Την 1η Αυγούστου, το Brooklyn Burger Factory άρχισε να πουλάει γκουρμέ κομμάτια στην οικιστική γειτονιά του Crown Heights. Αλλά ακόμα κι αν το εστιατόριο σερβίρει μια σταθερή ροή burger μπιφτεκιού, burger σολομού και burger για χορτοφάγους, δεν έχει εμφανιστεί ούτε ένα άτομο για να φάει ένα από αυτά.

Και αυτό γιατί το εστιατόριο υπάρχει μόνο στην εφαρμογή delivery Uber Eats. Το Brooklyn Burger Factory βρίσκεται στην κουζίνα του Gerizim Cafe & Ice Cream, ενός μικρού καταστήματος στη Ralph Avenue. Κάποτε υπήρχαν μόνο μερικά αδιάφορα burgers στο μενού στο Gerizim Cafe και πωλούνταν μόνο ένα την ημέρα που πωλήθηκε, σύμφωνα με τον συνιδιοκτήτη Joel Farmer, ο οποίος μιλάει στο Bloomberg.

Η ομάδα συλλογής δεδομένων της Uber Eats ωστόσο αντιλήφθηκε μια απαίτηση για γκουρμέ burgers στην περιοχή και προσέγγισαν τον Farmer για τη δυνατότητα επέκτασης των επιλογών αυτών. Στον Farmer άρεσε η ιδέα – τα περισσότερα από τα συστατικά ήταν ήδη διαθέσιμα. Το Brooklyn Burger Factory έκανε τέτοια επιτυχία – τώρα πουλάει μέχρι και 75 burgers την ημέρα, με έσοδα 28 φορές μεγαλύτερα από αυτά του Gerizim Cafe – που ο Farmer αλλάζει το όνομα ολόκληρης της επιχείρησης.

800x-1.jpg

Η MIA Wings, επίσης, λειτουργεί ένα καφέ στο Miami Beach που ονομάζεται Venezia Pizza & Lounge. Από τότε που άρχισε να παραδίδει φτερούγες κοτόπουλου το Σεπτέμβριο, το Venezia είχε 80% αύξηση στα έσοδα. Στο Μόντρεαλ, το απλό τουρκικό εστιατόριο Sultan είχε τόσο μεγάλη επιτυχία με τις αλμυρές γκάλετες και τηγανιτές παλέτες που πωλούνταν μέσω του ηλεκτρονικού French Takos, που μετονόμασε έτσι επίσημα το κατάστημα.

Πρόκειται για ένα φαινόμενο που ο Jason Droege, αντιπρόεδρος της Uber Everything, ονομάζει το “εικονικό εστιατόριο”. Οι επιχειρήσεις αυτές ξεκινούν χωρίς βιτρίνες και καθίσματα. Λειτουργούν από μια γωνία μιας επαγγελματικής κουζίνας, μέσα σε ένα εστιατόριο με διαφορετικό όνομα και μενού.

Αυτές οι αντισυμβατικές επιλογές πολλαπλασιάζονται, καθώς η επιχείρηση του online delivery φαγητού συνεχίζει τον ρυθμό ανάπτυξης κατά 20% σε ετήσια βάση. Το delivery αναμένεται να φθάσει το ποσό των 75,9 δισ. Δολαρίων σε συνολικό όγκο εμπορευμάτων μέχρι το 2022. Η Grubhub, ο ηγέτης της κατηγορίας με μερίδιο αγοράς 52% και αποτίμηση αξίας 11 δισ. δολαρίων, είναι κερδοφόρα από το 2011.

800x-1_1.jpg

Το Uber Eats εξακολουθεί να είναι δευτερεύων παίκτης σε αυτόν τον τομέα, αλλά επεκτείνεται ταχύτατα. Ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2015 στο Τορόντο, ακολουθώντας διάφορα πειράματα διανομής τροφίμων, συμπεριλαμβανομένου του Uber Fresh. Το εικονικό πρόγραμμα εστιατορίων ξεκίνησε ήσυχα στις αρχές του 2016, και μέχρι τον Μάρτιο είχε εξαπλωθεί σε 10 πόλεις. Σήμερα η εταιρεία συνεργάζεται με 1.600 εικονικά εστιατόρια σε όλο τον κόσμο στις 300 πόλεις στις οποίες λειτουργεί το Uber Eats. Σχεδόν 1.000 από αυτά βρίσκονται στις Η.Π.Α., από το Co5 Farm Fresh στο Σαν Φρανσίσκο έως το Italian Dream στην Οκλαχόμα. Η εταιρεία έχει επεκταθεί επίσης στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, κυρίως στο Ώκλαντ, αλλά και σε μικρότερες πόλεις όπως το Hamilton.

Υπάρχουν πλέον περισσότεροι από 300 υπάλληλοι της Uber Eats, καθώς η μονάδα αξιοποιεί τους υφιστάμενους οδηγούς, τα δεδομένα και την αναγνώριση ονόματος της Uber Technologies Inc. για την επέκτασή της. Ο Droege βλέπει την μεγαλύτερη ανάπτυξη έξω από τα μεγάλα αστικά κέντρα – όπως το Μονπελιέ στη νότια Γαλλία ή το Αχμενταμπάντ στο δυτικό ινδικό κράτος Γκουτζαράτ. Η Liz Meyerdirk, παγκόσμια επικεφαλής της επιχειρηματικής ανάπτυξης της Uber Eats, εκτιμά ότι το τμήμα αναπτύσσεται τόσο γρήγορα όσο το UberX κατά τα πρώτα τρία χρόνια.

Ακόμη και σεφ με αστέρια Michelin έχουν μπει στο παιχνίδι. Στο Pasta on Demand, το εικονικό εστιατόριο του Marea chef Michael White, μπορείτε να παραγγείλετε τα κλασικά rigatoni του από την άνεση του τηλεφώνου σας.