Για τους επιχειρηματίες στην Ασία, το μέλλον προμηνύεται πιο λαμπρό από ποτέ. Είναι γεγονός, πως η συγκεκριμένη αγορά υπήρξε πρωτοπόρος στον τομέα της κινητής τηλεφωνίας.

Συγκεκριμένα, «η κινητή τηλεφωνία στην Ασία χαρακτηρίζεται ως το πεδίο μέσα στο οποίο κατάφεραν να δημιουργηθούν νέα επιχειρηματικά μοντέλα και δεκάδες καινοτομίες», υποστηρίζει ο Τζίζους Μάρτιν, επικεφαλής στρατηγικής στη Microsoft Asia.

Αυτός είναι μάλιστα, ο λόγος για τον οποίο οι startups στην Ασία αυτή τη στιγμή, σημειώνουν τεράστια επιτυχία. «Προσελκύουμε το μεγαλύτερο μερίδιο επενδύσεων», αναφέρει ο Μάρτιν, επικαλούμενος την έκθεση της CB Insight. Σημειώνεται, πως η Ασία ηγείται του παγκόσμιου μεριδίου συμφωνιών με ποσοστό που άγγιξε το 36% κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2021.

Σε αγορές όπως οι Κίνα, Ινδία και Νότια Κορέα, μονόκεροι δημιουργούνται «κάθε εβδομάδα». Χαρακτηριστικά ο Μάρτιν αναφέρεται σε startups αξίας τουλάχιστον 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων. «Στην Ινδία, η νεοφυής εταιρεία SaaS ετοιμάζεται να γίνει η επόμενη επιχείρηση αξίας 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων», υποστηρίζει.

Σύμφωνα με το CNBC, αυτές είναι μερικές από τις πιο καυτές τάσεις των startup στην Ασία 

1.Super Apps

Η Microsoft τονίζει πως οι σούπερ εφαρμογές στην Ασία είναι «η πιο σύγχρονη απάντηση στην καινοτομία». Μια σούπερ εφαρμογή όπως είναι η Grab, χαρακτηρίζεται ως μία πύλη που επιτρέπει στους χρήστες να έχουν πρόσβαση σε πολλές υπηρεσίες από μία μόνο εφαρμογή. Πέρα από το να καλείτε ένα ταξί ή να παραγγέλνετε φαγητό, μπορείτε ακόμη και να κλείσετε ιατρικά ραντεβού, να πάρετε δάνεια ή να πληρώσετε απευθείας από το κινητό σας.

«Αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο ζούμε μεταφέροντας ολόκληρο τον τρόπο ζωής ενός πελάτη στο Διαδίκτυο», είπε. Παραδείγματα σούπερ εφαρμογών στη συγκεκριμένη αγορά, είναι η WeChat από την Κίνα, η Paytm της Ινδίας, η GoTo από την Ινδονησία, η Zalo από το Βιετνάμ καθώς και η Kakao από τη Νότια Κορέα.

2. Gaming

Όσον αφορά στα παιχνίδια, η Ασία βρίσκεται στην κορυφή και σε αυτή την κατηγορία. Σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία Niko Partners, οι Ασιάτες παίκτες θα έχουν έσοδα άνω των 41 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2025, με την Ινδονησία, την Ταϊλάνδη και το Βιετνάμ να είναι οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές στη Νοτιοανατολική Ασία. Παγκοσμίως, τα περισσότερα έσοδα παράγονται στην Κίνα – η έδρα των κολοσσών τυχερών παιχνιδιών όπως η NetEase και η Tencent.

3. Ηλεκτρονικό εμπόριο

Καθώς περισσότεροι άνθρωποι έμειναν σπίτι κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το ηλεκτρονικό εμπόριο εκτοξεύτηκε σε ολόκληρο τον κόσμο. Υπολογίζεται ότι 70 εκατομμύρια περισσότεροι άνθρωποι – από την Ινδονησία, τη Μαλαισία, τις Φιλιππίνες, τη Σιγκαπούρη, την Ταϊλάνδη και το Βιετνάμ – πραγματοποίησαν τις αγορές τους μέσω του Διαδικτύου από την έναρξη της πανδημίας.

Στην Κίνα, το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει δημιουργήσει επίσης «ένα ολόκληρο οικοσύστημα πληρωμών και fintech» το οποίο επιτρέπει στους καταναλωτές να κάνουν περισσότερα με το πάτημα ενός κουμπιού. Ενώ οι νεοφυείς επιχειρήσεις στην Ασία έχουν σημειώσει τεράστια επιτυχία στις χώρες καταγωγής τους, η επιρροή τους μπορεί να είναι παγκόσμια. «Οι startup αλλάζουν τον τρόπο που ζούμε εδώ στην Ασία. Αλλά καθώς οι καλές ιδέες ταξιδεύουν γρήγορα, οι καινοτομίες αναμένεται να αλλάξουν ολόκληρο τον κόσμο», είπε ο Μάρτιν.

 

Διαβάστε ακόμη:

Τα κρασιά του Ferragamo στην Ελούντα, η 100στάρα του Βερέμη, η παράταση της Αττικής Οδού και το μαντήλι του Καραμολέγκου 

«Μπιλιετάκια» κατ’ εκτίμηση σε 15.000 φορολογουμένους

Αυτό είναι το…«άτυχο» Lucky του Καλογρίτσα – Περιμένει αγοραστή στη μαρίνα Ζέας (pics)