Της Στεφανίας Σούκη

Αύξηση χωρητικότητας με σταθερούς ρυθμούς μεταξύ 5% κι 7% σε ετήσια βάση, επιδιώκει η Aegean, η οποία για το 2019 επενδύει περαιτέρω στην ανάπτυξη του δικτύου του εξωτερικού.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε χθες ο πρόεδρος της Aegean κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, οι σταθεροί ρυθμοί αύξησης της χωρητικότητας επιτρέπουν στη μεγαλύτερη εγχώρια αεροπορική ουσιαστικά να αποφεύγει τις επιπτώσεις από τη μεταβλητότητα που παρουσιάζουν αντίστοιχα στα δικά τους νούμερα οι υπόλοιπες αεροπορικές. Πάντως, φέτος η Aegean παρουσιάζει μεγαλύτερη αύξηση ως προς την αύξηση της χωρητικότητας έναντι των άλλων αεροπορικών, ενώ την προηγούμενη διετία 2017- 2018 ήταν μικρότερη έναντι του ανταγωνισμού. Ειδικότερα, για το 2019 ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων στο δίκτυο του ομίλου εμφανίζεται ενισχυμένος σε ποσοστό 5%, με αύξηση της χωρητικότητας στο δίκτυο εξωτερικού κατά 700 χιλ. θέσεις, έναντι του 2018 (10,3 εκατ. προσφερόμενες θέσεις επί του συνόλου των 17,7 εκατ. προσφερόμενων θέσεων). «Το 2019 συνεχίζεται η ανάπτυξη του δικτύου στο εξωτερικό με σκοπό τη βελτίωση της συνδεσιμότητας προορισμών του εξωτερικού με την Ελλάδα, συμβάλλοντας στην αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με απευθείας συνδέσεις με πόλεις του εξωτερικού από τον Απρίλιο μέχρι και τον Οκτώβριο, αποτελεί βασικό στόχο του ομίλου», αναφέρει χαρακτηριστικά η διοίκηση υπό τον κ. Βασιλάκη και τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Δημήτρη Γερογιάννη.

Το 2018 ο όμιλος εξυπηρέτησε 153 προορισμούς, 31 εσωτερικού και 122 εξωτερικού σε 44 χώρες, επενδύοντας για άλλη μια χρονιά στο δίκτυο της Αθήνας- ενέργεια που υλοποιεί τα τελευταία χρόνια- και παρά τον αυξημένο ανταγωνισμό, μετέφερε συνολικά 13,97 εκατ. επιβάτες, 6% περισσότερους σε σχέση με το 2017, εκτελώντας μόλις 1% περισσότερες πτήσεις. Η αύξηση της επιβατικής κίνησης είναι απόρροια της διεθνούς ωρίμανσης και αναγνώρισης του brand της εταιρείας, της βελτιωμένης αξιοποίησης και διασύνδεσης του δικτύου και της αποτελεσματικής διαχείρισης των ναύλων. Το 2018 η ΑEGEAN πέτυχε ιστορικά υψηλό συντελεστή πληρότητας 83,9%.

Στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης χθές ο πρόεδρος της εταιρείας κ. Βασιλάκης, επεσήμανε ότι σε ένα γενικότερο περιβάλλον με χαμηλότερη αποτίμηση του αεροπορικού κλάδου έναντι της περυσινής χρονιάς, η εταιρεία είναι θωρακισμένη, με μηδενικό δανεισμό και υψηλά ταμειακά διαθέσιμα, άνω των 290 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, έχοντας στη διάθεσή της και τα κεφάλαια από το επταετές ομόλογο, ο όμιλος έχει την ευχέρεια να καλύψει με καλύτερο τρόπο τις ανάγκες όπως αυτές θα προκύψουν για τις προκαταβολές προς την Airbus σε συνέχεια της μεγάλης παραγγελίας των έως 42 νέων αεροσκαφών Α320neo. Επισημαίνεται εδώ ότι ακόμη δεν έχει προσδιοριστεί πλήρως το χρηματοδοτικό μοντέλο για κάθε αεροσκάφος. 

Ενδιαφέρον είχε και η απάντηση της διοίκησης σχετικά με το δρομολόγιο Αθήνας- Θεσσαλονίκης και τον πιθανό ανταγωνισμό από τη γρήγορη σιδηροδρομική σύνδεση: Όπως επισημάνθηκε, η αύξηση του ανταγωνισμού τρένου και αεροπλάνου συγκεντρώνει λίγες πιθανότητες από την στιγμή που «η χρονοαπόσταση διατηρείται κοντά στις τέσσερις ώρες, ενώ διαφορετικά θα ήταν τα πράγματα αν υπήρχαν τρένα προδιαγραφών του γαλλικού TGV που θα μείωναν την απόσταση σε δύο ώρες- αν και στην περίπτωση αυτή θα υπήρχε θέμα μεγαλύτερου κόστους, δεδομένου ότι τα συγκεκριμένα τρένα είναι σαφώς πιο ακριβά».

Οι προοπτικές του ελληνικού τουρισμού

Η διοίκηση της Aegean δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην πορεία του ελληνικού τουρισμού για φέτος, όπου η τουριστική κίνηση από το εξωτερικό φαίνεται να σταθεροποιείται, με την Αθήνα να εξακολουθεί να παρουσιάζει πιθανότατα μικρή αύξηση, ενώ ήπια καθοδική τάση προβλέπεται στην περιφέρεια. Για το καλοκαίρι εκφράζεται συγκρατημένη αισιοδοξία, ωστόσο συνολικά όσον αφορά τους ρυθμούς ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού, υπολογίζεται ότι θα υπάρξει μικρή επιβράδυνση.