Μεγάλη πτώση κατέγραψαν οι πωλήσεις της Gucci το πρώτο τρίμηνο του έτους, καθώς οι προσπάθειες της Kering να επανεκκινήσει τη δυναμική του κορυφαίου της brand απέτυχαν ξανά να δείξουν σημάδια ανάκαμψης.

Η Kering, με έδρα το Παρίσι, ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι οι πωλήσεις της Gucci υποχώρησαν κατά 25% σε συγκρίσιμη βάση — λίγο περισσότερο από τη μείωση 24% που ανέμεναν οι αναλυτές.

Η αγορά ειδών πολυτελείας διανύει περίοδο υποτονικής ανάπτυξης, ενώ παράγοντες όπως οι αυξημένοι δασμοί στις ΗΠΑ και ο εντεινόμενος εμπορικός πόλεμος επιδεινώνουν το κλίμα. Ακόμη και μεγάλοι όμιλοι όπως η Hermès και η LVMH έχουν καταγράψει απογοητευτικά αποτελέσματα — αν και όχι στον βαθμό της Kering.

«Η αναγέννηση της Gucci δεν έχει ακόμη έρθει και θα αντιμετωπίσει πιο δύσκολες συνθήκες, καθώς η ζήτηση για πολυτελή αγαθά αποδυναμώνεται», σχολίασε ο αναλυτής της Bernstein, Luca Solca όπως αναφέρει το bloomberg.

Η Kering, στην οποία ανήκουν επίσης οι Yves Saint Laurent, Bottega Veneta και Balenciaga, αντλεί πάνω από το 60% των κερδών της από τη Gucci, γεγονός που καθιστά κρίσιμη την ανάκαμψη του brand για τον γαλλικό όμιλο. Τον προηγούμενο μήνα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι ο Demna Gvasalia -γνωστός απλώς ως Demna– αναλαμβάνει τη θέση του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή της Gucci.

Ο Demna υπηρέτησε για μια δεκαετία στη Balenciaga, φέρνοντας σημαντική ανάπτυξη μέσω τολμηρών σχεδιαστικών επιλογών, όπως τα sneakers Triple S. Ωστόσο, το όνομά του είχε συνδεθεί και με σκάνδαλο λόγω διαφημιστικής καμπάνιας που θεωρήθηκε προκλητική. Η Gucci αποτελεί πολύ μεγαλύτερο brand και η αλλαγή σχεδιαστή για δεύτερη φορά σε διάστημα δύο ετών σημαίνει πως η όποια ανάκαμψη απαιτεί χρόνο.

«Ο Demna είναι ήδη μέσα στην ομάδα και εργάζεται με τις ομάδες της Gucci», δήλωσε η οικονομική διευθύντρια Armelle Poulou σε συνέντευξη Τύπου. Η αναπληρώτρια CEO της Kering, Francesca Bellettini, δήλωσε πως ο Demna θα αρχίσει να επηρεάζει τις δημιουργίες του οίκου από τον Σεπτέμβριο, χωρίς να αποσαφηνίσει αν θα αναλάβει και το fashion show στο Μιλάνο εκείνον τον μήνα.

Μέχρι στιγμής, η Kering δεν έχει διαπιστώσει σημαντική μεταβολή στις τάσεις του δεύτερου τριμήνου, πέρα από μια μικρή επιβράδυνση στην Ιαπωνία. Ωστόσο, αναμένει βελτίωση στο δεύτερο μισό του έτους, σύμφωνα με την Poulou. Παράλληλα, προχωρούν οι κινήσεις απομόχλευσης των ακινήτων της εταιρείας.

Οι μετοχές της Kering έχουν υποχωρήσει κατά 50% τον τελευταίο χρόνο – απόδοση χειρότερη από τους ανταγωνιστές Richemont, Hermès και LVMH. Οι Αμερικανικοί Τίτλοι Καταθέσεών της (ADRs) κατέγραψαν πτώση μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.

Η εταιρεία «έχει τη δυνατότητα να προστατεύσει τα περιθώρια κέρδους της μέσω αυξήσεων τιμών» στις ΗΠΑ, πρόσθεσε η Poulou, σημειώνοντας πως η Kering συνεχίζει να μελετά τις πρώτες ανακοινώσεις για τους δασμούς.

Συνολικά, το δίκτυο λιανικής της Kering κατέγραψε μείωση πωλήσεων κατά 25% στην Ασία-Ειρηνικό και διψήφιες απώλειες στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Ιαπωνία.

Διαβάστε ακόμη 

Goldman Sachs: Αναθεωρεί τους στόχους για τις ελληνικές τράπεζες – Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς

Κομισιόν: Επέβαλε πρόστιμα €500 εκατ. στην Apple και €200 εκατ. στη Meta

Αυτοί είναι οι πιο πλούσιοι καλλιτέχνες του κόσμου σήμερα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα