Από τις αναγνωστικές συνήθειες πελατών της συσκευής Kindle μέχρι τα καθημερινά ψώνια συνδρομητών της υπηρεσίας Prime, η Amazon έχει τελειοποιήσει την τέχνη της παρακολούθησης. Το λογισμικό είναι τόσο καλό στο να προβλέπει προτιμήσεις των χρηστών, σε σημείο που άλλες εταιρείες μπορούν να αγοράσουν τον αλγόριθμο της υπηρεσίας Amazon Forecast, ένα εργαλείο που έχει σχεδιαστεί για την ανάλυση επιχειρηματικών μετρήσεων. Ωστόσο δεν σταματάει εκεί. Από τότε που δημιουργήθηκε ο τεχνολογικός τιτάνας έχει αγοράσει πάνω από 100 εταιρείες. Αυτές οι εταιρείες του επιτρέπουν να λαμβάνει περισσότερα δεδομένα χρηστών, για να ενημερώνει το μοντέλο προβλέψεων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο εικονικός βοηθός της Amazon, η Alexa, η οποία εάν της ζητήσεις να κάνει κράτηση εισιτηρίων για το σινεμά, θα σε ρωτήσει εάν επιθυμείς και κράτηση για δείπνο ή να σου καλέσει ένα Uber.

Ο Σιμόν Ντάβιντ Χίρσμπρούνερ, από την ανθρωποκεντρική ερευνητική ομάδα του Ελεύθερου Πανεπιστημίου στο Βερολίνο δήλωσε πως είναι «πιθανώς προβληματικό εάν η Amazon μοιράζει τα δεδομένα μεταξύ των διαφορετικών εταιρειών που της ανήκουν». Μιλώντας στην DW, ανέφερε πως σε αυτή την περίπτωση συλλέγονται δεδομένα από διαφορετικά περιεχόμενα και «ενδέχεται οι επιστήμονες δεδομένων της Amazon να μην είναι σε θέση να εντοπίσουν και να διαχειριστούν ζητήματα απορρήτου που εξαρτώνται από αυτά τα συγκεκριμένα πλαίσια».

Διαβάστε περισσότερα: DW