Η μητρική των Zara, Inditex, ανέκαμψε τελικά μετά την αναιμική εκκίνηση που έκανε για το 2019, καθώς ο απροσδόκητα κρύος καιρός στη Νότια Ευρώπη επέφερε πλήγμα τις πωλήσεις για τον ισπανικό όμιλο ένδυσης. Έτσι, τις πρώτες εβδομάδες του β’ τριμήνου σημείωσε ισχυρές επιδόσεις.

Συγκεκριμένα, για το τρίμηνο από 1η Φεβρουαρίου μέχρι 30 Απριλίου, τα καθαρά κέρδη της ιδιοκτήτριας των Massimo Dutti, Bershka και oysho, ανήλθαν σε 734 εκατ. ευρώ με τις πωλήσεις να σημειώνουν άυξηση 5% στα 5,93 δισ. ευρώ. . Σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες, οι πωλήσεις για τις πρώτες έξι εβδομάδες του δεύτερου τριμήνου κινήθηκαν ανοδικά κατά 9,5%.

Η εικόνα αυτή έρχεται σε αντίθεση με άλλες συναφείς επιχειρήσεις του ίδιου κλάδου με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Ted Baker που εξλεδωσε προειδοποίηση για τα κέρδη της χθες, μετά τα στοιχεία για τις λιανικές πωλήσεις στη Βρετανία που τον Μάιο κινήθηκαν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, με αποτέλεσμα η μετοχή της να βυθιστεί.

«(Τα αποτελέσματα) είναι εξαιρετικά εντυπωσιακά κατά την άποψή μας, κυρίως λόγω και των οικονομικών στοιχείων που έχουμε μέχριο στιγμής για τον Μάιο», αναφέρει η
JP Morgan σε σημείωμά της μετά τα αποτελέσματα της Inditex.
Η μετοχή του ισπανικού ομίλου σημείωσε άνοδο 1,1% στα 25,57 ευρώ, ενω εκείνη της βρετανικής Boohoo, παρά το γεγονός ότι ανακοίνωσε ισχυρές πωλήσεις, καθώς τα χαμηλότερα περιθώρια κέρδους απογοήτευσαν τους επενδυτές.
Σημειώνεται ότι οι μισές πωλήσεις της Inditex γίνονται σε άλλα νομίσματα, τα οποία πρέπει να μετατραπούν σε ευρώ για την οικονομική έκθεση. Αυτά τα νομίσματα έχουν ελαφρώς ενδυναμωθεί έναντι του ευρώ, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, με αποτέλεσμα να βοηθούνται οι πωλήσεις.

Η Inditex διατήρησε το ετήσιο guidance για ανάπτυξη των like-for-like πωλήσεων της τάξης του 4% – 6%.
Η RBC Capital Markets εκτίμησε ότι έκανε like-for-like πωλήσεις περί το 6,5% κατά τη διάρκεια των πρώτων εβδομάδων του β’ τριμήνου, έναντι 2% κατά το α’ τρίμηνο.
Το περιθώριο μεικτού κέρδους ενισχύθηκε κατά 6% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκε στο 59,5% στο τρίμηνο
Η Societe Generale και η Credit Suisse εκτιμούν ότι οι πωλήσεις της εταιρείας ήταν 3,5% χαμηλότερα πέρυσι λόγω της νομισματικής επίπτωσης, η οποία γύρισε θετικά αυτό το τρίμηνο.