State GridStaΣοβαρές παρεκκλίσεις στις τεχνικές προδιαγραφές της μεγάλης διασύνδεσης του έργου Κρήτης –Αττικής διαπιστώνει η State Grid, με τις οποίες, η Κινεζική εταιρεία και μέτοχος μειοψηφίας του ΑΔΜΗΕ επισημοποιεί για πρώτη φορά τις διαφωνίες της σχετικά με την υλοποίηση του έργου και την ρήξη της με την διοίκηση  του διαχειριστή.

Η κρίση κορυφής στον ΑΔΜΗΕ έρχεται 2,5 χρόνια μετά την αλλαγή της κυβέρνησης και την παραμονή του Προέδρου και Διευθύνοντος συμβούλου κ. Μάνου Μανουσάκη και της ηγετικής ομάδας στο μάνατζμεντ του διαχειριστή αλλά και 6 μήνες πριν την λήξη της θητείας του, για την οποία οι πληροφορίες των τελευταίων ημερών ήθελαν να παρατείνεται.

Η State Grid ωστόσο έχει ήδη στείλει σαφές μήνυμα στην παρούσα διοίκηση ότι έχει πάψει να την στηρίζει, κάτι που επικύρωσε προ ημερών στο διοικητικό συμβούλιο όταν διαφώνησε με την διαδικασία και αρνήθηκε να εγκρίνει την πρόταση για τριετής παράταση της θητείας του κ. Μανουσάκη.

Μένει να φανεί αν η κυβέρνηση θα συνεχίσει να δείχνει την εμπιστοσύνη της στην διοίκηση του ΑΔΜΗΕ για την οποία μέχρι σήμερα έχει δεχτεί ισχυρές πιέσεις να αλλάξει καθώς είναι η μοναδική που επιλέχθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ και παραμένει αμετακίνητη.

Η οξεία αντιπαράθεση της πανίσχυρης State Grid η οποία ελέγχει το 24% των μετοχών του ΑΔΜΗΕ, με την ηγεσία της εταιρείας που μέχρι πρόσφατα έδειχνε να στηρίζει και  να συνεργάζεται αρμονικά προκαλεί εύλογα ερωτήματα, κλίμα που ήδη έχει μεταφερθεί στην κυβέρνηση τόσο από τους Κινέζους όσο και από την διοίκηση του ΑΔΜΗΕ.

Πρόσφατα μάλιστα με επιστολή της State Grid που έχουν στα χέρια τους τόσο η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ όσο και το Μέγαρο Μαξίμου και υπογράφεται από την αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλο του ΑΔΜΗΕ κ. Chen Dong, επιβεβαιώνονται τα όσο συμβαίνουν στο παρασκήνιο και μαρτυρούν την σύγκρουση των δύο πλευρών.

Στην επιστολή αυτή, η κινεζική πλευρά κάνει λόγο για απόκλιση των τεχνικών προδιαγραφών μεταξύ ΑΔΜΗΕ και Αναδόχου που εγκυμονεί κινδύνους για το έργο. Όπως μάλιστα επισημαίνεται, ως μέτοχος του ΑΔΜΗΕ, η State Grid έχει ευθύνη να ενημερώσει την πολιτεία προκειμένου ούτε η ελληνική κυβέρνηση ούτε η Κινεζική εταιρεία να κατηγορηθούν για αμέλεια αλλά και για υπονόμευση των εθνικών συμφερόντων της χώρας.

Η αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ επικαλείται μεταξύ άλλων την αδυναμία του συστήματος να επεκταθεί σε μελλοντική πολυτερματική διασύνδεση (π.χ. Κρήτη-Κύπρος), διαπιστώνοντας δυσκολίες προκειμένου να «κουμπώσει» στην υποδομή, το καλώδιο του Euroasia Interconnector που αρχικά αποτελούσε ενιαίο έργο. Παράλληλα, τονίζει ότι ο ανάδοχος δεν έχει μειώσει  τον κίνδυνο κατάρρευσης του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας στην Κρήτη και στο υποθαλάσσιο καλώδιο λόγω τεχνικών αδυναμιών, επισημαίνοντας υπό συνθήκες, την πιθανότητα διακοπής της ηλεκτροδότησης της Κρήτης εάν το έργο προχωρήσει με τις τρέχουσες συνθήκες.

Το στέλεχος του ΑΔΜΗΕ υποστηρίζει ότι ο κίνδυνος αυτός θα εξαλειφθεί μόνο μέσα από τον συντονισμό της εταιρείας και του αναδόχου που όπως αναφέρει δεν είναι ορατός προς το παρόν· Εξαιτίας αυτής της κατάστασης θεωρείται πιθανόν να υπάρξει περαιτέρω καθυστέρηση στην μεγάλη ηλεκτρική διασύνδεση και αύξηση του κόστους με αποτέλεσμα να υπερβεί κατά πολύ τον τρέχοντα προϋπολογισμό του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ.

Διαβάστε ακόμη:

Μικρότερη η δόμηση για τo 5άστερο Cape Tholos στο Λασίθι αξίας €126 εκατ.

Εθνική Τράπεζα: Ολοκληρώνει τη συναλλαγή ορόσημο «Frontier»

Τα γκάλοπ βαράνε… πράσινο, το Ιασώ κοιτάει επενδυτές, το ΤΧΣ να πουλήσει λίγο τράπεζες και στα κανάλια αρχίζει το ματς