Είναι γνωστό ότι χρειάζεται να περιμένεις… αρκετά ώστε να αγοράσεις ένα καινούριο ρολόι χειρός από τις Rolex, Audemars Piguet και Patek Philippe. Οι λίστες αναμονής, άλλωστε, είναι πολλών μηνών και φθάνουν έως και το ένα έτος. 

Πλέον, το ίδιο ισχύει και για το ελβετικό brand Zenith, το οποίο διαθέτει τα μοντέλα Chronomaster Sport και Defy Skyline. Η εταιρεία έχει αναγκαστεί να «υιοθετήσει» τη λύση της λίστας αναμονής, καθώς η υψηλή ζήτηση υπερβαίνει κατά πολύ τη διαθέσιμη προσφορά. 

«Έχουμε έλλειψη και η πιθανότητα να αποκτήσεις ένα ρολόι χωρίς αναμονή είναι εξαιρετικά μικρή» παραδέχεται ο Julien Tornare, πρόεδρος της εταιρείας, η οποία ανήκει στον γαλλικό κολοσσό LVMH. 

Το κύριο πρόβλημα, το οποίο παρατηρείται και στις υπόλοιπες εταιρείες πολυτελών ρολογιών, αφορά την υψηλή ζήτηση, η οποία ξεπερνάει τα επίπεδα της προσφοράς, με αποτέλεσμα οι πελάτες να περιμένουν αρκετούς μήνες, προτού φορέσουν το αγαπημένο τους αξεσουάρ. 

Μάλιστα, αυτή η αναντιστοιχία προσφοράς – ζήτησης κλιμακώνεται έτι περισσότερο εν μέσω του πληθωριστικού περιβάλλοντος. Κι αυτό, διότι οι επενδυτές αναζητούν νέα «καταφύγια» για να θωρακίσουν την αξία των χρημάτων τους, στρεφόμενοι -μεταξύ άλλων- και στην αγορά των πολυτελών ρολογιών. 

Μέσα στο τελευταίο επτάμηνο, ενδεικτικά, οι πωλήσεις της Zenith έχουν ενισχυθεί κατά 45% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, στο οποίο η εταιρεία πέτυχε επιδόσεις – ρεκόρ.  

Όσον αφορά τη μειωμένη προσφορά, ο Tornare παραπέμπει στα προβλήματα των εφοδιαστικών αλυσίδων, στα πρότερα lockdowns της Κίνας, καθώς και στην ανησυχία περί επιβράδυνσης της οικονομίας στις δύο όχθες του Ατλαντικού Ωκεανού.  

Όλα αυτά, όπως είναι εύλογο, έχουν οδηγήσει σε αύξηση των τιμών, με το Chronomaster Sport, το δημοφιλέστερο μοντέλο της Zenith, να διατίθεται έναντι των 11.313 δολαρίων ή των 10.900 ελβετικών φράγκων. Το Defy Skyline, από την πλευρά του, πωλείται στην τιμή των 8.400 ελβετικών φράγκων.  

Διαβάστε επίσης:

Οι μπίζνες του Σαουδάραβα στην Αθήνα, το δίλημμα της Ελλάκτωρ, το φέσι της Attica και το γεφύρι της Cynergy

Intralot: Πλήρης κάλυψη της AMK €129,2 εκατ. – Κόκκαλης: Χαιρετίζω την είσοδο της Standard General

Ποιος ελληνικός κατασκευαστικός όμιλος απέκτησε ηλεκτρικά αυτοκίνητα