Ο Maximilian Büsser και oι σχεδιαστές που συμμετέχουν στην ομάδα του αποφάσισαν να κατασκευάσουν ρολόγια που άρεσαν στους ίδιους αλλά στην πορεία κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα φανατικό κοινό. Όχι, δεν σχεδιάζουν με το σκεπτικό εάν αρέσουν. Απλώς τα κατάφεραν χωρίς να το προσπαθήσουν.

Στην πραγματικότητα, ο εμπνευστής της επιτυχημένης πολυτελούς ορολογοποιίας MB&F, ήταν ένας δυστυχισμένος άνθρωπος. Επί επτά χρόνια, ο Maximilian Büsser, γιος Ελβετού διπλωμάτη και μιας Ινδής, ήταν ο επικεφαλής του τμήματος ρολογιών στο πολυτελές κοσμηματοπωλείο Harry Winston, που λάνσαρε τη σειρά Opus, που περιλάμβανε συνεργασίες με τους καλύτερους ωρολογοποιούς του κόσμου στις αρχές της δεκαετίας του 21ου αιώνα.

Ο Büsser θα περίμεναν πολλοί να είναι πανευτυχής: είχε και φήμη και χρήματα. Εντούτοις, κάτι τέτοιο δεν συνέβαινε. Το αντίθετο, όπως γράφει το Bloomberg. «Ήμουν πολύ καλός στη δημιουργία προϊόντων που δεν άρεσαν σε εμένα, αλλά πίστευα ότι θα άρεσαν στους ανθρώπους» δηλώνει, προσθέτοντας «Μισούσα τον εαυτό μου».

Ο θάνατος του πατέρα του, με τον οποίο δεν είχε την καλύτερη σχέση, τον έκανε να αναθεωρήσει τη στάση ζωής του. Μέσα από τη διαδικασία της ψυχοθεραπείας, αναζήτησε έναν τρόπο ζωής που δεν θα τον έκανε να μετανιώνει για τις επιλογές του, θα άφηνε πίσω του μια κληρονομιά, θα τον έκανε περήφανο: τεχνολογικά εκπληκτικά και χαριτωμένα αντικείμενα χωρίς συμβιβασμούς, τα οποία για τον ίδιο θα ήταν τέχνη.

Κάπως έτσι γεννήθηκε η Max Büsser & Friends, με το λογότυπο MB&F. Η πρώτη της σειρά αποτελούνταν από μόλις 30 ρολόγια και η δεύτερη από 125. Κατάφερε, από την αρχή, να δημιουργήσει μια μικρή βάση αφοσιωμένων θαυμαστών.

Ένα ορατό ταλαντευόμενο ελατήριο είναι ένα από τα αναγνωρίσιμα χαρακτηριστικά σε πολλά από τα υπερμεγέθη, ωστόσο εκλεπτυσμένα, μοντέλα, είτε πρόκειται για “Legacy Machines” της LM, που παρέχουν καινοτομίες αιχμής στην κλασική ορολογοποιία ή για τις ριζοσπαστικές HM “Horological Machines”, με εμπνευσμένα μη συμβατικά σχήματα εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, αυτοκίνητα ή ζώα. Η MB&F έχει σχεδιάσει και παράγει 20 διαφορετικά εντυπωσιακά διαμετρήματα και εσωτερικούς μηχανισμούς σε 17 χρόνια.

Ο ρόλος της πανδημίας

Το μικρό φανατικό κοινό της MB&F διευρύνθηκε εντυπωσιακά, παίρνοντας φόρα από την πανδημία, όταν οι καταναλωτές είχαν χρόνο για αναζήτηση. Μάλιστα, οι καθόλου ευκαταφρόνητες των τιμές των πάνω από 100.000 δολαρίων για ένα ρολόι, δεν εμποδίζουν τους θαυμαστές της εταιρείας να μπουν σε λίστα αναμονής ακόμα και για δέκα χρόνια!

Οι πωλήσεις της MB&F υποχώρησαν στο χαμηλό πενταετίας των 15 εκατομμυρίων ελβετικών φράγκων (16,3 εκατομμύρια δολάρια) το 2020, καθώς η πανδημία έπληξε τη λιανική και την παραγωγή, αλλά ανέκαμψαν απότομα στα 21,2 εκατομμύρια φράγκα το 2021, όταν η εταιρεία παρήγαγε 278 ρολόγια. Η περσινή χρονιά ήταν η καλύτερη, με τις πωλήσεις να εκτινάσσονται στα 28 εκατομμύρια φράγκα για παραγωγή 350 ρολογιών.

Η MB&F προβλέπει ότι το 2023 θα παράξει περίπου 440 ρολόγια και τα έσοδά της θα ανέλθουν σε πάνω από 30 εκατομμύρια φράγκα.

Διαβάστε ακόμη

ΕΚΤ: Σίγουρη η αύξηση κατά 50 μονάδες βάσης – Το βλέμμα στη συνεδρίαση Μαρτίου

Το «avatar Βενιζέλος», ο Αβραμόπουλος, η προσφορά Κούτρα και το σχέδιο Χόλτερμαν για την Αττική Οδό

Γκαουτάμ Αντάνι: Πώς ένας πρώην… οδηγός ασθενοφόρου προσπαθεί να γονατίσει τον Ινδό μεγιστάνα