Ανοίγει σήμερα και επίσημα πρώτη μονάδα παραγωγής της Tesla στην Ευρώπη, με την αυτοκινητοβιομηχανία να προσπαθεί αποσυμφορήσει τα εργοστάσιά της σε Κίνα και ΗΠΑ.

Την κόκκινη κορδέλα θα κόψει ο CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας Έλον Μασκ ο οποίος με ανάρτησή του στο twitter δήλωσε ενθουσιασμένος.

Το νέο εργοστάσιο Giga Berlin ή Gigafactory Berlin-Brandenburg βρίσκεται στην στον δήμο Grünheide του Βρανδεμβούργου, η οποία απέχει λίγα μόνα χιλιόμετρα από τη γερμανική πρωτεύουσα.

Το εν λόγω εργοστάσιο πρόκειται να παράγει περισσότερα από 500.000 ηλεκτρικά οχήματα ετησίως, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Tesla.

Η Tesla καταβάλλει μεγάλες προσπάθειες προκειμένου να καλύψει με τη ισχυρή ζήτηση για τα προϊόντα της και -σύμφωνα με πληροφορίες του αμερικανικού δικτύου CNBC– υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις των Model Y και ορισμένων εκδόσεων του Model 3 σε διάφορα μέρη του κόσμου.

Την περασμένη εβδομάδα, η Tesla αναγκάστηκε να διακόψει προσωρινά την παραγωγή στο εργοστάσιό της στη Σαγκάη λόγω της έξαρσης της πανδημίας στη Κίνα. Το γεγονός αυτό είχε αποτέλεσμα τα καθυστερήσει η παραγωγή οχημάτων Model 3 και Model Y τα οποία κατασκευάζονται στην Κίνα.

Τα τελευταία τρίμηνα, η Tesla εξάγει αυτοκίνητα από την Κίνα σε πελάτες της στην Ευρώπη. Η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα παραμένει πολύ ισχυρή στην Ευρώπη και τώρα η Tesla μπορεί να βασιστεί στην παραγωγή της Γηραιάς Ηπείρου.

Όπως αναφέρει το CNBC, είναι εξαιρετικά σημαντικό για τα σχέδια της Tesla να επεκταθεί παγκοσμίως μετά το άνοιγμα του εργοστασίου Gigafactory 3 στη Σαγκάη στα τέλη του 2019. Η εταιρεία άνοιξε προσφάτως ένα άλλο εργοστάσιο στο Όστιν του Τέξας. Τον Νοέμβριο του 2019, όταν ο Μασκ ανακοίνωσε σχέδια για την κατασκευή εργοστασίου αυτοκινήτων στη Γερμανία, μίλησε με διθυραμβικά σχόλια για τα επιτεύγματα των Γερμανών στη μηχανική.

Το πρόβλημα με το νερό

Η κατασκευή του Giga Berlin διήρκεσε αρκετά χρόνια. Ο λόγος για τον οποίο καθυστέρησε η έγκριση για την ανέγερση του εργοστασίου είναι οι ανησυχίες που προέβαλαν τοπικές κοινότητες και περιβαλλοντικές οργανώσεις για την χρήση του νερού στην περιοχή. Ειδικότερα, ορισμένοι υποστήριζαν ότι το εργοστάσιο θα απαιτεί τεράστιες ποσότητες νερού, προκαλώντας μεγάλο πλήγμα στο περιβάλλον.

Ενώ το εργοστάσιο βρίσκεται ήδη σε λειτουργία, η χρήση νερού στις εγκαταστάσεις παραμένει ένα ζήτημα. «Ο αντίκτυπος στο τοπικό σύστημα ύδρευσης συνεχίζει να προκαλεί ανησυχία για το μέλλον του εργοστασίου», ανέφεραν οι αναλυτές του κλάδου αυτοκινήτων της Deutsche Banke σε σημείωμά τους τη Δευτέρα. Πρόσθεσαν ακόμη ότι η Tesla θα πρέπει να παράσχει αποδεικτικά στοιχεία για την κατάλληλη χρήση του νερού και τον έλεγχο της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Διαβάστε ακόμα:

Στο τραπέζι της Κομισιόν η φορολόγηση των υπερκερδών των παραγωγών ενέργειας

Γιατί δεξαμενόπλοια με ρωσικό πετρέλαιο κατευθύνονται προς τις ΗΠΑ για να ξεφορτώσουν

Πόσο πλούσιος είναι ο Πούτιν; Τα αγάλματα των Ελλήνων θεών και το πιγκάλ των 850 δολαρίων