Επίθεση και άμυνα ταυτόχρονα! Το στρατηγικό σχέδιο επέκτασης των δραστηριοτήτων της Ergo Hellas εν μέσω των τεκτονικών αλλαγών που συντελούνται στην ελληνική ασφαλιστική αγορά εκτυλίσσεται σε πολλαπλά μέτωπα. Ολα όμως συγκλίνουν στον στόχο η Ergo να εξελιχθεί σε μία ασφαλιστική εταιρεία που μπορεί να καλύψει κάθε ανάγκη του ασφαλισμένου και εν τέλει η ίδια με τη δυναμική είσοδο στον κλάδο Ζωής και Υγείας να διεκδικήσει περισσότερα σε μια εποχή που όλη η ασφαλιστική αγορά επαναπροσδιορίζεται στον απόηχο των πρόσφατων μεγάλων deals, όπως εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της Ergo Hellas κ. Νίκος Αντιμησάρης. Και σε αυτή τη νέα εποχή που ξεκινά για τη θυγατρική του μεγάλου γερμανικού ομίλου ασφαλίσεων οι επενδύσεις παίζουν καταλυτικό ρόλο, με την εταιρεία να δηλώνει παρούσα σε ευκαιρίες εξαγορών στον νέο κύκλο συγκέντρωσης που είναι σε εξέλιξη και να ενισχύει το ψηφιακό της αποτύπωμα.

Οι λόγοι επέκτασης

«Ο μόνος ασφαλιστικός κλάδος που παρουσιάζει αύξηση τα τελευταία χρόνια είναι αυτός της Υγείας», λέει ο κ. Αντιμησάρης επιχειρώντας να απαντήσει για τους λόγους επέκτασης των δραστηριοτήτων της Ergo Hellas. «Ειδικά μετά την υγειονομική κρίση οι ρυθμοί του είναι πολύ καλοί. Και επίσης είναι ένας κλάδος ο οποίος δημιουργεί πιστότητα στους πελάτες. Εάν έχεις ευχαριστημένο πελάτη στον κλάδο Υγείας, όταν νιώθει την ασφάλεια ότι προσέχεις αυτόν και την οικογένειά του, είναι πολύ πιο εύκολο να τον πείσεις και για άλλο ασφαλιστικό προϊόν», προσθέτει.

Και συνεχίζει: «Σε ό,τι αφορά τον κλάδο Ζωής είδαμε την ευκαιρία που δημιουργεί στα Unit Linked προϊόντα η αύξηση των επιτοκίων από τις κεντρικές τράπεζες και η επιμονή των τραπεζών να κρατούν σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα τα επιτόκια των καταθέσεων μια και δεν χρειάζονται περαιτέρω ρευστότητα. Οπότε τα συγκεκριμένα προϊόντα έχουν λειτουργήσει ως εναλλακτική στις αναζητήσεις του κόσμου να έχει κάποιες αξιοσημείωτες επενδυτικές αποδόσεις. Βέβαια ο πελάτης στα συγκεκριμένα προϊόντα αναλαμβάνει πλέον το ρίσκο, αφού δεν είναι εγγυημένα, όμως και πάλι θεωρεί ότι θα πάρει κάποια επίδοση. Γι’ αυτό και τα τελευταία χρόνια οι ρυθμοί ανάπτυξης στα συγκεκριμένα προϊόντα είναι διψήφιου ποσοστού. Παρά τα όσα έχουν γίνει, οι καταθέσεις των ιδιωτών στις τράπεζες σήμερα παραμένουν στα επίπεδα των 145 δισ. ευρώ. Οπότε το περιθώριο να μετατραπούν κάποιες απ’ αυτές σε αποταμιεύσεις με κάποιες αποδόσεις υπάρχει».

Μαζί με αυτά όμως, όπως λέει, υπήρξαν και άλλοι λόγοι που ώθησαν την Ergo Hellas στη νέα στρατηγική. «Κατ’αρχάς θεωρούμε ότι η είσοδός μας στους κλάδους Ζωής και Υγείας αποτελεί ένα καλό εργαλείο να ενισχύσουμε τις εργασίες μας και στους υπόλοιπους κλάδους. Να δώσουμε δηλαδή μία συνολική λύση στον πελάτη. Οπότε μιλάμε για επιθετική αλλά και αμυντική κίνηση ταυτόχρονα. Δυστυχώς, έως σήμερα, κάποιος πελάτης μας που ασφάλιζε το αυτοκίνητο, το σπίτι ή την επιχείρησή του στην Ergo Hellas στρεφόταν αλλού όταν π.χ. ήθελε μία ασφάλεια υγείας. Αυτό φυσικά δημιουργούσε σε ένα περιβάλλον έντονου ανταγωνισμού τον κίνδυνο να χάσουμε πελάτες. Επειτα ο Ομιλος Ergo έχει μεγάλη τεχνογνωσία σε αυτούς τους κλάδους που όμως στην Ελλάδα δεν αξιοποιήσαμε τα προηγούμενα χρόνια. Οπότε δεν είναι ότι ξεκινάμε από το μηδέν. Σαφώς οι κλάδοι Ζωής και Υγείας, ή το επενδυτικό κομμάτι, θεωρούνται από τους δυσκολότερους, εν τούτοις έχουμε το know how και την υποστήριξη από τη μητρική για να το κάνουμε. Και έπειτα σκεφτείτε ότι έχουμε μία βάση 1,1 εκατ. πελατών στους οποίους μπορούμε να απευθυνθούμε για τα νέα προϊόντα. Παράλληλα έχουμε ένα δίκτυο συνεργατών που μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο. Γενικά νομίζω ότι είναι μία win win κατάσταση που μας επιτρέπει να ενισχύσουμε τη θέση μας με πελατολόγιο και συνεργάτες και παράλληλα να αναπτύξουμε νέες εργασίες προστατεύοντας παράλληλα και το υφιστάμενο πελατολόγιο. Γενικά έχουμε βάλει ως κύριο άξονα της στρατηγικής μας την πελατοκεντρικότητα. Οπότε πρέπει να είμαστε σε θέση να καλύπτουμε πλήρως τον πελάτη μας».

Ψηφιοποίηση

Παράλληλα με την επέκταση των δραστηριοτήτων της η ασφαλιστική επενδύει και προς την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της. «Εστιάζουμε επίσης στην εμπειρία του πελάτη και των συνεργατών μας», λέει ο κ. Αντιμησάρης. «Κι αυτό το κάνουμε εκμεταλλευόμενοι την τεχνολογία. Επενδύουμε στην ψηφιοποίηση των δομών λειτουργίας μας ώστε να κάνουμε πιο εύκολη τη ζωή πελατών και συνεργατών, μειώνοντας τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και μέσα από αυτοματοποιημένες διαδικασίες, είτε αυτό αφορά την πώληση είτε το after sale, όπως π.χ. οι αποζημιώσεις. Κάνουμε βήματα ώστε όλα να γίνονται πολύ απλά μέσω εφαρμογών», σημειώνει ο κ. Αντιμησάρης. «Και επιπρόσθετα να απλοποιήσουμε και τις δικές μας εσωτερικές εργασίες», σπεύδει να συμπληρώσει.

Δεν κρύβει πάντως πως στην κορυφή της στρατηγικής του παραμένουν και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα για τα οποία έχει ξεχωρίσει ήδη η Ergo Hellas, όπως είναι η ασφάλιση επιχειρήσεων, μεγάλων και μικρότερων έργων κ.ο.κ., όπου συγκαταλέγεται μεταξύ των leaders. Μία δραστηριότητα που έχει ενισχύσει και το προφίλ μιας περισσότερο premium ασφαλιστικής εταιρείας.

«Ολα αυτά που περιέγραψα νωρίτερα μπορούν να μας δώσουν μία καλή βάση για σημαντική οργανική ανάπτυξη. Αυτό αποτελεί και προτεραιότητα για εμάς. Παράλληλα όμως κοιτάμε και πιθανές ευκαιρίες εξαγορών-συγχωνεύσεων. Εξάλλου ο Ομιλος Ergo έχει λάβει τη στρατηγική απόφαση να ενισχύει όπου μπορεί την παρουσία του στις αγορές στις οποίες ήδη δραστηριοποιείται, και όχι να εισέλθει σε νέες. Κάτι που σημαίνει ότι δεν πρόκειται να αφήσουμε ευκαιρία ανεκμετάλλευτη», τονίζει ο ίδιος. Επίσης, εκτίμηση του κ. Αντιμησάρη είναι πως η τάση συγκέντρωσης στον ασφαλιστικό κλάδο θα συνεχιστεί. «Και αυτό δεν αφορά μόνο τις ασφαλιστικές εταιρείες. Η συγκέντρωση θα κλιμακωθεί και στα δίκτυα, στους πράκτορες και τους διαμεσολαβητές», σπεύδει να προσθέσει.

Σύμφωνα με τον ίδιο, παρά τις προκλήσεις που υπάρχουν στην αγορά, το 2022 θα κλείσει θετικά για την Ergo Hellas. «Περιμένουμε ρυθμό αύξησης υψηλότερο του μέσου όρου της αγοράς καθώς και αύξηση των μεριδίων μας, οπότε οι στόχοι μας θα έχουν επιτευχθεί», λέει ο κ. Αντιμησάρης. Σημειώνεται ότι η Ergo Hellas είχε το 2021 παραγωγή ασφαλίστρων ύψους 251 εκατ. ευρώ, που την κατέτασσε στην έκτη θέση της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς στο σύνολό της.

Διαβάστε ακόμη

Terracom: Η τεχνολογική εταιρεία από τα Γιάννενα που «ασφάλισε» το Μουντιάλ του Κατάρ

Ευκαιρία για μείωση χρέους στο 61% του ΑΕΠ με ανάπτυξη και πλεονάσματα

«Κοντοβερός» (Freskot): Σε «κλοιό» πλειστηριασμών και για το εργοστάσιο στον Ασπρόπυργο (pics)