Συνεχίζονται τα «χτυπήματα» εταιρειών κολοσσών από την εξάπλωση του κινεζικού ιού. Μετά τις χθεσινές προειδοποιήσεις της Apple για πτώση των εσόδων και δυσκολίες στην παγκόσμια τροφοδοσία των συσκευών iPhones, Puma και Adidas προχώρησαν σε προβλέψεις για σημαντική μείωση του τζίρου.

Το ένα τρίτο των πωλήσεων και των δύο γερμανικών εταιρειών αθλητικών ειδών παγκοσμίως προέρχεται από την Ασία, καθώς στην περιοχή παράγονται πολλά sneakers, ενώ ταυτόχρονα, τα τελευταία χρόνια αποτελεί μια αναδυόμενη αγορά για αθλητικά είδη.

Η Adidas σημείωσε μείωση μεγεθών κατά 85% στην Κίνα, καθώς η επιδημία του κορωνοϊού ανάγκασε την γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών να κλείσει πολλά από τα καταστήματά της, ενώ οι καταναλωτές τα έχουν εγκαταλείψει λόγω των φόβων μετάδοσης της ασθένειας.

Η «βουτιά» αφορά την περίοδο από τις 25 Ιανουαρίου και εξής. Η καταναλωτική κίνηση έχει επηρεαστεί τόσο στην Ιαπωνία όσο και στη Νότια Κορέα, ωστόσο, σύμφωνα με την εταιρεία, η επίδρασή της στα μεγέθη δεν είναι ιδιαίτερη.

Πριν το πλήγμα του ιού, η εταιρεία “σημείωνε ισχυρά αποτελέσματα” στην Κίνα. «Δεν είμαστε σε θέση ακόμα να μετρήσουμε τη ζημία για το πρώτο τρίμηνο του 2020» δήλωσε η εταιρεία, τονίζοντας ότι θα δοθούν περισσότερα στοιχεία όταν δημοσιεύσει τα αποτελέσματα της για το 2019, τον Μάρτιο.

Η Adidas διαθέτει περίπου 500 καταστήματα στην Κίνα, αλλά διακινεί τα προϊόντα της σε περίπου 12.000 καταστήματα σε όλη τη χώρα.

Πλήγμα στις πωλήσεις αναμένει και η Puma το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς, καθώς τα μισά καταστήματά της στην Κίνα παραμένουν κλειστά.

Επιπλέον και η Puma φάνηκε να μην μπορεί να μετρήσει ακόμα τις ζημιές της λόγω κορωνοϊού.

Για το τέταρτο τρίμηνο του 2019, η Puma είχε ανακοινώσει ιστορικά υψηλά έσοδα σε ό,τι αφορά τις ασιατικές αγορές.

Αισιόδοξος ο εκτελεστικός διευθυντής της Puma

Παρά τον κορωνοϊό, ο εκτελεστικός διευθυντής της Puma εκτίμησε σήμερα ότι η εταιρεία θα έχει 10% αύξηση στα έσοδα της το 2020.

«Σε μακροπρόθεσμο επίπεδο ο κορωνοϊός δεν θα έχει αντίκτυπο στην εταιρεία» δήλωσε ο CEO, Bjorn Gulden, με τις μετοχές της εταιρείας να σημειώνουν άνοδο 9,5%, σβήνοντας κάτι πρόσφατες απώλειες.

Για την Puma το κλείσιμο καταστημάτων στην Κίνα αφορά το 13% των πωλήσεων, καθώς οι αρχές της χώρας λαμβάνουν δραστικά μέτρα για την καταπολέμηση του ιού ο οποίος έχει σκοτώσει περισσότερους από 2.000 ανθρώπους.

Η Piral Dadhania, αναλυτής της RBC Capital Markets, δήλωσε ότι η εκπληκτική επίδοση της Puma στους πρώτους μήνες του έτους μπορεί να οδηγήσει σε ισχυρές παραγγελίες για το δεύτερο και το τρίτο τρίμηνο.

Έως και 70 από τα 110 καταστήματα της Puma είναι κλειστά στην Κίνα καθώς και σχεδόν όλα τα franchises και οι συνεργάτες.

Τα περισσότερα από τα τοπικά εργοστάσια της Puma έχουν ξαναρχίσει μετά από ένα παρατεταμένο διάλειμμα διακοπών για το Σεληνιακό Νέο Έτος, αλλά δεν είναι πλήρως στελεχωμένα, καθώς οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί λόγω κορωνοϊού εμποδίζουν τους εργάτες να επιστρέψουν στο σπίτι.

Πολλές εταιρείες καταναλωτικών αγαθών στρέφουν τους καταναλωτές προς το ηλεκτρονικό εμπόριο για να περιορίσουν τον αντίκτυπο από το κλείσιμο των καταστημάτων. Οι παραγγελίες είναι διαθέσιμες Online σύμφωνα με την Puma, αλλά δεν μπορούν να εκπληρωθούν λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών.

Η Puma πίεσε να ανοίξει εκ νέου τα δικά της καταστήματα όσο το δυνατόν συντομότερα, ακόμα και αν δεν υπάρχουν πελάτες. Κάτι τέτοιο συνέβη στη Σαγκάη, όπου η κυκλοφορία είναι «πολύ χαμηλή» στα δύο ανοιχτά καταστήματα της Puma, σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας.

«Πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό να δείξουμε ότι όταν ανοίγουμε, ανοίγουμε» δήλωσε.