Της Στεφανίας Σούκη

Συνεργασία, επέκταση της εποχικότητας και ανταγωνιστικό προϊόν με βάση τους φόρους και τις χρεώσεις στις υποδομές είναι οι τρείς άξονες πάνω στους οποίους μπορεί να στηριχθεί η περαιτέρω «άνθιση» της Αθήνας ως τουριστικός προορισμός.

Αυτό ανέφερε χθές ο αντιπρόεδρος της Aegean κ. Ε. Βασιλάκης, με αφορμή τη διοργάνωση του 4ου Travel Trade Athens.

“Η Aegean έχει βάλει τον οβολό της στην τουριστική άνοδο της Αθήνας, είτε αφορά τη χρηματική συμμετοχή σε projects του Δήμου, που κάνουμε και με άλλους φορείς, είτε βέβαια -κυρίως- στη βασική της επένδυση που είναι η ανάπτυξη του δικτύου της από την Αθήνα.

Έχουμε προσθέσει σχεδόν 50 προορισμούς τα τελευταία τρία χρόνια. Προσπαθούμε να συνεχίσουμε να κάνουμε το ίδιο πράγμα. Τα αποτελέσματα για την Αθήνα και για εμάς είναι θετικά.

Θέλω, όμως, να επισημάνω ότι αυτή η εξαιρετική πορεία, όσον αφορά δηλαδή το 25% της αύξησης προς την Αθήνα, των προηγούμενων ετών, ήδη φέτος είναι 8%. Το 8% αυτό, μάλιστα, δεν λέει όλη την αλήθεια, γιατί μέσα σε αυτό έχει και τους Έλληνες που μένουν στο εξωτερικό, έχουν μετακομίσει για δουλειά και άρα η πραγματική, τελική αύξηση σε ανθρώπους που έρχονται για τουρισμό στην Αθήνα κινείται μεταξύ του 4% και του 5% και μπορεί να κλείσει φέτος και στο 6%”.

Κατά τον κ. Βασιλάκη, ακόμη και το +6% είναι ένα θετικό νούμερο, ειδικά με δεδομένο το τί έχει συμβεί στην Ευρώπη φέτος με τα θέματα ασφάλειας και ακόμη και στην Ελλάδα, με την εικόνα που είχαμε σε κάποιο βαθμό με τα θέματα του προσφυγικού. Ωστόσο “χρειάζεται εγρήγορση κι απαιτούνται πολύ περισσότερα νέα προϊόντα, όπου νέο προϊόν μπορεί να είναι οι ιδέες όπως η χρονιά του βιβλίου ή η Documenta ή οτιδήποτε, π.χ. η διοργάνωση του Μαραθωνίου”.

Ο αντιπρόεδρος της Aegean ζήτησε αν μπορεί να γίνει κάτι σύντομα για ένα μικρό κομμάτι έστω του παραλιακού μετώπου της Αθήνας “όχι τα 40 χιλιόμετρα από εδώ μέχρι το Σούνιο, αλλά τουλάχιστον τα 3-4 χιλιόμετρα μπροστά στο στολίδι αυτό της πόλης, όπου έχει επενδύσει το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Οι κινήσεις αυτές σε συνδυασμό με την αναβάθμιση του κέντρου μπορούν να δώσουν πάρα πολλά και να επιτρέψουν επενδύσεις και από άλλα ξενοδοχεία και από άλλες αεροπορικές εταιρείες ή εμάς που βάζουμε προορισμούς για να ”κουμπώνουν” οι επενδύσεις και να φέρνουν αποτελέσματα”.