Ένας χρόνος συμπληρώνεται την περίοδο αυτή, από την έναρξη της συνεργασίας του Ομίλου ΕΛΤΑ με την Amazon, για τη διανομή των δεμάτων της στην Ελλάδα, σε ένα deal που ξεπέρασε τις προσδοκίες.

Η συμφωνία προβλέπει αυστηρούς στόχους για την επίτευξη των παραδόσεων σε συγκεκριμένους χρόνους σύμφωνα με τα υψηλά στάνταρντ που θέτει η Amazon διεθνώς. Τα ΕΛΤΑ ανταποκρίθηκαν με επιτυχία στη πρόκληση παραδίδοντας το 95% των αντικειμένων εντός ή νωρίτερα από τις σχετικές προθεσμίες.

Η Amazon εμπιστεύτηκε τον όμιλο ΕΛΤΑ, έχοντας προηγουμένως ελέγξει τις επιδόσεις του σε κάθε επίπεδο. Η συνεργασία ξεκίνησε αρχικά σε πιλοτικό επίπεδο, αλλά πολύ γρήγορα, πριν καν συμπληρωθούν 20 μέρες από την έναρξη της, οι υπεύθυνοι της  Amazon διαπίστωσαν την αποτελεσματικότητα και τη συνέπεια στους στόχους που είχαν προσδιορίσει, με αποτέλεσμα την επέκτασή της. Σήμερα, σε μηνιαία βάση, μέσω του Κροατικού Hub, τα ΕΛΤΑ διαχειρίζονται καθημερινά το 70% του ευρωπαϊκού όγκου της ΑΜΑΖΟΝ στην Ελλάδα.

Οργανισμοί – γίγαντες του παγκόσμιου e-commerce, όπως η Amazon, δίνουν πολύ μεγάλη σημασία στην εμπειρία του πελάτη τους: Τη γρήγορη και συνεπή παράδοση. Συνεπώς, είναι πολύ προσεκτικοί όταν επιλέγουν τον συνεργάτη τους. Για τον Όμιλο ΕΛΤΑ, η εμπιστοσύνη της Amazon καταγράφει την αξιοπιστία του στη διαχείριση αντικειμένων σε διεθνές επίπεδο.

Σημαντικό ρόλο στην επίτευξη των αυστηρών προθεσμιών παράδοσης των δεμάτων της Amazon στους παραλήπτες διαδραμάτισε και το νέο σύστημα ρομποτικής διαλογής, το οποίο έχει πενταπλασιάσει τη δυνατότητα διαχείρισης στη διαδικασία αυτή, προσφέροντας εξαιρετικούς χρόνους, αλλά και τη δυνατότητα παράδοσης την επόμενη ημέρα.

Η συνεργασία με την Amazon αποτελεί ένα ορόσημο για το μετασχηματισμό των ΕΛΤΑ καθώς επιβεβαιώνει την επαναφορά του οργανισμού σε πλήρη ανταγωνιστικότητα και έχει ανοίξει το δρόμο για τη σύναψη νέων διεθνών συνεργασιών, αλλά και επέκταση των συνεργασιών με μεγάλους ελληνικούς επιχειρηματικούς ομίλους.

Υπενθυμίζεται ότι μέσα σε ένα χρόνο τα ΕΛΤΑ έχουν υπογράψει νέες συμφωνίες, εξυπηρετώντας μεγάλους retailers όπως η H&M, ενώ ταυτόχρονα έχει κερδίσει την εκ νέου την εμπιστοσύνη μεγάλων εγχώριων ομίλων και τραπεζών όπως o όμιλος ΟΤΕ, ο Όμιλος Motor Oil, η ΕΥΔΑΠ, η ΔΕΗ, η Protergia, οι τράπεζες ΕΘΝΙΚΗ, EUROBANK και ALPHA, η Interamerican κ.α. για τη διανομή αλληλογραφίας και λογαριασμών.

Ταυτόχρονα συνεχίζεται ο μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ που περιλαμβάνει:

  • αναδιάρθρωση σε βάθος των λειτουργιών του ομίλου (νέα προϊόντα, ανανέωση δικτύου, αναβάθμιση κέντρων διαλογής και κοινές υποστηρικτικές λειτουργίες μεταξύ των εταιριών)
  • ψηφιακό μετασχηματισμό των λειτουργιών με αξιοποίηση της τεχνολογίας (ρομποτική διαλογή, ψηφιακός ταχυδρόμος, έξυπνες θυρίδες παραλαβής).

Μέσα σε 2 χρόνια τα ΕΛΤΑ έχουν προχωρήσει σε μεταρρυθμίσεις που περίμεναν για τουλάχιστον μια δεκαετία και με συμφωνίες όπως η Amazon δείχνουν το δρόμο για το πώς μπορούν να γίνουν ο ηγέτης της νέας εποχής στις ταχυδρομικές υπηρεσίες.