Δυναμικό comeback φαίνεται να έχει κάνει το Facebook, το οποίο τα τελευταία χρόνια βλέπει τους χρήστες του -ειδικά τους νεαρότερους- να το εγκαταλείπουν και να στρέφονται σε νέες πλατφόρμες όπως το TikTok.

Συγκεκριμένα, το Facebook ανακοίνωσε ότι χρήστες του αυξήθηκαν κατά το πρώτο τρίμηνο και μάλιστα ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, οι μετοχές σημείωσαν άνοδο πάνω από 19% λίγο πριν από τη λήξη των συναλλαγών, έπειτα από την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων από η μητρική εταιρεία του Facebook Meta Platforms. Η εταιρεία παρουσιάζοντας τα αποτελέσματά της, ανέφερε 1,96 δισεκατομμύρια ημερήσιους χρήστες για την κορυφαία πλατφόρμα της, που σηματοδοτεί μια επιστροφή στην ανάπτυξη μετά την πτώση που σημειώθηκε κατά το προηγούμενο τρίμηνο, ενώ οι εκτιμήσεις των αναλυτών έκαναν λόγο για 1,94 δισεκατομμύρια χρήστες.

Αύξηση στα έσοδα

Τα έσοδα του πρώτου τριμήνου αυξήθηκαν κατά 6,6% στα 27,9 δισεκατομμύρια δολάρια και θα ήταν υψηλότερα αν δεν είχε μεσολαβήσει ο πόλεμος στην Ουκρανία, ανέφερε η εταιρεία. Η μετοχή είχε υποχωρήσει σχεδόν 50% φέτος, καθώς οι επενδυτές ανησυχούσαν ολοένα και περισσότερο ότι η βασική πηγή εσόδων της Meta, ηλαδή η διαφήμιση στα κοινωνικής δικτύωσης έχανε τη δυναμική της.

Αυτές οι ανησυχίες φαίνεται να έχουν υποχωρήσει, τουλάχιστον προς το παρόν, δεδομένου ότι το Facebook πρόσθεσε 31 εκατομμύρια νέους καθημερινούς ενεργούς χρήστες το τελευταίο τρίμηνο. Ωστόσο, πολλές από τις προκλήσεις της Meta παραμένουν. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Μαρκ Ζούκερμπεργκ έχει αναγνωρίσει ότι η εφαρμογή TikTok, που ανήκει στην κινεζική ByteDance, διεκδικεί με αξιώσεις την προσοχή και το ενδιαφέρον των νέων χρηστών.

Επιπλέον, οι αλλαγές στους κανόνες συγκέντρωσης δεδομένων στα iPhone της Apple έχουν εμποδίσει τη δυνατότητα της Meta να προβάλλει στοχευμένες διαφημίσεις στους χρήστες. Το περασμένο τρίμηνο, τα στελέχη της Meta δήλωσαν ότι οι εν λόγω αλλαγές θα μειώσουν τις πωλήσεις της εταιρείας το 2022 κατά 10 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι διαφημιστές ξοδεύουν επίσης λιγότερα λόγω προβλημάτων στις αλυσίδες εφοδιασμού, του πληθωρισμο’υ και τον συνεχιζόμενο πόλεμο στην Ουκρανία, ανέφεραν στελέχη της Meta.

Τα καθαρά κέρδη το πρώτο τρίμηνο ήταν 7,47 δισεκατομμύρια δολάρια ή 2,72 δολάρια ανά μετοχή. Οι αναλυτές είχαν εκτιμήσει κέρδη 2,56 $ ανά μετοχή. Οι πωλήσεις την τρέχουσα περίοδο θα είναι 28 έως 30 δισεκατομμύρια δολάρια, ανέφερε η Meta στην ανακοίνωσή την Τετάρτη, σε σύγκριση με τα 30,7 δισεκατομμύρια δολάρια που είχαν προβλέψει οι αναλυτές κατά μέσο όρο. Και πάλι, η εταιρεία επεσήμανε τον παράγοντα του πολέμου στην Ουκρανία.

Η Meta ανακοίνωσε ότι με τις καλές προοπτικές για τα έσοδα, εξομαλύνει τα συνολικά σχέδια δαπανών για το έτος, στα 87 δισεκατομμύρια έως 92 δισεκατομμύρια δολάρια από τον προηγούμενο στόχο των 95 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η μετάβαση στο metaverse

Ο Ζούκερμπεργκ είπε ότι «επιβραδύνει τον ρυθμό» των επενδύσεων σε νέα έργα στο Facebook, συμπεριλαμβανομένου του metaverse. Η Reality Labs, το τμήμα που επιβλέπει την ανάπτυξη του metaverse στο Facebook, έχασε επιπλέον 2,9 δισεκατομμύρια δολάρια το πρώτο τρίμηνο. Το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου 2021έχασε 3,3 δισεκατομμύρια δολάρια, σοκάροντας τη Wall Street. Η ανησυχία των επενδυτών για τα φιλόδοξα σχέδια του Ζούκερμπεργκ για το metaverse αυξάνεται διαρκώς από τότε.

Σύμφωνα με το business insider, o Ζούκερμπεργκ φαίνεται να θέλει να καθησυχάσει τους επενδυτές ότι οι δαπάνες για το metaverse δεν είναι πεταμένα λεφτά. Κατά τη διάρκεια μιας τηλεδιάσκεψης για να συζητηθούν τα τριμηνιαία αποτελέσματα, ο ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της meta μίλησε συγκεκριμένα για τα Reality Labs , «ξέρω ότι είναι ακριβό να το φτιάξεις», είπε ο Ζούκερμπεργκ για το metaverse.

Τώρα, το σχέδιο είναι να αυξηθούν τα έσοδα από τις βασικές της δραστηριότητες εφαρμογών, συμπεριλαμβανομένων των Facebook, Instagram και WhatsApp, αρκετά «για να χρηματοδοτήσει» επενδύσεις στο metaverse και τα Reality Labs, εξήγησε. «Αυτό δεν πρόκειται να συμβεί το 2022, αλλά μακροπρόθεσμα, αυτός είναι ο στόχος μας», πρόσθεσε ο Ζούκερμπεργκ. «Η προοπτική μας είναι μακροπρόθεσμη, αλλά είναι πιθανό ότι τα παρατεταμένα μακροοικονομικά εμπόδια θα μας αναγκάσουν να ανταλλάξουμε τους βραχυπρόθεσμους οικονομικούς στόχους».

Όσο για το metaverse και για το πότε θα έχει πιο θετικό αντίκτυπο στο Facebook ο Ζούκερμπεργκ παραδέχτηκε ότι αυτή η μέρα είναι πολύ μακριά.

«Δεν πρόκειται να συμβεί μέχρι να μεγαλώσει η αγορά, αυτό θα αποτελέσει οδηγό εσόδων ή κερδών», είπε ο Ζούκερμπεργκ. «Βάζει τις βάσεις για μια πολύ συναρπαστική δεκαετία το 2030», πρόσθεσε.

Διαβάστε ακόμα:

Έκδοση 7ετούς: Iσως η τελευταία για το α΄ εξάμηνο ή… μέχρι να τελειώσει ο πόλεμος

Τάκης Θεοχαράκης: Τα γλυκόπικρα γενέθλια και το σχέδιο για τη Nissan (pics)

Φυσικό αέριο: Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία προετοιμάζεται ακόμα και για δελτίο