Άνοδο 34% παρουσίασαν τα ενοποιηµένα έσοδα του ομίλου Accor το 2021 σε ετήσια βάση, τα οποία ανήλθαν σε €2,2 δισ. σε likefor-like επίπεδο.

Ανά δραστηριότητα, η ανάπτυξη αυτή αναλύεται σε 36% αύξηση για τις υπηρεσίες HotelServices και 29% για το Hotel Assets & Other.

Η like-for-like πτώση εσόδων σε σχέση µε το οικονομικό έτος 2019 είναι 42%.

Το 2021 καταγράφηκε θετικό EBITDA στα 22 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 85 εκατ. ευρώ.

Ο Sébastien Bazin, Πρόεδρος και CEO της Accor, δήλωσε:

“Παρά τη δύσκολη έναρξη του έτους λόγω των γενικών υγειονοµικών περιορισµών, το 2021 κατέδειξε από την άνοιξη σηµαντικές βελτιώσεις στον κλάδο µας, µε τις τάσεις να σηµειώνουν ανοδική πορεία κάθε µήνα, µέχρι τον Δεκέµβριο. Οι σταθερές επιδόσεις µας επιτεύχθηκαν χάρη στη δύναµη των brands µας, την οικονοµική µας πειθαρχία και τις εξαιρετικές προσπάθειες των οµάδων µας που καθόλη τη διάρκεια του έτους επέδειξαν αποφασιστικότητα, επιµονή και γενναιοδωρία. Χάρη στην κινητοποίησή τους, βγαίνουµε από την κρίση αυτή δυνατότεροι έχοντας κερδίσει µερίδια αγοράς σε όλες τις βασικές µας περιοχές. Επιπλέον, το pipeline µας εξακολουθεί να γνωρίζει άνθιση µε το Luxury & Upscale segment να αντιπροσωπεύει σχεδόν το 40% των µελλοντικών ανοιγµάτων, αύξηση της τάξης των 12 µονάδων τα τελευταία τέσσερα έτη. Καθώς η επιθυµία για αποδράσεις και για την επανέναρξη των ταξιδιών δεν ήταν ποτέ δυνατότερη, βρισκόµαστε ήδη στον σωστό δρόµο ώστε να αξιοποιήσουµε την ανάκαµψη αυτή στο έπακρο σε όλες µας τις αγορές. Το 2022 θα συνεχίσουµε να κάνουµε πράξη το όραµά µας για ολοένα και περισσότερο βιωµατικό και βιώσιµο τουρισµό µε γνώµονα την εµπειρία και τη διευκόλυνση που παρέχουν οι ψηφιακές τεχνολογίες. Eφοδιασµένοι µε τις δυνάµεις αυτές, εµπιστευόµαστε την ικανότητά µας να συνεχίσουµε να δηµιουργούµε αξία για τους συνεργάτες καθώς και τους µετόχους µας”.

Από τον Απρίλιο του 2021, η Accor παρουσιάζει συνεχή ανάκαµψη, µε το RevPAR να βελτιώνεται κάθε µήνα. Αυτή η βελτίωση στη ζήτηση σηµαίνει ότι οι µέσες τιµές δωµατίων σε πολλούς προορισµούς στα τέλη του 2021 πλησίασαν, και σε πολλές περιοχές ξεπέρασαν, ακόµα και τα προ Covid-19 επίπεδα. Παρόλο που οι συνέπειες της πρωτοφανούς αυτής κρίσης που σχετίζεται µε την πανδηµία της Covid-19 δεν έχουν ακόµα εξαλειφθεί πλήρως, όλες οι αγορές του Οµίλου φαίνεται να βρίσκονται σε σταθερή πορεία ώστε να επανέλθουν σε κανονικά επίπεδα. Με την εξάπλωση της µετάλλαξης Όµικρον, ο Ιανουάριος σηµατοδότησε µια παύση στη µηνιαία βελτίωση του RevPar που παρατηρούνταν από τον Απρίλιο, ο Φεβρουάριος όµως διαφαίνεται ήδη ως σηµείο αναστροφής. Κατά της διάρκεια του 2021, η Accor εγκαινίασε 288 ξενοδοχεία, που αντιπροσωπεύουν 41.000 δωµάτια, µε αποτέλεσµα ένα net growth του δικτύου της κατά 3% στη διάρκεια της δωδεκάµηνης περιόδου. Στα τέλη Δεκεµβρίου 2021, ο Όµιλος είχε στο χαρτοφυλάκιο του 777.714 δωµάτια (5.298 ξενοδοχεία) και στο pipeline του 214.000 δωµάτια (1.218 ξενοδοχεία).

Το 2022 ο Όµιλος αναµένει net unit growth της τάξεως του 3.5%.