Την αναστολή έγκρισης πρόσθετων πτήσεων μεταξύ Κίνας και Ηνωμένων Πολιτειών ζητούν από τον Αμερικανό πρόεδρο Τζο Μπάιντεν μεγάλες αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες και συνδικάτα αερομεταφορών, επικαλούμενες τις συνεχιζόμενες «αντιανταγωνιστικές πολιτικές της κινεζικής κυβέρνησης».

Τον Φεβρουάριο, το αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών δήλωσε ότι οι κινεζικές επιβατικές αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσαν να αυξήσουν τις εβδομαδιαίες πτήσεις μετ’ επιστροφής στις ΗΠΑ σε 50 από τις 31 Μαρτίου, από 35 που είναι σήμερα, δηλαδή περίπου το ένα τρίτο των προ της πανδημίας επιπέδων. Οι αμερικανικοί αερομεταφορείς εξουσιοδοτήθηκαν επίσης να πραγματοποιούν 50 πτήσεις την εβδομάδα, αλλά επί του παρόντος δεν χρησιμοποιούν όλες αυτές τις πτήσεις.

Η Airlines for America, μια εμπορική ομάδα, στα μέλη της οποίας περιλαμβάνονται οι American Airlines, Delta Air Lines και United Airlines, και τα συνδικάτα σε επιστολή τους προς τα υπουργεία Μεταφορών και Εξωτερικών αναφέρθηκαν στο «πλεονέκτημα που λαμβάνουν οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες συνεχίζοντας να έχουν πρόσβαση στον ρωσικό εναέριο χώρο, ενώ οι αμερικανικοί αερομεταφορείς σταμάτησαν να πετούν μέσω του ρωσικού εναέριου χώρου με την έναρξη της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Μάρτιο του 2022».

Την επιστολή υπέγραψαν η Ένωση Πιλότων Αεροπορικών Γραμμών, η Ένωση Συμμαχικών Πιλότων και η Ένωση Αεροσυνοδών. Καλούσε τον υπουργό Εξωτερικών Άντονι Μπλίνκεν και τον υπουργό Μεταφορών Πιτ Μπάτιγκιγκ να «διακόψουν τις πρόσθετες επιβατικές πτήσεις μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας έως ότου εξασφαλιστεί στους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις των ΗΠΑ ισότιμη πρόσβαση στην αγορά, απαλλαγμένη από τις υφιστάμενες επιβλαβείς αντιανταγωνιστικές πολιτικές της κινεζικής κυβέρνησης», σύμφωνα με το Reuters.

Οι πτήσεις μεταξύ της Κίνας και των Ηνωμένων Πολιτειών -οι οποίες αποτέλεσαν σημείο διαμάχης κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19- έχουν αναδειχθεί σε έναν σπάνιο τομέα συνεργασίας μεταξύ των δύο υπερδυνάμεων, αλλά οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες έχουν εκφράσει την ανησυχία τους για τον ταχύτατο ρυθμό αύξησης των πτήσεων.

Οι αεροπορικές εταιρείες ανησυχούν ότι η κυβέρνηση Μπάιντεν θα μπορούσε να αυξήσει ή ακόμη και να διπλασιάσει σε 100 τον αριθμό των εβδομαδιαίων πτήσεων που επιτρέπονται από τους κινεζικούς αερομεταφορείς.

Ο Αμερικανός αντιπρόσωπος Μάικ Γκάλαγκερ, πρόεδρος της ειδικής επιτροπής της Βουλής των Αντιπροσώπων για την Κίνα, και ο κορυφαίος Δημοκρατικός της επιτροπής, ο αντιπρόσωπος Raja Krishnamoorthi, κάλεσαν την Τετάρτη με ξεχωριστή επιστολή τους την κυβέρνηση Μπάιντεν να μην εγκρίνει περισσότερες πτήσεις έως ότου η Κίνα τηρήσει «την υπάρχουσα διμερή συμφωνία της και η ζήτηση επιβατών αρχίσει να ανακάμπτει».

Οι νομοθέτες δήλωσαν ότι οι κινεζικοί αερομεταφορείς «λειτουργούν αεροπορικά δρομολόγια με ανταγωνιστικό εμπορικό πλεονέκτημα που δεν πρέπει να επιτραπεί να αυξηθεί χωρίς αμοιβαία ισοτιμία στον αριθμό των δρομολογίων που εκτελούν οι αμερικανικοί αερομεταφορείς» προς την Κίνα. Πρόσθεσαν ότι «οι Αμερικανοί επιβάτες δεν πρέπει να εκτίθενται σε περιττούς κινδύνους ασφαλείας διασχίζοντας τον ρωσικό εναέριο χώρο».

Περισσότερες από 150 εβδομαδιαίες επιβατικές πτήσεις μετ’ επιστροφής επιτρέπονταν από κάθε πλευρά πριν επιβληθούν περιορισμοί στις αρχές του 2020 λόγω της πανδημίας COVID-19, αλλά μέχρι τον Αύγουστο του 2023, οι κινεζικοί και οι αμερικανικοί αερομεταφορείς θα μπορούσαν να εκτελέσουν ο καθένας μόνο 12 πτήσεις την εβδομάδα μεταξύ των δύο χωρών.

Ο αριθμός αυξήθηκε την 1η Σεπτεμβρίου σε 18 εβδομαδιαίες πτήσεις μετ’ επιστροφής και στη συνέχεια σε 24 την εβδομάδα από τις 29 Οκτωβρίου. Το USDOT ενέκρινε 35 για τους κινεζικούς αερομεταφορείς τον Νοέμβριο.

Το Reuters ανέφερε τον περασμένο Ιούνιο ότι οι πρόσφατα εγκεκριμένες κινεζικές πτήσεις προς τις Ηνωμένες Πολιτείες δεν υπερίπτανται της Ρωσίας, γεγονός που θα τους έδινε μικρότερο χρόνο πτήσης και πλεονέκτημα καυσίμων σε σχέση με τους Αμερικανούς αντιπάλους που αποκλείονται από τον ρωσικό εναέριο χώρο.

Διαβάστε ακόμη

ΑΑΔΕ – Μύκονος: Ο… καλλιτέχνης στη φοροδιαφυγή και οι συνεταίροι του

Πόλεμος στην Ουκρανία: Η τεχνητή νοημοσύνη ρίχνεται στη μάχη ενάντια στη Ρωσία

Στην Αθήνα οι προβολείς για τη Διεθνή Διάσκεψη για τους Ωκεανούς

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ