Από τη μία η αύξηση των τουριστικών ροών και από την άλλη η απορρόφηση των εταιρειών Everest, Pasteria και Evercat, που προηγήθηκε, βοήθησαν καταλυτικά ώστε η Goody’s να περάσει σε κερδοφόρο τροχιά έπειτα από ένα σημαντικό χρονικό διάστημα και παρά τις σημαντικές ανατιμήσεις σε πρώτες ύλες και ενέργεια και την πίεση στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που αναρτήθηκαν χθες, οι πωλήσεις του Ομίλου Goody’s έφτασαν το 2022 τα 219,1 εκατ. ευρώ. Έναν χρόνο πριν οι πωλήσεις ήταν 128,1 εκατ. ευρώ, ωστόσο δεν μπορούν να συγκριθούν με τα αποτελέσματα του 2022 λόγω της απορρόφησης των παραπάνω εταιρειών απ’ την Goody’s ΑΕ με ημερομηνία ισολογισμού μετασχηματισμού την 30/6/2021.

Τα μεικτά κέρδη του Ομίλου ήταν στα 83,5 εκατ. ευρώ με το μεικτό περιθώριο κέρδους να αυξάνεται στο 38,1%, από 37% το 2021.

Τα ΕΒΙΤDA του Ομίλου (συμπεριλαμβανομένου και του ΔΠΧΑ 16) ανήλθαν σε 23,5 εκατ. ευρώ, έναντι 14,2 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση. Τα προ φόρων αποτελέσματα έδειξαν κέρδη 2,1 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 6,1 εκατ. ευρώ το 2021. Τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ήταν κέρδη ύψους 1,1 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 4,6 εκατ. ευρώ για τη χρήση 2021.

Όπως σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις «η διοίκηση του Ομίλου διαχειρίστηκε τις προκλήσεις με ευελιξία και αποτελεσματικότητα, υλοποιώντας παράλληλα το στρατηγικό της πλάνο με βάση τους κάτωθι δύο κεντρικούς άξονες:

-Την ενίσχυση της παρουσίας του Ομίλου στον τομέα των ταξιδιωτικών υπηρεσιών, μέσα από τα διαφορετικά concepts που έχει αναπτύξει και τα οποία καλύπτουν όλες τις ανάγκες των σύγχρονων ταξιδιωτών,

-Την περαιτέρω ενίσχυση του συστήματος franchise με τη μεταφορά σημαντικού αριθμού ιδιόκτητων καταστημάτων – κυρίως Εverest – σε νέους επενδυτές, διατηρώντας κατά κύριο λόγο την ιδιοκτησία των flagship σημείων, καθώς και των σημείων εντός των κλειστών αγορών και των σημείων ταξιδιωτικού ενδιαφέροντος (travel business).

Επιπρόσθετα, το 2022 σηματοδότησε την επανεκκίνηση της επέκτασης των σημάτων του Ομίλου Goody’s στο εξωτερικό, με μια σειρά στοχευμένων κινήσεων για την ανάπτυξη των δικτύων τους.

Μεταξύ άλλων, το Goody’s Burger House στο τέλος του έτους άνοιξε τις πόρτες του στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας. Λίγους μήνες πριν, εγκαινίασαν το πρώτο τους κατάστημα στην πόλη Suceava της Ρουμανίας, ενώ ιδιαίτερης σημασίας ήταν η πολυαναμενόμενη επιστροφή του Goody’s Burger House στην Λεμεσό της Κύπρου.

Παράλληλα, ξεκίνησε μέσα στον περασμένο χρόνο και συνεχίζεται αμείωτα η ανάπτυξη του δικτύου των Flocafe Espresso Room, με το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Ντόχα του Κατάρ – ενός από τα πλέον πολυτελή αεροδρόμια στον κόσμο. Τέλος, τα everest ξεκίνησαν τη διεθνή τους ανάπτυξη με το πρώτο κατάστημα να λειτουργεί στη Β. Μακεδονία, και πιο συγκεκριμένο στο εμπορικό κέντρο Vero Center στα Σκόπια.

Η εξέλιξη των εργασιών για το 2022 τόσο για το σήμα Goody’s όσο και για τα λοιπά σήματα του Ομίλου (Everest, Flocafe, La Pasteria) έχουν ως εξής:

-Goody’s

Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος Goody’s σημείωσαν αύξηση κατά 41,3% έναντι του 2021.

Εντός του 2022 συνεχίστηκε η ανάπτυξη του Goody’s Burger House. Συγκεκριμένα, ξεκίνησαν τη λειτουργία τους 3 νέα franchise σημεία στη Ζάκυνθο, στα Χανιά και στη Λευκάδα. Αναφορικά με τη διεθνή παρουσία του σήματος, εντός του 2022 λειτούργησαν 3 Goody’s Burger House σε τρεις νέες χώρες: την Κύπρο, τη Ρουμανία και τη Σαουδική Αραβία.

Βασική προτεραιότητα των Goody’s Burger House συνεχίζει να αποτελεί η σύνδεση της με το νεανικό κοινό-στόχος και στο πλαίσιο αυτό συμμετέχει σε συγκεκριμένες δράσεις όπως συναυλίες και φεστιβάλ

-Everest

Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος σημείωσαν αύξηση κατά 30,6% έναντι του 2021. Εντός του 2022 ξεκίνησε τη λειτουργία του ένα νέο franchise κατάστημα στη Λευκάδα και ένα νέο εταιρικό κατάστημα εντός του Δ.Α.Α. «Ελ. Βενιζέλος» με το νέο concept “everest exclusive”. Παράλληλα, τα everest ξεκίνησαν τη διεθνή τους ανάπτυξη με το πρώτο κατάστημα να λειτουργεί στη Β. Μακεδονία, και πιο συγκεκριμένο στο εμπορικό κέντρο Vero Center στα Σκόπια.

To 2022 ολοκληρώθηκε ο επανασχεδιασμός της εικόνας της μάρκας everest που είχε ως στόχο την επανατοποθέτηση της μάρκας στη συνείδηση του καταναλωτή ως ένα σύγχρονο food destination

Το Σεπτέμβριο παρουσιάστηκε η νέα εταιρική ταυτότητα της μάρκας που πλέον εκφράζει τη νέα εποχή everest

-Flocafé

Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος Flocafé σημείωσαν αύξηση κατά 61,7% έναντι του 2021. Το 2022 συνεχίστηκε η διεθνοποίηση του σήματος με την λειτουργία ενός νέου καταστήματος Flocafe Espresso Room στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad στη Ντόχα. Επίσης εντός του 2022 ξεκίνησαν τη λειτουργία τους δύο νέα εταιρικά καταστήματα στην Αττική, εντός του εμπορικού κέντρου River West και εντός του Ellinikon Experience Center αντίστοιχα, και ένα νέο κατάστημα franchise στην Αττική.

-La Pasteria

Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος La Pasteria σημείωσαν αύξηση κατά 74,3% έναντι του 2021. Η La Pasteria δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά της εστίασης και συγκεκριμένα του casual dining με 15 καταστήματα εντός Αττικής και ένα κατάστημα στη Θεσσαλονίκη, εκ των οποίων τα 6 καταστήματα λειτουργούν εντός malls και εμπορικών κέντρων.

Οι προοπτικές φέτος

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, η διατήρηση των πληθωριστικών πιέσεων δημιουργεί σημαντικές προκλήσεις για το σύνολο της Παγκόσμιας Οικονομίας. «Μέσα σε αυτό το έντονα ευμετάβλητο περιβάλλον, το οποίο αναμένεται να δημιουργήσει πίεση στην αγοραστική δύναμη του καταναλωτικού κοινού και κατ’ επέκταση στην κατανάλωση, η Διοίκηση του Ομίλου παρακολουθεί καθημερινά τις εξελίξεις και λαμβάνει μέτρα αντιμετώπισης προκειμένου να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία των εταιρειών, την απρόσκοπτη διάθεση των προϊόντων της στους καταναλωτές και παράλληλα να υλοποιεί το μέσο-μάκροπρόθεσμο στρατηγικό της πλάνο, βασικοί άξονες του οποίου είναι:

Α) Διατήρηση και ενδυνάμωση της ηγετικής θέσης όλων των σημάτων του Ομίλου στην Ελλάδα, μέσω της ανάπτυξης και ενδυνάμωσης των δικτύων του και μέσω νέων προϊοντικών πρωτοβουλιών και καινοτομιών, προσφέροντας στους καταναλωτές προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας,

Β) Συνεχής αναβάθμιση της εμπειρίας των καταναλωτών μέσω της ψηφιακής καινοτομίας και αύξηση των επιπέδων πιστότητας τους, μέσω εργαλείων και υπηρεσιών που απαντούν στις σύγχρονες καταναλωτικές ανάγκες,

Γ) Εξορθολογισμό και βελτιστοποίηση του λειτουργικού του μοντέλου, και κατά συνέπεια ισχυροποίηση της χρηματοοικονομικής τους θέσης, μέσα από στοχευμένες επενδυτικές κινήσεις και αποτελεσματικότερη διαχείριση του λειτουργικού του κόστους.

Δ) Την περαιτέρω επέκταση της παρουσίας των σημάτων του Ομίλου σε ευρύτερες γεωγραφικές ζώνες ενδιαφέροντος με τη σύναψη συνεργασιών με στρατηγικούς εταίρους.

Ε) Την περαιτέρω ανάπτυξη και ενδυνάμωση του Ομίλου μέσα από στοχευμένες στρατηγικές κινήσεις που θα οδηγήσουν στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη».

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις, οι συνολικές δανειακές υποχρεώσεις του Ομίλου ανήλθαν την 31/12/2022 σε ποσό 115,2 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων ποσό 99,12 εκατ. ευρώ αφορά σε μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις και ποσό 11,72 εκατ. ευρώ αφορά σε βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις.

Υπενθυμίζεται ότι ο Όμιλος σε συνεργασία με τις Τράπεζες προέβη εντός του 2021 σε αναδιάρθρωση του Τραπεζικού Δανεισμού.

Το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας είναι 52.697 εκατ. ευρώ.

Αξιοσημείωτο επίσης είναι το γεγονός ότι εντός του 2022, συγκεκριμένες θυγατρικές του Ομίλου προέβησαν σε διανομές μερισμάτων σύμφωνα με τις Γενικές Συνελεύσεις των Μετόχων. Το σύνολο των διανεμηθέντων μερισμάτων προς τις μη ελέγχουσες συμμετοχές ανήλθαν σε 152 χιλ. ευρώ. Το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας για τη χρήση 2022 δε θα προτείνει διανομή μερίσματος.

Διαβάστε ακόμη

Εντείνονται οι ζυμώσεις για τα νέα τιμολόγια ρεύματος που θα ισχύουν από αρχές του 2024

Ξαναγύρισαν στις 120 δόσεις αλλά η εφορία τους στερεί και τα οφέλη

Ιωάννης Γιώτης (Γιώτης): Αξιοσημείωτα κέρδη παρά τις πιέσεις για την εταιρεία του προέδρου των Βιομηχάνων Τροφίμων

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ