Για ζημιά έως και 750 δισεκατομμυρίων γεν (5,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων) για το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο προειδοποίησε η Nissan Motor – ένα ετήσιο έλλειμμα ρεκόρ – καθώς οι δαπάνες αναδιάρθρωσης επιβαρύνουν την προβληματική ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία.

Με μια γερασμένη γκάμα, η Nissan κάνει εκπτώσεις στα αυτοκίνητά της προκειμένου να αποφύγει τη δημιουργία αποθεμάτων, διαβρώνοντας τα κέρδη. Οι αναλυτές προέβλεπαν κατά μέσο όρο ζημίες ύψους 112 δισ. γεν, οι οποίες από μόνες τους ήταν χειρότερες από τις προηγούμενες προβλέψεις της Nissan για έλλειμμα 80 δισ. γεν.

Τα ακόμη πιο αδύναμα από τα αναμενόμενα αποτελέσματα θα ασκήσουν αυξανόμενη πίεση στη Nissan να βρει άλλη σανίδα σωτηρίας μετά την επίσημη λήξη των προσπαθειών για συνένωση με τη Honda νωρίτερα φέτος. Αυτό οδήγησε στην απομάκρυνση του διευθύνοντος συμβούλου Μακότο Ουτσίντα, ο οποίος δήλωσε ότι θα είναι «δύσκολο να επιβιώσει» χωρίς κάποιου είδους συνεργασία.

Ενώ η Nissan αύξησε ελαφρώς την πρόβλεψή της για τις πωλήσεις αργά την Πέμπτη, η εταιρεία προειδοποίησε ότι η καθαρή ζημία της θα μπορούσε να είναι 700 έως 750 δισ. γεν. «Αυτό οφείλεται κυρίως στις αλλαγές στο ανταγωνιστικό περιβάλλον και στην επιδείνωση των επιδόσεων των πωλήσεων», δήλωσε η αυτοκινητοβιομηχανία.

Η μετοχή της εταιρείας σημείωσε άνοδο έως και 3,1% την Παρασκευή, καθώς ορισμένοι αναλυτές σημείωσαν ότι υπήρξε τουλάχιστον βελτίωση της ταμειακής θέσης της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η μετοχή εξακολουθεί να σημειώνει πτώση 29% από τον Ιανουάριο.

Η Nissan «επιτέλους παραδέχεται το αναπόφευκτο, οπότε αυτό είναι καλό», δήλωσε ο αναλυτής της Bloomberg Intelligence, Τατσούο Γιοσίντα. «Η αγορά περίμενε ήδη μεγαλύτερες απώλειες». Ο Γιοσίντα πρόσθεσε ότι ενώ η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία καταμετρά τις απώλειές της για να κάνει μια νέα αρχή, αυτό «δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το μέλλον είναι λαμπρό».

Οι αναλυτές της Citigroup Inc. δήλωσαν ότι οι απομειώσεις αντιστοιχούν σε περίπου 10% των ενσώματων και άυλων περιουσιακών στοιχείων της Nissan.

Οι πωλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας παραπαίουν στις ΗΠΑ και την Κίνα, ενώ αντιμετωπίζει υποχρεώσεις χρέους ύψους 5,6 δισ. δολαρίων το επόμενο έτος. Τα συμβόλαια ανταλλαγής πιστωτικού κινδύνου της Nissan διευρύνθηκαν απότομα το πρωί της Παρασκευής. Λαμβάνοντας υπόψη τις προκλήσεις ανάκαμψης και το κόστος αποπληρωμής των ομολόγων, «μια πλήρης ανάκαμψη κατά το οικονομικό έτος 2025 φαίνεται απίθανη», δήλωσε ο Χιρόκι Ουτσίντα, πιστωτικός αναλυτής της Daiwa Securities Group Inc.

Η Nissan δεν έχει επίσης μια ισχυρή σειρά υβριδικών οχημάτων για να προσφέρει στους πελάτες της σε βασικές αγορές και έχει εμπλακεί σε διοικητικές αναταραχές και εσωτερικές διαμάχες από τότε που ο πρώην πρόεδρος Κάρλος Γκοσν συνελήφθη και απομακρύνθηκε το 2018.

Τα λειτουργικά έσοδα αναμένεται τώρα να είναι 85 δισεκατομμύρια γεν, από προηγούμενη πρόβλεψη 120 δισεκατομμυρίων γεν, δήλωσε η Nissan. Οι καθαρές πωλήσεις είναι πιθανό να διαμορφωθούν στα ¥12,6 τρισεκατομμύρια αντί για ¥12,5 τρισεκατομμύρια, σύμφωνα με την εταιρεία.

Διαβάστε ακόμη

Κατώτατοι μισθοί στην ΕΕ: Σε ποια θέση βρίσκεται η Ελλάδα

Όμιλος Aγγελικούση: Επενδύει σταθερά στη διατήρηση ενός στόλου bulk carriers (pics)

«Παυλίδης Μάρμαρα»: Πήρε το «πράσινο» επέμβασης στο…πράσινο για σταθμό αποθήκευσης στη Ροδόπη (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα