Μάχη με τον χρόνο για να επεκταθούν οι πρόδρομες εργασίες σε όλα τα μέτωπα της γραμμής 4 του μετρό και να υπερπηδηθούν τα εμπόδια με τους σταθμούς στο κέντρο της Αθήνας, δίνει η Αττικό Μετρό.

Η μεγαλύτερη προτεραιότητα συνεχίζει να είναι ο σταθμός στα Εξάρχεια, αφού παρά τις απανωτές προσπάθειες του αναδόχου των πρόδρομων εργασιών (ΕΡΕΤΒΟ), δεν έχουν καταληφθεί οι εργοταξιακοί χώροι λόγω αντιδράσεων.

Καθώς πρόκειται για έναν κομβικό σταθμό του δικτύου, οι εργασίες θα πρέπει να προχωρήσουν και για αυτό αναμένονται σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, πρωτοβουλίες από τις αρχές της νέας χρονιάς, ακόμη και αν χρειαστεί να επιστρατευτούν αστυνομικές δυνάμεις.

Στο παζλ των αντιδράσεων έχει προστεθεί τελευταία και ο σταθμός στον Ευαγγελισμό. Η Αττικό Μετρό βρίσκεται αντιμέτωπη με όσους αντιστέκονται στην κοπή δέντρων στο πάρκο Ριζάρη, μεταξύ των οποίων είναι και το Ίδρυμα Πατέρα.

Με δωρεά του ιδρύματος είχε γίνει προ δεκαετίας η ανάπλαση του μικρού άλσους, που τώρα για τις ανάγκες του έργου θα πρέπει να στερηθεί τμήμα του πρασίνου. Λόγω των αντιδράσεων οι εργασίες έχουν σταματήσει στην περίφραξη του χώρου.

«Κάποιοι βλέπουν το δέντρο και χάνουν το δάσος», αναφέρουν από την Αττικό Μετρό, που καλούνται να σχολιάσουν τα σενάρια για μετακίνηση του σταθμού και υποστηρίζουν ότι η εταιρεία έχει ξεκινήσει ένα μεγάλο πρόγραμμα μεταφύτευσης σε σημεία που υποδεικνύει ο δήμος της Αθήνας, με στόχο όταν ολοκληρωθούν τα έργα να φυτευτούν νέα δέντρα.

Αντίστοιχες γκρίνιες υπήρξαν και στο Κολωνάκι, οι οποίες ξεπεράστηκαν και οι εργασίες στην περιοχή προχωρούν δίχως καθυστερήσεις.

Επόμενο βήμα είναι να παραδοθεί στον ανάδοχο του έργου ο εργοταξιακός χώρος στη Βεΐκου, που είναι ένα από τα δύο άκρα της γραμμής (το άλλο είναι η Κατεχάκη), στα οποία θα εγκατασταθούν οι δύο μετροπόντικες και η κοινοπραξία «ΑΒΑΞ – GHELLA – ALSTOM» πιέζει για να πάρει όσο γίνεται πιο γρήγορα.

Στην περιοχή θα γίνουν σημαντικές κυκλοφοριακές παρεμβάσεις, καθώς η άνοδος της Βεΐκου μέσα στην Άνοιξη θα καταληφθεί από τον εργολάβο και η κυκλοφορία θα μετατοπιστεί στην κάθοδο προς Γαλάτσι, όπου το πλάτος του δρόμου θα επεκταθεί, παίρνοντας τμήμα του πεζοδρομίου, και θα μετατραπεί σε δρόμο διπλής κυκλοφορίας.

Με βάση τις εκτιμήσεις του αναδόχου, η Βεΐκου θα έχει παραδοθεί εντός της Άνοιξης, καθώς λόγω της ύπαρξης δικτύου φυσικού αερίου είναι πιο σύνθετη η μετακίνηση των δικτύων κοινής ωφέλειας, εν αντιθέσει με την Κατεχάκη, όπου οι εργασίες ολοκληρώθηκαν γρήγορα. Παράλληλα, προχωρούν τα έργα σε όλα τα υπόλοιπα μέτωπα.

Τις επόμενες εβδομάδες προβλέπεται να ξεκινήσουν οι αντίστοιχες εργασίες σε Γαλάτσι, Καισαριανή, Ζωγράφου και σταδιακά και σε όλο το υπόλοιπο δίκτυο των σταθμών που αγκαλιάζουν την νέα γραμμή. Ενθαρρυντικό στοιχείο μέχρι στιγμής αποτελεί το γεγονός ότι δεν υπάρχουν σοβαρά ευρήματα αρχαιοτήτων. Στην Ακαδημίας η μετακίνηση των δικτύων αποκάλυψε μεταξύ άλλων και τα θεμέλια του νοσοκομείο Ελπίς, ωστόσο πρόκειται για ένα νεότερο κτίριο, για το οποίο θα γίνει αποτύπωση και θα επιληφθεί για αυτό η εφορεία νεοτέρων μνημείων.

Πάντως, τα έργα του κυρίως έργου δεν αναμένεται να ξεκινήσουν πριν τις αρχές του 2023, καθώς οι μεγάλες καθυστερήσεις που σημειώθηκαν στην επικράτηση του αναδόχου καθυστέρησαν κατά περίπου έναν χρόνο την έναρξη των πρόδρομων εργασιών.

Η Γραμμή 4 του μετρό συνιστά μία από τις σημαντικότερες γραμμές για την επέκταση του μετρό της Αθήνας, η οποία θα κοστίσει 1,2 δισ. ευρώ και θα εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση 340.000 επιβάτες.

Το έργο που θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου, θα διατρέχει το κέντρο και θα καταλήξει στο Γουδή, θα είναι μήκους 12,8 χλμ. και θα περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς.

Διαβάστε ακόμη

Taizoon Khorakiwala: Ο Ινδός εκατομμυριούχος που «σαρώνει» στα ελληνικά τρόφιμα

Μετρό: Το άβατο των Εξαρχείων, οι αντιδράσεις στο πάρκο Ριζάρη και ο αγώνας για να παραδοθεί στην AVAX η Βεΐκου

Το εφοπλιστικό κάλεσμα του ζεύγους Κούστα (pics)