Κι όμως ακόμη και παραδοσιακές αγορές όπως η λαϊκή μπορεί να έχει ψηφιακό κανάλι πώλησης! Αυτό αποδεικνύει το «πείραμα» που πραγματοποιείται εδώ και περίπου δύο εβδομάδες μεταξύ της efood και εννέα λαϊκών αγορών της Αττικής. Ένα πείραμα που ξεκίνησε έπειτα από πρόταση των ίδιων των λαϊκών αγορών που πλέον αυτοοργανώνονται προκειμένου να κάνουν το δικό τους ψηφιακό άλμα με την προσδοκία να διεισδύσουν σε μία νέα αγορά με τεράστιες δυνατότητες.

Μάλιστα οι πρώτες εντυπώσεις απ’ το «πείραμα» που σήμερα διεξάγεται, σύμφωνα με στελέχη της efood είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, κάτι που εφόσον επιβεβαιωθεί σε βάθος μηνών θα σημάνει όχι μόνο την παγίωση της υπηρεσίας αλλά και τη δυναμική της επέκταση με πρώτο στόχο την κάλυψη του λεκανοπεδίου της Αττικής.

«Αν αρέσει στον κόσμο, όπως φαίνεται μέχρι στιγμής, τότε θα το παγιώσουμε και θα το επεκτείνουμε», λέει στο newmoney ο  Senior Q-commerce & Logistics Director της efood κ. Χάρης Τάκας. Σήμερα το efood υποστηρίζει εννέα λαϊκές αγορές σε: Πατήσια, Γαλάτσι, Ν. Σμύρνη, Γλυφάδα, Αγ. Δημήτριος, Αμπελόκηποι, Δάφνη, Κολωνάκι και Βούλα. «Αν και είναι σε πιλοτικό στάδιο το πρότζεκτ προσθέτουμε κι άλλες αγορές», λέει ο κ. Τάκας.

Πώς λειτουργεί η νέα υπηρεσία; Απ’ την πλευρά του χρήστη της εφαρμογής τα πράγματα ακολουθούν τη ήδη γνωστή διαδικασία που ακολουθείτε με τα υπόλοιπα καταστήματα που χρησιμοποιούν το efood. Κοινώς επιλέγει να μπει στην κατηγορία της λαϊκής αγοράς, εφόσον είναι διαθέσιμη στο σημείο που βρίσκεται. Επιλέγοντας την κατηγορία αλλά και το ίδιο το προϊόν που θέλει (πχ φρούτα, μπανάνες)  αυτόματα του βγάζει τους πωλητές της λαϊκής που τα διαθέτουν με τις τιμές τους. Αφού επιλέξει όλα τα προϊόντα που θέλει (και από διαφορετικούς πωλητές) στο ηλεκτρονικό του καλάθι, ολοκληρώνει τη διαδικασία με την αποστολή της παραγγελίας του και περιμένει μετά να την παραλάβει.

Το ενδιαφέρον κομμάτι, κυρίως λόγω της πολυπλοκότητας του που όμως φαίνεται να λειτουργεί είναι αυτό της προετοιμασίας της παραγγελίας. Κι αυτό λειτουργεί χάρη στην ίδια τη διάθεση των πωλητών λαϊκών αγορών να κάνουν το άλμα και οργανωμένα να δοκιμάσουν τη νέα ψηφιακή αγορά. Σε κάθε λαϊκή αγορά λοιπόν υπάρχει ένας πάγκος και ένας picker (σσ ο άνθρωπος που συγκεντρώνει τις παραγγελίες) για την υπηρεσία της efood. Ο τελευταίος, που είναι άνθρωπος της λαϊκής και όχι υπάλληλος της efood θα συγκεντρώσει τις παραγγελίες απ’ τους πωλητές στον πάγκο, ώστε αργότερα να περάσει ο διανομέας και να παραλάβει προς διανομή.

«Είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό πως αυτοοργανώθηκαν οι άνθρωποι της λαϊκής ώστε αυτό το πράγμα, που έχει αρκετές δυσκολίες κυρίως στο κομμάτι των Logistics, ώστε να λειτουργήσει», λέει ο κ. Τάκας. «Έχουν οργανωθεί εσωτερικά και στο κομμάτι του service όσο και της τιμολόγησης», συμπληρώνει.

Είναι ένα μοντέλο στο οποίο κατέληξε το efood μαζί με τους πωλητές της λαϊκής, που το πρότειναν εξαρχής, και πλέον έτσι επεκτάθηκε και επεκτείνεται και σε άλλα σημεία στο λεκανοπέδιο.

«Δεν είναι απλά ένα νέο κανάλι διάθεσης των προϊόντων τους, αλλά μία νέα αγορά που φέρνει επιπρόσθετα έσοδα μιας και η χρήση της συνήθως γίνεται από ανθρώπους που δεν μπορούν να πάνε ή δεν έχουν συνηθίσει να πηγαίνουν στη λαϊκή, όπως εργαζόμενοι ή ακόμα και νέοι που πλέον κάνουν τις αγορές τους ηλεκτρονικά», λέει ο κ. Τάκας.

Σημειωτέον πως η efood με βάση το βασικό «τιμοκατάλογο» των υπηρεσιών που προσφέρει στους επαγγελματίες χρεώνει προμήθεια 12% για το κομμάτι της παραγγελιοληψίας, που μαζί με το delivery, φθάνει το 25% επί της απόδειξης.

Γενικά πάντως η νέα υπηρεσία, μαζί με την αντίστοιχη του “Gate Delivery» στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, που «τρέχει» τους τελευταίους μήνες, υπογραμμίζει και το σχέδιο που έχει η δημοφιλής πλατφόρμα να συνεχίσει να επεκτείνετε στο κομμάτι των ψηφιακών υπηρεσιών παρά το γεγονός ότι μπαίνει πλέον σε μία νέα φάση μετασχηματισμού με την προσθήκη των εταιρειών και των δομών του Ομίλου Μούχαλη που εντάσσονται στον όμιλο της μητρικής Delivery Hero.

Ως την επόμενη εβδομάδα το deal

Η ολοκλήρωση του deal, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να γίνει ως την επόμενη εβδομάδα μετά τις εγκρίσεις που παρείχε στα τέλη Μαϊου η Επ. Ανταγωνισμού υπό κάποιες προϋποθέσεις. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής και η αλλαγή του ιδιοκτησιακού θα αποτελέσει το πρώτο στάδιο ενός επικείμενου μεγάλου μετασχηματισμού που θα δώσει στο efood το χαρακτήρα ενός 360Ο λιανέμπορου, και όχι μόνο. Κι αυτό διότι η ψηφιακή πλατφόρμα πλέον θα επεκταθεί και θα συνδυάσει τα dark stores του Ομίλου Μούχαλη, το χονδρεμπόριο και τη διανομή και την αλυσίδα λιανικής kiosky’s που αναπτυσσόταν σήμερα (και ως franchise) παράλληλα με τις ψηφιακές υπηρεσίες.

Αν και η εξαγορά γίνεται απευθείας απ’ τη μητρική, η διοίκηση των νέων εταιρειών θα γίνεται απ’ τους ανθρώπους της efood με τον κ. Γιώργο Μούχαλη όμως να συνεχίζει να έχει σημαντικό ρόλο «τουλάχιστον για τα επόμενα αρκετά χρόνια», όπως λέει ο κ. Τάκας.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το φθινόπωρο θα συγκροτηθεί και το τριετές επιχειρηματικό πλάνο των νέων εταιρειών καθώς και θα αποφασισθούν οι λεπτομέρειες της αλληλοεπικάλυψης μεταξύ του Online και της τεχνογνωσίας του efood με το offline και την τεχνογνωσία για τη  λειτουργία και εμπορική δραστηριότητα φυσικών δομών των εταιρειών Μούχαλη.

«Και όλα αυτά να τα εξελίξουμε προς πάσα κατεύθυνση, τόσο τεχνολογικά όσο και σαν concepts με άξονα τα δίκτυα των convenience stores. «Και όσο μεγαλώνουν αυτά, θα μεγαλώνουν παράλληλα τα κομμάτια της διανομής, της χονδρεμπορίας κοκ», συμπληρώνει ο κ. Τάκας.

Διαβάστε ακόμα:

Οικογένεια Εμφιετζόγλου: Στο σφυρί και το συγκρότημα της «Βαλκάν Εξπόρτ» στη Θεσσαλονίκη (pics)

Έτοιμος ο φάκελος Μητσοτάκη για τη Σύνοδο του ΝΑΤΟ – Στο ίδιο τραπέζι με Ερντογάν στη Μαδρίτη

Moody’s: Η Μόσχα κήρυξε στάση πληρωμών στο εξωτερικό της χρέος