota Hellas την 1η Ιανουαρίου 2023. Προέρχεται από τη WIND Hellas Telecommunications, όπου κατείχε τη θέση του Chief Business and Digital Transformation Officer. Ως μέλος της διοικητικής ομάδας που αναδιάρθρωσε και οδήγησε τη WIND να γίνει ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους στην Ευρώπη, ο κ. Ριντλ έχει αποδεδειγμένο ιστορικό διαχείρισης επιχειρησιακών και ψηφιακών μετασχηματισμών και ανάπτυξης εμπορικών δραστηριοτήτων. Πριν από την ένταξή του στη WIND Ελλάς, κατείχε μια σειρά από θέσεις εσωτερικά σε επιχειρήσεις καθώς και σε συμβουλευτική εταιρεία, στην Ελλάδα, τη Γερμανία και τη Μέση Ανατολή, συμπεριλαμβανομένου του ρόλου διευθύνοντος συμβούλου και συνεργάτη της Boston Consulting Group για τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών στη Μέση Ανατολή, με έδρα το Αμπου Ντάμπι.

Διαβάστε ακόμη

Η Σφαίρα στο Λας Βέγκας είναι μια εμπειρία που κόβει την ανάσα – Το κορυφαίο τεχνολογικό αξιοθέατο στον πλανήτη

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις: Έρχονται νέες θέσεις εργασίας και δράσεις για ενίσχυση

To «φάντασμα» του Επστάιν στοιχειώνει ακόμα την JPMorgan

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ