Η επιτάχυνση της ψηφιακής μετάβασης της Ελλάδας προσελκύει τον έναν μετά τον άλλον τους μεγάλους πολυεθνικούς τεχνολογικούς κολοσσούς που πιστεύουν πλέον στην ελληνική προοπτική. Για τη Salesforce, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως στον χώρο του επιχειρηματικού λογισμικού, η μεγαλύτερη στον τομέα του Customer Relationship Management – CRΜ (Διαχείριση Πελατειακών Σχέσεων)-, με κεφαλαιοποίηση σήμερα που ξεπερνά τα 150 δισ. δολάρια, τώρα είναι η ώρα για την εκκίνηση ενός σχεδίου ενίσχυσης της παρουσίας της στη χώρα μας που μέχρι πρότινος ήταν διακριτική.

Πρόκειται για μια επένδυση για την οποία η Salesforce, όπως λέει στο «business stories» ο αντιπρόεδρός της για την περιοχή της Μεσογείου, του Ισραήλ, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής, Ρόμπιν Φίσερ, προσδοκά να έχει υπεραποδόσεις λόγω της δυναμικής που έχει αποκτήσει ο μετασχηματισμός στη χώρα μας με άξονα το υπολογιστικό νέφος. Εκεί όπου η αμερικανική εταιρεία παραμένει στην πρώτη γραμμή στα 23 χρόνια ιστορίας της.

«Στις μεγάλες κύριες αγορές έχουμε κυριαρχήσει και στόχος μας είναι να επεκταθούμε σε νέες», αναφέρει ο κ. Φίσερ. «Επομένως, αν και στην Ελλάδα έχουμε παρουσία τα τελευταία χρόνια, τώρα είναι η στιγμή που είμαστε αποφασισμένοι να την ενισχύσουμε σημαντικά σε όλα τα επίπεδα», προσθέτει σε μια συζήτηση που γίνεται στο περιθώριο μεγάλης εκδήλωσης της πολυεθνικής στην Αθήνα όπου συγκεντρώθηκαν τα μέλη του οικοσυστήματος των τοπικών συνεργατών που έχει δημιουργήσει αλλά και των μεγάλων πελατών.

Χάρη στην ενίσχυση αυτού του οικοσυστήματος, αλλά και των κινήσεων που δρομολογεί η Salesforce στη χώρα μας, όπως οι συνεργασίες για την εκπαίδευση στελεχών ώστε να αποκτήσουν ψηφιακές δεξιότητες, ο κ. Φίσερ εκτιμά ότι έως το 2026 ο αριθμός των θέσεων εργασίας στην Ελλάδα που θα σχετίζονται με την αμερικανική πολυεθνική και τις υπηρεσίες της μπορούν να φτάσουν τις 6.300 και τα συνολικά έσοδα τα 1,9 δισ. δολάρια! Νούμερα τα οποία επικαλείται από πρόσφατη έκθεση της εταιρείας ερευνών IDC. «Σε παγκόσμιο επίπεδο τα αντίστοιχα νούμερα είναι 9,3 εκατομμύρια θέσεις εργασίας και περισσότερα από 1,6 τρισ. δολάρια», σημειώνει ο κ. Φίσερ.

Ομολογουμένως τα νούμερα είναι άκρως εντυπωσιακά, ακολουθούν όμως τη μεγάλη παγκόσμια τάση της μετάβασης των επιχειρήσεων και των κρατών στο λεγόμενο «υπολογιστικό νέφος». Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Gartner, οι παγκόσμιες δαπάνες για υπηρεσίες στο cloud αναμένεται να αυξηθούν φέτος σχεδόν κατά 20,4%, στα 500 δισ. δολάρια. Η ελληνική αγορά πάλι, που εκτιμάται ότι ήταν μόλις 155 εκατ. δολάρια το 2021, αναμένεται να ακολουθήσει ραγδαία ανάπτυξη.

Γι’ αυτό εξάλλου και η αμερικανική πολυεθνική σπεύδει να πάρει θέση κινούμενη σε πολλαπλά επίπεδα. «Ο ρυθμός ανάπτυξης για την Ελλάδα είναι πολύ μεγαλύτερος από τον μέσο ρυθμό ανάπτυξης της Salesforce, ο οποίος ανέρχεται σε 30%», λέει ο κ. Φίσερ εκτιμώντας ότι του χρόνου κιόλας θα έχει διπλασιάσει τις εργασίες της στην αγορά μας. «Με την απόκτηση του απαραίτητου όγκου εργασιών θα δημιουργήσουμε και νομική οντότητα στην Ελλάδα μέσω της ίδρυσης θυγατρικής». Σήμερα η Salesforce έχει πάνω από 20 άτομα που ασχολούνται αποκλειστικά με την ελληνική αγορά, μια ομάδα που αναμένεται να αυξηθεί.

Οι Αμερικανοί καταγράφουν ήδη κάποιες επιτυχίες στην Αθήνα με συμφωνίες για την εγκατάσταση των CRM λύσεων σε ισχυρούς ομίλους στον τομέα της ενέργειας και των τυχερών παιχνιδιών. «Εχουμε ήδη πελάτες πάνω από 100 μεγάλους οργανισμούς και επιχειρήσεις της χώρας», λέει ο κ. Φίσερ. Μεταξύ άλλων, όπως λέει, είναι ο όμιλος ΟΤΕ, ο ΟΠΑΠ, ο όμιλος Βιοχάλκο, η Motor Oil, η ΕΠΑ, η ΔΕΣΦΑ, η Petrogaz, ο Παπαστράτος, η Skroutz, η Intracom, η Lamda Development, η Eurolife κ.ά.

Αν και μέχρι σήμερα η κύρια στόχευσή της ήταν οι μεσαίου και μεγάλου μεγέθους επιχειρήσεις της χώρας, πλέον, σύμφωνα με τον κ. Φίσερ, το πλάνο είναι να γίνει διαθέσιμο όλο το εύρος υπηρεσιών που διαθέτει παγκοσμίως ο όμιλος και άρα να συμπεριληφθούν ακόμη και οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις. «Ουσιαστικά δημοκρατικοποιούμε την τεχνολογία», λέει και αναφέρεται στο συνδρομητικό μοντέλο της εταιρείας. «Καθιστούμε προσβάσιμη ακριβώς την ίδια τεχνολογία αιχμής που χρησιμοποιούν οι μεγάλοι οργανισμοί, όπως το cloud, την κινητή, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τη φωνητική και τεχνητή νοημοσύνη, και στις μικρές επιχειρήσεις μέσω του μοντέλου των υπηρεσιών μας. Ετσι μπορούν να συνδέονται με τους πελάτες τους σε έναν τεχνολογικά αναπτυγμένο κόσμο και να αναπτυχθούν δημιουργώντας μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης και παρέχοντας έξυπνες και εξατομικευμένες εμπειρίες».

Οι δε λύσεις της εταιρείας, όπως διευκρινίζει, απευθύνονται σε όλη την γκάμα επιχειρήσεων, από χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, τραπεζική, ασφάλειες, υπηρεσίες υγείας, μεταποίηση, καύσιμα, ενέργεια, επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, λιανεμπόριο και καταναλωτικά αγαθά έως επικοινωνίες, τουρισμό, εκπαίδευση, ΜΚΟ και δημόσιο τομέα.

Γι’ αυτό τον λόγο και η Salesforce έχει δημιουργήσει ένα ιδιαίτερα ευρύ δίκτυο συνεργατών όπου περιλαμβάνονται εταιρείες όπως οι Accenture, Cognity, Deloitte Digital, IBM, Intrasoft, KPMG, NetU, Prime Consulting, PwC, Qivos, Robin Consulting, Satori Analytics και TEKA Systems.

«Η Salesforce δεν είναι απλώς ένα εργαλείο πωλήσεων, είναι μια πλατφόρμα 360° που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να αλληλεπιδρούν σωστά με τους πελάτες τους και να πετυχαίνουν τους στόχους τους. Μια αξιόπιστη εταιρεία που λειτουργεί ως front office για οποιαδήποτε επιχείρηση», λέει ο κ. Φίσερ, χαρακτηρίζοντας τη Microsoft τη μεγαλύτερη σήμερα ανταγωνίστρια.

Επενδύοντας στις δεξιότητες

Αναγνωρίζει ωστόσο ότι για να υπάρξει η μεγάλη ώθηση στον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, της οικονομίας, ολόκληρης της χώρας, απαιτούνται η ψηφιακή ωρίμανση και η απόκτηση από σημαντική μερίδα του κόσμου δεξιοτήτων. Καθώς έτσι θα δημιουργηθούν οι βάσεις για την πλήρη εκμετάλλευση αυτού του mega trend που επηρεάζει κάθε πτυχή δραστηριότητας.

Γι’ αυτό και η Salesforce, όπως προαναγγέλλει ο κ. Φίσερ, είναι έτοιμη να επεκτείνει συμφωνίες με σχολές σε ελληνικά πανεπιστημιακά ιδρύματα πάνω σε εκπαιδευτικά προγράμματα που τρέχει η ίδια για την εκμάθηση αλλά και την πιστοποίηση επαγγελματιών. Ενα κανάλι που, όπως λέει, θα συμβάλει στην αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων ώστε να υποστηριχθεί η τεράστια ανάγκη για εξειδικευμένο προσωπικό.

«Η Ελλάδα πρέπει να γίνει ένας κόμβος νέων ψηφιακών ταλέντων. Γι’ αυτό τον σκοπό συνεργαζόμαστε με πανεπιστήμια και εταίρους, παρέχοντας παράλληλα το Trailhead, τη δωρεάν εκπαιδευτική πλατφόρμα της Salesforce, η οποία είναι προσβάσιμη σε οποιονδήποτε έχει βασικές ψηφιακές γνώσεις», σημειώνει ο κ. Φίσερ.

Η ιστορία

Η Salesforce ιδρύθηκε το 1999 από τον αμερικανικό δισεκατομμυριούχο και κοινωνικό ακτιβιστή με μεγάλο φιλανθρωπικό έργο Μαρκ Μπένιοφ, ο οποίος μάλιστα το 2018 αγόρασε το ιστορικό περιοδικό «Time», και τον Πάρκερ Χάρις, επίσης εμβληματική φιγούρα στον χώρο της τεχνολογίας. Μάλιστα ο κ. Μπένιοφ εξακολουθεί και παραμένει στο τιμόνι της εταιρείας από τη θέση του προέδρου και του συνδιευθύνοντος συμβούλου και ο κ. Πάρκερ διατηρεί τη θέση του στο Δ.Σ.

Η Salesforce ήταν από τις πρώτες -ήδη πριν από είκοσι χρόνια- που αξιοποίησε τις δυνατότητες του cloud προκειμένου να διαθέσει τις εφαρμογές της στους πελάτες της.

Στα χρόνια που ακολούθησαν κατάφερε να εξελιχθεί στον παγκόσμιο ηγέτη στον χώρο των εφαρμογών CRM με στόχο να προσφέρει μια αρκετά διευρυμένη γκάμα λύσεων που σχετίζονται με τα τμήματα μιας επιχείρησης που αφορούν τους πελάτες και περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τις πωλήσεις, την εξυπηρέτηση των πελατών, το μάρκετινγκ κ.ά., πατώντας σε μια -βασισμένη στην τεχνητή νοημοσύνη- πρωτοποριακή πλατφόρμα CRM.

Για να το καταφέρει αυτό έχει προχωρήσει παράλληλα και σε αρκετές εξαγορές, με πιο πρόσφατη αυτή του Slack, μιας εξαιρετικά δημοφιλούς πλατφόρμας επικοινωνίας, με το ύψος της συμφωνίας να ανέρχεται σε 27,7 δισ. δολάρια. Η Salesforce και η Slack δημιουργούν μαζί τη νέα ψηφιακή έδρα όπου εταιρείες, εργαζόμενοι, κυβερνήσεις και κάθε ενδιαφερόμενος συνδέονται σε έναν κόσμο στον οποίο όλα λειτουργούν ευκολότερα και με μεγαλύτερη ευελιξία.

Η εταιρεία εδρεύει στο Σαν Φρανσίσκο και απασχολεί περισσότερους από 50.000 υπαλλήλους παγκοσμίως. Εδώ και δώδεκα συνεχόμενα χρόνια βρίσκεται στη λίστα του «Fortune» με τα «100 Best Workplaces to Work For» καθώς και στις πρώτες θέσεις της λίστας «Change the World» του ίδιου περιοδικού. Είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ως CRM (από το 2004).

Διαβάστε ακόμη:

Οι Αμερικανοί κροίσοι του 1% έχασαν $1,5 τρισ. από τις αγορές μετοχών

Στέλλα Σαμαρτζή – Στέφη Βασιλοπούλου: Οι Hellenides βοηθούν τις γυναίκες να «χτίσουν» το δίκτυό τους

Ευάγγελος Κωνσταντίνης (ΝΤΤ Data): Τι είδε ο γιαπωνέζικος ΟΤΕ και επενδύει στην Ελλάδα;