Ισχυρή ζήτηση που αποτυπώνεται στον αυξημένο επενδυτικό όγκο των τελευταίων μηνών και τα νέα projects που δρομολογούνται στην αγορά καταγράφει ο κλάδος των logistics με επίκεντρο τον Ασπρόπυργο στην Αττική και τη Σίνδο στη Θεσσαλονίκη, με τις τιμές των ενοικίων να έχουν αυξηθεί το τελευταίο δωδεκάμηνο κατά 5%.

«Η άνοδος των ενοικίων τον τελευταίο χρόνο έρχεται ως αποτέλεσμα της ανισορροπίας στο ισοζύγιο προσφοράς/ ζήτησης και της αύξησης του κατασκευαστικού κόστους», αναφέρει στην τελευταία της ανάλυση για την πορεία της αγοράς logistics η γνωστή εταιρεία συμβούλων ακινήτων Cushman & Wakefield Proprius η οποία κάνει λόγο και για αυξημένο επενδυτικό όγκο στη διάρκεια του γ’ τριμήνου του 2023, στα πέριξ των 50 εκατ. ευρώ.

 

Στις σημαντικές συμφωνίες του γ’ τριμήνου περιλαμβάνεται η απόκτηση από την Επενδυτική Ακινήτων Trastor ΑΕΕΑΠ δύο ακινήτων στον Ασπρόπυργο για τη δημιουργία χώρων υψηλών προδιαγραφών αλλά και η αγορά από την Everty δύο logistics centers στην ίδια περιοχή σε μία συμφωνία, η οποία σύμφωνα με πηγές της αγοράς ξεπέρασε τα 20 εκατ. ευρώ.

Αντίστοιχα, πηγές της αγοράς περιλαμβάνουν στα νέα deals και αυτό που έχει δρομολογηθεί στη Θεσσαλονίκη και δη στη Σίνδο, όπου σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται να τοποθετηθούν επενδυτικά κεφάλαια που συνδέονται με την HIG αποκτώντας με ένα τίμημα περί τα 12 εκατ. ευρώ το μεγάλο κέντρο τoυ διεθνούς κολοσσού μεταφορών και logistics, της Kuehne Nagel στην περιοχή της Σίνδου (που είχε αποκτηθεί πίσω στο 2019 από κεφάλαια της Blackstone). Σημειωτέον ότι μόλις προ ημέρων, την περασμένη Τρίτη στο συνέδριο του Υπερταμείου, ο γενικός διευθυντής της Inventio, κ. Κώστας Μπήτρος που «τρέχει» στη χώρα μας τα projects της ΗΙG ανέφερε ότι η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει το εφαλτήριο για την επέκταση του ομίλου στην ευρύτερη περιοχή της κεντρικής Ευρώπης, δεδομένου ότι ήδη είναι σημαντικό το αποτύπωμα του ομίλου στις αγορές της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας, συνεχίζοντας την επέκταση στη Σερβία κι έχοντας θέσει ως στόχο να φθάσει έως και την Γερμανία.

Οι επιτελείς της HIG μάλιστα έχουν αναφέρει ότι ο συνολικός τζίρο των εταιρειών κάτω από την ομπρέλα του ομίλου στην Ελλάδα στους δύο βασικούς κλάδους δραστηριοποίησης- ξενοδοχεία και logistics– αντιστοιχεί στα πέριξ των 450 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 70 εκατ. ευρώ αφορούν τη φιλοξενία και τα 350 εκατ. ευρώ τα logistics, με κορυφαία την σχεδιαζόμενη στρατηγική επένδυση στον Ασπρόπυργο ύψους 250 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία του πρότυπου κέντρου διεθνών μεταφορών και αποθήκευσης (μέσω τρένου, πλοίου, φορτηγών- trimodal) στο ακίνητο της Ελληνικής Χαλυβουργίας.

H κινητικότητα στην αγορά πάντως και η ζήτηση είναι πολύ υψηλή, λαμβανομένου υπόψη ότι μόνο στη διάρκεια του γ’ τριμήνου οι αναλυτές της Cushman & Wakefield Proprius εκτιμούν ότι συνολικά περίπου 120.000 τ.μ. βιομηχανικών και αποθηκευτικών χώρων έχουν απορροφηθεί- νούμερο σημαντικά υψηλότερα από την αντίστοιχη περσινή περίοδο- ως αποτέλεσμα του ενδιαφέροντος των μεγάλων ομίλων που εστιάζουν πλέον σε χώρους υψηλών προδιαγραφών προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους.

«Η στροφή του εμπορίου σε ένα υβριδικό μοντέλο που συνδυάζει ηλεκτρονικά και φυσικά καταστήματα δίνει νέα ώθηση στον κλάδο που καλείται να ενισχύσει περαιτέρω τις υποδομές της, την ίδια στιγμή που επενδυτές και χρήστες εστιάζουν τώρα περισσότερο στο να ευθυγραμμιστούν με τα κριτήρια ESG και τη βιωσιμότητα», αναφέρει η ανάλυση της εταιρείας.

Ακριβώς στο πλαίσιο φιλοδοξεί να παίξει ενεργό ρόλο και το Δημόσιο, με το στίγμα να δίνεται την περασμένη εβδομάδα στο συνέδριο του Υπερταμείου από τον πρόεδρος στο Εθνικό Συμβούλιο Εφοδιαστικής, κ. Θανάσης Ζηλιασκόπουλος ο οποίος ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «η δυναμική της αγοράς των logistics δεν έχει φανεί ακόμα, αλλά οι καλές ημέρες είναι μπροστά μας». Ο ίδιος αναφέρθηκε στις διαδικασίες για την ανάπτυξη των επιχειρηματικών πάρκων logistics που βρίσκονται σε εξέλιξη εκτιμώντας πως θα βρεθεί ο κατάλληλος επενδυτής για το επιχειρηματικό πάρκο της Φυλής εντός του επόμενου εξαμήνου. Όπως τόνισε, υπάρχουν 391 εταιρείες στον Ελαιώνα υπεύθυνες σχεδόν για το σύνολο των εγχώριων μεταφορών που λειτουργούν «σε τριτοκοσμικές συνθήκες. Με την μεταφορά στο νέο επιχειρηματικό πάρκο στη Φυλής θα μειωθεί κατά 6.500 φορτηγά η κίνηση στον Κηφισό, ενώ σημαντική ώθηση στα logistics θα δώσει η σύνδεση με τον σιδηρόδρομο και την Αττική Οδό». Το κόστος της μεταφοράς των εταιρειών ανέρχεται σε 20 εκατ. ευρώ που καλύπτονται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ενώ η συνολική επένδυση θα ξεπεράσει τα 250 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε ακόμα

Loft ισόγεια και διαμερίσματα «τσέπης», η νέα μόδα στο real estate (pics + πίνακας)

«Κεραμίδα»… ΤΑΠ στους αγοραστές ακινήτων

«Κόφτης» στα έργα λόγω έλλειψης πόρων – Γιατί οι υποδομές της χώρας γίνονται όλο και πιο ακριβές

Τι θα απογίνει ο Μπάφετ χωρίς το δεξί του «χέρι»;

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ