Η Samsung και η Apple χάνουν ολοένα και περισσότερο το μερίδιό τους στην αγορά smartphone της Κίνας από την Huawei , σύμφωνα με νέα έρευνα, με τους καταναλωτές να απομακρύνονται από τις υψηλές τιμές των premium μοντέλων τους.

Τα δεδομένα της αγοράς που ανακοίνωσε η ερευνητική εταιρεία τεχνολογίας Gartner την Πέμπτη έδειξαν ότι το μερίδιο της Huawei στην αγορά smartphone ανήλθε σε σχεδόν 15% το τρίμηνο που έληξε το Δεκέμβριο του 2018, αυξημένο κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες από την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Οι ανταγωνιστές, Samsung και Apple, εξακολουθούν να κατέχουν την πρώτη και τη δεύτερη θέση όσον αφορά το μερίδιο αγοράς, καλύπτοντας περίπου το 17 και 16% του κλάδου, αντίστοιχα.

Ωστόσο, και οι δύο έχασαν σημαντικό μερίδιο της αγοράς το τέταρτο τρίμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία. Το μερίδιο της Apple στον κλάδο μειώθηκε κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ η Samsung υποχώρησε περίπου 1 ποσοστιαία μονάδα.

Η Apple πούλησε 64,5 εκατομμύρια iPhones το τέταρτο τρίμηνο του 2018, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Gartner. Αυτό είναι χαμηλότερο κατά 12% από την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, σημειώνοντας τη χειρότερη τριμηνιαία πτώση των αποστολών iPhones από το πρώτο τρίμηνο του 2016.

Η εταιρεία έχει δηλώσει ότι οι χαμηλότερες πωλήσεις συνολικά οφείλονται κυρίως στην υποτονική της απόδοση στην Κίνα.

Ο Anshul Gupta, ανώτερος ερευνητικός διευθυντής της Gartner, δήλωσε στο CNBC πως “Τα smartphone από την Huawei ή από την Oppo και την Vivo, έχουν χαρακτηριστικά που μπορούν να βρεθούν στα smartphone της Samsung και της Apple, αλλά ταυτόχρονα οι τιμές είναι αρκετά χαμηλές”.

Είπε ότι το iPhone της Apple και το Galaxy της Samsung φαίνονται να έχουν μόνο “αυξητικές και οριακές βελτιώσεις” κατά τη διάρκεια κάθε κύκλου αναβάθμισης. Σε συνδυασμό με τη λιανική αξία των συσκευών high-end του ζεύγους, στα περίπου 1.000 δολάρια, οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο σε φθηνότερες συσκευές, από τη Huawei και άλλες κινεζικές μάρκες που προσφέρουν παρόμοιες προδιαγραφές, πρόσθεσε.