Την απογοήτευσή του για την πρόσφατη απόφαση της ΕΕ να εμποδίσει τη σημαντική σιδηροδρομική συγχώνευση μεταξύ Siemens και Alstom, εξέφρασε ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, ζητώντας παράλληλα την αλλαγή των κανόνων ανταγωνισμού ώστε να καταστεί δυνατή η ενίσχυση των ευρωπαϊκών εταιρειών σε παγκόσμια κλίμακα.

«Ας δούμε την πραγματικότητα – αντιμετωπίζουμε μια τεράστια πρόκληση με την άνοδο της κινεζικής βιομηχανίας. Τι κάνουμε λοιπόν; Θα χωρίσουμε τις ευρωπαϊκές δυνάμεις ή θα προσπαθήσουμε να τις ενώσουμε από βιομηχανικής σκοπιάς;», ανέφερε ο Βruno Le Maire μιλώντας στο CNBC κατά τη διεθνή διάσκεψη κορυφής στο Ντουμπάι.

Τα σχόλιά του έρχονται μετά την αναστολή της συγχώνευσης της Alstom και της Siemens, με την ΕΕ να προβάλλει προβλήματα ανταγωνισμού. Η πρόταση συγχώνευσης μεταξύ των γαλλικών και των γερμανικών εταιρειών σχεδίαζε να δημιουργήσει έναν πρωταθλητή στον τομέα των σιδηροδρόμων της ΕΕ, με έσοδα περίπου 15 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η πρόταση αφορούσε μόνο τις υπηρεσίες μεταφορών των εταιρειών με στόχο τη δημιουργία μιας νέας εταιρείας, υπό τον αποκλειστικό έλεγχο της Siemens.

Στο σκεπτικό της η αρχή ανταγωνισμού της ΕΕ διευκρίνιζε ότι η προτεινόμενη συγχώνευση θα δημιουργούσε έναν «αδιαμφισβήτητο» ηγέτη σε πολλές αγορές, και ότι θα οδηγούσε σε μείωση του αριθμού των προμηθευτών, καθώς θα είχε ως συνέπεια ον αφανισμό ενός από τους τους δύο μεγαλύτερους κατασκευαστές τροχαίου υλικού υψηλής ταχύτητας.