«Για το 2021 είναι παρακινδυνευμένο να κάνουμε εκτιμήσεις, οι αεροπορικές καθημερινά παρακολουθούν την εξέλιξη της πανδημίας και την πρόοδο των εμβολιαστικών προγραμμάτων. Όμως για τη Θεσσαλονίκη, βλέπουμε ότι υπάρχει ενδιαφέρον από αρκετές αεροπορικές.».

Αυτό ανέφερε χθες κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής Prodexpo North ο κ. Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, επισημαίνοντας ότι πέραν της Aegean η οποία προσθέτει δρομολόγια εταιρείες όπως οι Jet2, Easyjet, Volotea, British Airways έχουν αύξηση ως προς τη ζήτηση σε σχέση με τις αεροπορικές θέσεις, ενώ νέο δρομολόγιο για τη σύνδεση Θεσσαλονίκη – Μόσχα πρόσθεσε και η S7 Airlines από φέτος.

«Βρισκόμαστε σε επαφές με τις αεροπορικές σε καθημερινή βάση προκειμένου να προσθέσουμε δρομολόγια, είναι ένας προορισμός που βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα».

Ο κ. Βήλος ανέφερε ότι η αρχική δυναμικότητα του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης ήταν στα 5 εκατ. επιβάτες, το 2019 ξεπέρασε τις δυνατότητές του με μία επιβατική κίνηση λίγο χαμηλότερα των 7 εκατ. επιβατών, ενώ με τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί (σε σύνολο άγγιξαν τα 100 εκατ. ευρώ) έχει γίνει τέτοια ανάπτυξη υποδομών «όπου μπορούμε να διαχειριστούμε πάνω από 45% του peak του 2019», ποσοστό που μεταφράζεται στο ορόσημο των 10 εκατ. επιβατών.

«Πλέον έχουμε σχεδόν διπλάσιο αριθμό σημείων check in, πυλών αναχώρησης, νέα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και διαχείρισης αποσκευών, κ.ά. Ως προς τον ίδιο τον προορισμό, βλέπουμε την ευρύτερη περιοχή και τις προοπτικές ανάπτυξης στο αεροδρόμιο. Ηδη με την επένδυση της Dhl, ύψους 7 εκατ. ευρώ θεωρούμε ότι αναβαθμίζεται ο ρόλος του αεροδρομίου ως εμπορευματικό κέντρο. Επίσης βασικός στόχος είναι η άριστη ταξιδιωτική εμπειρία και της ανάπτυξης νέων εμπορικών χώρων σύμφωνα με τα πρότυπα διεθνών αεροδρομίων. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται τα 3.650 τ.μ. νέων εμπορικών χώρων με αύξηση 150% σε σχέση με τις προηγούμενες υποδομές και 3.500 τ.μ. χώρων εστίασης, για τους οποίους θα συνεργαστούμε με εγχώριες αλλά και ξένες αλυσίδες».

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή Ανάπτυξης της Fraport Greece, το «Μακεδονία» παραμένει ένα μητροπολιτικό αεροδρόμιο με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, έστω κι αν αυτή ανακόπηκε λόγω της πανδημίας: Ενα ενδεικτικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός π.χ. της έναρξης νέων δρομολογίων της Qatar Airways το 2018 συνδέοντας μέσω του δικτύου της, την συμπρωτεύουσα με σημαντικές νέες αγορές εκτός Ευρώπης.

Προ κορωνοϊού, το 2019 οι επιβάτες του εξωτερικού αντιστοιχούσαν στο 69% επί του συνόλου, ενώ η αύξηση της κίνησης εξωτερικού έναντι του 2018, ήταν στο 8,6%, ένας δείκτης που καταδεικνύει και τις προοπτικές από τουριστικής άποψης.

Το 2019 το αεροδρόμιο κατάφερε να προσελκύσει 13 νέα δρομολόγια εξωτερικού καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, κάποια από αυτά και με σημαντικά κίνητρα από τη Fraport για τους χειμερινούς μήνες σε μία προσπάθεια επιμήκυνσης της σεζόν.

Διαβάστε ακόμη: 

Self test: Υποχρεωτικά σε λιανεμπόριο, σούπερ μάρκετ, εστίαση, μεταφορές, κομμωτήρια (vid) 

Βαράγκης: Η D-Day για τη διάσωση… «δια χειρός Κυριάκου» 

Επιστρεπτέα 7: Οι «κόφτες» που αφήνουν έξω δικαιούχους