Ο Αφσχάρ ήταν υπεύθυνος για τις πωλήσεις και τις κατασκευαστικές δραστηριότητες της Tesla στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη πριν αποχωρήσει στα τέλη του περασμένου μήνα. Μετά την αποχώρησή του, ο Έλον Μασκ και ο Τομ Ζου, αντιπρόεδρος της Tesla, χωρίζουν τις γραμμές αναφοράς, καθώς η αμερικανική εταιρεία προσπαθεί να ανακάμψει από ένα ακόμα τρίμηνο πτώσης των πωλήσεων οχημάτων.
Ο Ζου, ο οποίος εδρεύει στην Κίνα, θα συνεχίσει να επιβλέπει τις πωλήσεις της Tesla στην Ασία και να αναλαμβάνει τις κατασκευαστικές δραστηριότητες παγκοσμίως. Η Tesla παρέδωσε περίπου 389.400 οχήματα στο δεύτερο τρίμηνο του 2025, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών που συνέταξε το Bloomberg. Αυτό αντιπροσωπεύει μείωση κατά περίπου 12% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, μετά από πτώση 13% το πρώτο τρίμηνο.
Με τον Μασκ να έχει αποξενώσει πολλούς αγοραστές αυτοκινήτων σε βασικές αγορές και με την ανάπτυξη πιο προσιτών μοντέλων να φαίνεται να καθυστερεί, οι επενδυτές προετοιμάζονται τώρα για δεύτερη συνεχόμενη ετήσια πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων της Tesla.
Οι αναλυτές που συμμετείχαν σε έρευνα του Bloomberg προβλέπουν κατά μέσο όρο ότι η εταιρεία θα παραδώσει περίπου 1,65 εκατομμύρια οχήματα το 2025, μειωμένα κατά περίπου 8% από 1,79 εκατομμύρια πέρυσι.
Η εστίαση του Μάσκ στην Ευρώπη είναι αξιοσημείωτη, δεδομένου ότι την έχει αποκαλέσει ως την πιο αδύναμη αγορά της Tesla. Οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων της εταιρείας σε όλη την Ευρώπη μειώθηκαν κατά 28% τον Μάιο και υποχώρησαν κατά 37% τους πρώτους πέντε μήνες του έτους, καθώς οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με επικεφαλής την BYD, κέρδισαν έδαφος.
Ο διευθύνων σύμβουλος πιθανότατα έχει συμβάλλει στα ζητήματα ζήτησης της Tesla, με τις δημοσκοπήσεις να δείχνουν ότι ο Μασκ αντιμετωπίζεται αρνητικά σε μεγάλες αγορές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου. Έχει επίσης υποστηρίξει ακροδεξιά κόμματα και υποψηφίους στην Ευρώπη, προκαλώντας διαμαρτυρίες στη Γαλλία, την Ιταλία και αλλού.
Αφού δεσμεύτηκε να στρέψει την προσοχή του πίσω στην Tesla μετά την πολύμηνη θητεία του στην Ουάσινγκτον, ο Μασκ έχει επίσης επανειλημμένα διαφωνήσει με τον Πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ, απείλησε να ξεκινήσει ένα νέο πολιτικό κόμμα και δεσμεύτηκε να χρηματοδοτήσει μηνύσεις εναντίον μελών του Κογκρέσου που ψηφίζουν υπέρ του νομοσχεδίου δαπανών των ΗΠΑ.
Ο Ζου εντάχθηκε στην Tesla τον Απρίλιο του 2014 και γρήγορα ανέβηκε στις τάξεις της ιεραρχίας, ηγούμενος της κατασκευής και του ανοίγματος του πρώτου εργοστασίου της εταιρείας στο εξωτερικό στη Σαγκάη ως αντιπρόεδρος της Ευρύτερης Κίνας.
Τον Απρίλιο του 2023, προήχθη σε αντιπρόεδρο της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, επεκτείνοντας τις αρμοδιότητές του στην παγκόσμια παραγωγή, τις πωλήσεις, τις παραδόσεις και τις υπηρεσίες και μετακομίζοντας στις ΗΠΑ.
Η Tesla έστειλε τον Ζου πίσω στην Κίνα και για να αναλάβει έναν πιο περιφερειακό ρόλο, αφού αντιμετώπισε μια σειρά τεχνολογικών και κανονιστικών εμποδίων που σχετίζονται με την κυκλοφορία των προηγμένων λειτουργιών υποβοήθησης οδηγού.
Οι κινεζικές αρχές έχουν έκτοτε δημοσιεύσει σχέδιο κατευθυντήριων γραμμών σχετικά με τη μετάδοση δεδομένων αυτοκινήτων στο εξωτερικό, μια κίνηση που θεωρείται ότι ενδεχομένως ανοίγει τον δρόμο για μια ευρύτερη ανάπτυξη των λειτουργιών υποβοήθησης οδηγού της Tesla στη χώρα.
Διαβάστε ακόμη
Κάτοικία: Ράλι σε όλη την Ευρώπη, με μόνη εξαίρεση τη Φινλανδία – Η θέση της Ελλάδας (γράφημα)
Η οικονομική εισβολή της Κίνας σε Ελλάδα και Ευρώπη άρχισε (πίνακες)
Dolphin Company: Ο γίγαντας των θαλάσσιων πάρκων που βγάζει στο «σφυρί» εκατοντάδες δελφίνια (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα