Τα χτυπήματα συνεχίζονται για την Tesla Inc., τη στιγμή που η μετοχή έχει χάσει περίπου το ένα πέμπτο της αξίας της τον περασμένο μήνα. Το τελευταίο χτύπημα προέρχεται από τον αναλυτή της Barclays, Brian Johnson, ο οποίος δήλωσε ότι η εταιρεία μπορεί να υποβιβαστεί στο καθεστώς μιας εξειδικευμένης αυτοκινητοβιομηχανίας πολυτελείας. Η μετοχή υποχωρεί στις προ-συνεδριακές συναλλαγές κατά 0,5%.

Ο αναλυτής μείωσε τη τιμή-στόχο της μετοχής την Πέμπτη στα $150 από $192, γράφοντας ότι η ζήτηση για το Μοντέλο 3 της Tesla έχει στασιμότητα στις ΗΠΑ. Η εταιρεία δεν έχει περιθώριο για σημαντική κερδοφορία, ενώ οι επιχειρήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας της και οι εγκαταστάσεις ηλιακής αποθήκευσης έχουν υποχωρήσει διαδοχικά τα τελευταία δύο τρίμηνα, ανέφερε ο Johnson. Και η προσπάθεια του διευθύνοντος συμβούλου Elon Musk να στραφεί σε ένα “σενάριο robotaxi ” απέτυχε επίσης να αναζωογονήσει τον ενθουσιασμό γύρω από τις δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης της Tesla.

“Περιμένουμε περισσότερους επενδυτές να επιστρέψουν στα θεμελιώδη στοιχεία της ζήτησης, κερδοφορίας και ταμειακής ρευστότητας της Tesla”, γράφει ο Johnson σε σημείωμα προς τους πελάτες, διατηρώντας την σύσταση «underweight» για τη μετοχή. Ο αναλυτής δήλωσε ότι εκτιμά ένα σενάριο όπου η Tesla θα γίνει μια αυτοκινητοβιομηχανία “εξειδικευμένης πολυτέλειας”, με αποτέλεσμα μια μετοχή αξίας $133.

Η νέα τιμή-στόχος της Johnson είναι μια από τις χαμηλότερες στη Wall Street, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg – μόνο οι αναλυτές της Cowen, της Williams Research, της Vertical Group και της Churchill Research δίνουν χαμηλότερους στόχους.

Μετά από μια πτώση της τάξης του 43% της μετοχής της Tesla, η οποία προκλήθηκε κυρίως από ανησυχίες γύρω από τη ζήτηση και τη ρευστότητα, ορισμένοι εικάζουν ότι η φούσκα έχει σκάσει και οι επενδυτές είναι πιο πιθανό να επικεντρωθούν στα κέρδη, τα περιθώρια και τις πωλήσεις παρά στις υποσχέσεις ενός κορυφαίου στόλου robotaxi.