Στον σχεδιασμό της κυβέρνησης για έργα που θα φέρουν ανάπτυξη σε κάθε γωνιά της χώρας, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στην ομιλία του στο «Athens Investment Forum», που διοργάνωσαν για 5η χρονιά το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και η Vertical Solutions.

«Παρά τις διαρκώς μεταβαλλόμενες και εξωγενείς κρίσεις και παρά τις πολύ μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν όλες οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η ελληνική οικονομία έχει αφήσει πίσω της τη δυσοίωνη εικόνα που είχε την τελευταία δεκαετία», επισήμανε, καταρχάς, ο κ. Καραμανλής.

Υπενθύμισε ότι: «Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε, θέσαμε σε εφαρμογή ένα ολοκληρωμένο σχέδιο έργων ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ. Τότε λίγοι πίστεψαν ότι θα μπορούσαμε αυτό το σχέδιο να το ξεδιπλώσουμε μέσα σε μία θητεία και αρκετοί μας είπαν ότι ήταν ένα σχέδιο πολύ φιλόδοξο και πολλές φορές έλεγαν ότι είναι απραγματοποίητο.

Ένα πρόγραμμα το οποίο δεν είναι αθηνοκεντρικό, αλλά είναι δίκαια κατανεμημένο, σωστά σχεδιασμένο, σε ολόκληρη την επικράτεια. Ένα πρόγραμμα που είναι το μεγαλύτερο πρόγραμμα Δημοσίων Έργων μετά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων».

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι το πρόγραμμα αυτό δεν έμεινε στα χαρτιά, επισημαίνοντας ότι: «Μέσα σε τρία χρόνια καταφέραμε να δημοπρατήσουμε έργα ύψους άνω των 10 δισ. ευρώ. Και να συμβασιοποιήσουμε έργα ύψους 4,2 δισ. ευρώ, όταν η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ επί 4,5 χρόνια είχε συμβασιοποιήσει έργα μόλις 800 εκατομμυρίων».

Αφού ανέφερε όλα τα βασικά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη σε όλη τη χώρα, ειδική αναφορά έκανε ο κ. Καραμανλής, στο μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα, ύψους 4,5 δισ. ευρώ, με στόχο να γίνει η Ελλάδα κόμβος υποδομών, συνδυασμένων μεταφορών και κατ’ επέκταση ενεργειακός κόμβος της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

«Το σχέδιο που εφαρμόζουμε στηρίζει κάθε σημείο της πατρίδας μας, από άκρη σε άκρη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.

«Ο κατασκευαστικός κλάδος οδεύει στο τρίτο «μεταπτυχιακό» κρίσεων από το 2009», δήλωσε από την πλευρά του ο κος Αλέξανδρος Εξάρχου, αντιπρόεδρος ΔΣ & CEO, INTRAKAT. Ανέφερε ότι ο κλάδος σήμερα υποφέρει από γεγονότα τελείως απρόβλεπτα με κυρίαρχο αυτό του πολέμου στην Ουκρανία. Και έκανε λόγο για την ανάγκη fast track υλοποίησης των έργων καθώς και στην απορρόφηση όλων των διαθέσιμων κονδυλίων, με ταυτόχρονη προσπάθεια εμπέδωσης ενός σταθερού επενδυτικού περιβάλλοντος σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.Ο πληθωρισμός και η αύξηση των επιτοκίων απαιτούν δράσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τόνισε ο κ. Εξάρχου.

Στις προκλήσεις που θέτει το σύγχρονο περιβάλλον των πληθωριστικών πιέσεων, της ανόδου του κόστους των υλικών και των αυξημένων τιμών ενέργειας, για τον κλάδο των υποδομών στην Ελλάδα, αλλά και στη σημασία της διαμόρφωσης ενός υγιούς ανεκτέλεστου, αναφέρθηκε στην τοποθέτησή του ο κ. Γιώργος Περδικάρης, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Συγκεκριμένα, είπε πως δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως οι εταιρείες καλούνται να ανταγωνιστούν για να εξασφαλίσουν έργα που μελετήθηκαν και κοστολογήθηκαν σε ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον από αυτό στο οποίο καλούνται να δημοπρατηθούν, και πρέπει άρα να βρουν τη χρυσή τομή ανάμεσα στην ενίσχυση του κατασκευαστικού τους αντικειμένου και στο ρίσκο να αναλάβουν έργα που θα τους οδηγήσουν σε ζημίες.

«Σε αυτό το περιβάλλον, αναδεικνύεται περισσότερο από ποτέ η σημασία των ποιοτικών χαρακτηριστικών του ανεκτέλεστου κάθε εταιρείας» σημείωσε ο κ. Περδικάρης, ενώ έκανε ειδική μνεία στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο κλάδος λόγω της έλλειψης επαρκούς τεχνικού προσωπικού.

Στην εξέλιξη της εταιρείας όσον αφορά τις νέες ψηφιακές, τεχνολογικές και κατασκευαστικές προκλήσεις αναφέρθηκε ο κος Αντώνιoς Μιτζάλης, εντεταλμένος σύμβουλος, ΟΜΙΛΟΣ ΑΒΑΞ. ενώ έκανε λόγο για την ανάγκη συγκεκριμένης στόχευσης όσον αφορά την υλοποίηση των έργων με έμφαση στις τελευταίες επιστημονικές τάσεις, όπως συμβαίνει στο έργο του Ελληνικού. Αναφέρθηκε στην αύξηση των τιμών και ευχήθηκε να μην προκύψουν δυσκολίες στην εξέλιξη της μεγάλης προόδου που έχει γίνει στον κλάδο.

Στην ολοκλήρωση της Γραμμής 3 του Μετρό αναφέρθηκε ο κος Νίκος Κουρέτας, Διευθύνων Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος ΔΣ, ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ και ανέλυσε τις λύσεις που δόθηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης στον σταθμό της Βενιζέλου, ενώ το έργο οδεύει προς ολοκλήρωση μέχρι το τέλος του 2023 όπως είπε. Όσον αφορά στη Γραμμή 4 είπε ότι όλοι βλέπουμε εργοτάξια σε όλη την Αθήνα ενώ μελετάται ήδη η επέκτασή της προς την Εθνική
οδό.

Αναφέρθηκε επίσης στις επεκτάσεις της Γραμμής 2 από την Ανθούπολη προς το Ίλιον καθώς επίσης και στην αναβάθμιση του Αμαξοστασίου στα Σεπόλια. Όσον αφορά στο εργοτάξιο στην πλατεία Εξαρχείων τόνισε ότι κάνουμε ότι μπορούμε για την ελαχιστοποίηση της όχλησης των κατοίκων ενώ έκανε γνωστό ότι τα δέντρα
μεταφυτεύονται με τη βοήθεια ειδικών. Επιπλέον, αναφέρθηκε και στο μνημόνιο με τον Δήμο Αθηναίων, σύμφωνα με το οποίο όχι απλά θα αποκατασταθεί το πράσινο στην πλατεία, αλλά θα φυτευτούν επιπλέον 2000 δέντρα στον Δήμο.

Στον κλάδο των έργων οι προσπάθειες της Ελληνικής πολιτείας έχουν πλέον μετρήσιμο αποτέλεσμα τόνισε ο κος Εμμανουήλ Σιγάλας, Α’ Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Νότιας Ευρώπης, HILL INTERNATIONAL. Οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες πάντα θα εξελίσσονται είπε και έδωσε έμφαση στην εκτελεστική ικανότητα, το ανθρώπινο δυναμικό, την εξωστρέφεια, έτσι ώστε η χώρα να πρωταγωνιστήσει στον τομέα στο άμεσο μέλλον. Έκανε λόγο για την ανάγκη επαναπατρισμού, ενώ απαιτείται η δημιουργία προϋποθέσεων για την ύπαρξη προοπτικής για τους Έλληνες επιστήμονες.

Τις νομικές παραμέτρους στον κατασκευαστικό τομέα ανέλυσε ο κος Δημήτρης Διακόπουλος, Ιδρυτής Εταίρος, ΦΟΡΤΣΑΚΗΣ, ΔΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ, FDMA LAW με ιδιαίτερη έμφαση στις κλιματικές και περιβαλλοντικές υπερεθνικές νομικές δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί με βάση τη συμφωνία των Παρισίων για κλιματική ουδετερότητα. Αν και αναγνώρισε τις προόδου στη χώρα, επεσήμανε τις προκλήσεις σε επίπεδο εφαρμογής των πολιτικών, στην αποδοχή τους από το κοινό, αλλά και την ανάγκη εξειδίκευσης της νομοθεσίας.

Διαβάστε ακόμη:

ΟΟΣΑ: Ανάπτυξη 6,7% φέτος και 1,6% το 2023 για την ελληνική οικονομία

Πλαφόν σε αέριο και ρεύμα με αναδρομική ισχύ βάζει η Γερμανία

Goldman Sachs: Γιατί θα κινηθούν σε «ρηχά νερά» οι ευρωπαϊκές μετοχές το 2023 (πίνακες)