Ένα θηριώδες μπόνους περιμένει το χρυσό παιδί της τεχνολογίας, Έλον Μασκ. Για πρώτη φορά η αξία της εταιρείας ηλεκτρονικών οχημάτων TESLA, την οποία ίδρυσε πριν 16 χρόνια, ξεπέρασε τα 100 δισ. δολάρια στο χρηματιστήριο, από περίπου 46 δισ. δολ. που ήταν στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου.

Αυτό σημαίνει ότι η αμερικανική Tesla αξίζει πλέον περισσότερο από ότι η General Motors (αξία: 50,4 δισ. δολ.) και η Ford (αξία 36,4 δισ. δολ) μαζί, δύο εμβληματικές αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες τρέχουν τώρα καταϊδρωμένες για να φτιάξουν κι εκείνες ηλεκτρικά μοντέλα.

Ο 48χρονος Μασκ έχει συνδέσει τις αμοιβές του με την πορεία της εταιρείας και αυτό σημαίνει ότι εάν η χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας μείνει πάνω από το όριο των 100 δισ. δολαρίων για ένα εξάμηνο, θα λάβει αμοιβή 346 εκατ. δολάρια!

Το καλύτερο ίσως να μην είναι βέβαια το μπόνους, αφού ο Μασκ είναι ήδη πάμπλουτος και η αξία της περιουσίας του υπολογίζεται σε περίπου 30 δισ. δολάρια. Αν τελικά πάρει λοιπόν το μπόνους θα αυξήσει την περιουσία του μόλις κατά 1,15%, αναλογικά, δηλαδή, λιγότερα από τις αυξήσεις που θα πάρουν κάποιοι Έλληνες συνταξιούχοι μετά τον επανυπολογισμό των συντάξεων (ας μας επιτρέψουν οι αναγνώστες την «αριθμητική ακροβασία», ποιητική αδεία…).

Είναι φανερό, άλλωστε, ότι ο ιδιόρρυθμος Έλον Μασκ δεν δουλεύει για το χρήμα, αλλά για τη δόξα, αφού στα σχέδια του εκτός από την πρωτοκαθεδρία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, περιλαμβάνεται ο εποικισμός του Άρη και η κυριαρχία στις διαστημικές μεταφορές με την άλλη εταιρεία του την Space X.

Έτσι, ίσως με τα δικά του μέτρα και σταθμά, η μεγαλύτερη νίκη να είναι ότι έχει ήδη ξεκινήσει από τον περασμένο Οκτώβριο την κατασκευή ηλεκτρονικών αυτοκινήτων στο εργοστάσιο της Tesla στην Κίνα, που είναι η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο, ενώ σύντομα ξεκινάει και η παραγωγή στο άλλο εργοστάσιο που ετοιμάζει στο Βερολίνο, στην καρδιά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

H Volkswagen μπορεί να έχει πωλήσεις εκατοντάδες φορές περισσότερες από την Tesla, αλλά η χρηματιστηριακή τους αξία είναι περίπου η ίδια (101 δισ. δολάρια ήταν χθες η αξία της στο χρηματιστήριο).

Αυτό οφείλεται βέβαια στις προσδοκίες για το μέλλον, οι οποίες κινούν τις εξελίξεις στο χρηματιστήριο και προκαλούν και φόβο στους Γερμανούς αυτοκινητοβιομήχανους.

Προ ημερών, ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο 61χρονος Herbert Diess, δήλωσε ότι θα πρέπει να αποτρέψουν την εταιρεία από το να έχει την τύχη της Φινλανδικής Nokia, η οποία από παγκόσμιος ηγέτης στην αγορά κινητής τηλεφωνίας βρέθηκε στην ανυπαρξία όταν μπήκε στο παιχνίδι η Apple.