Η Starbucks έχει ξεκινήσει επαφές με επενδυτικά funds, τεχνολογικούς ομίλους και άλλες εταιρείες, εξετάζοντας στρατηγικές επιλογές για την κινεζική της μονάδα, μεταξύ των οποίων και πιθανή πώληση μεριδίου, σύμφωνα με πηγές με γνώση της διαδικασίας.

Η αλυσίδα καφέ απέστειλε επιστολές μέσω οικονομικού συμβούλου αυτή την εβδομάδα προς ενδεχόμενους επενδυτές, ζητώντας αξιολόγηση για την πορεία και τις προοπτικές της δραστηριότητάς της στην Κίνα, ανέφεραν οι ίδιες πηγές, που μίλησαν υπό καθεστώς ανωνυμίας λόγω της εμπιστευτικότητας. Το ύψος μιας συμφωνίας θα μπορούσε να ανέλθει σε δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις.

Το Bloomberg είχε αποκαλύψει πως η Starbucks επανεξετάζει την παρουσία της στην Κίνα, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της παγκοσμίως. Η εταιρεία έχει επισημάνει τις μακροοικονομικές πιέσεις και τον εντεινόμενο ανταγωνισμό στη χώρα, όπου εγχώριοι παίκτες όπως η Luckin Coffee και η Cotti Coffee κερδίζουν έδαφος.

Στα τέλη Μαρτίου, η Starbucks λειτουργούσε πάνω από 7.750 καταστήματα στην Κίνα, αποφέροντας καθαρά έσοδα ύψους περίπου 740 εκατ. δολαρίων για το τρίμηνο έως τον Μάρτιο. Την ίδια περίοδο, η Luckin Coffee ανακοίνωσε καθαρά έσοδα 1,2 δισ. δολαρίων. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι πρώτες απαντήσεις από ενδιαφερόμενους επενδυτές αναμένονται εντός εβδομάδων, ενώ δεν αποκλείεται η Starbucks να μην προχωρήσει τελικά σε συμφωνία.

Εκπρόσωπος της εταιρείας ανέφερε πως δεν υπάρχει κάποιο επιπλέον σχόλιο πέραν όσων αναφέρθηκαν δημόσια τον Απρίλιο από τον διευθύνοντα σύμβουλο Μπράιαν Νίκολ, ο οποίος είχε τονίσει πως βλέπει ενδείξεις προόδου στην Κίνα χάρη σε νέες προσφορές προϊόντων και αναπροσαρμογές τιμών.

«Η δέσμευσή μας στην κινεζική αγορά παραμένει σταθερή και μακροπρόθεσμη», δήλωσε τότε ο Νίκολ. «Η αγορά έχει ισχυρό δυναμικό για την επιχειρηματική μας ανάπτυξη, και παραμένουμε ανοιχτοί ως προς το πώς θα το αξιοποιήσουμε».

Ο ίδιος είχε αναφέρει και τον Οκτώβριο ότι η Starbucks εξετάζει πιθανές συνέργειες και συνεργασίες για μακροπρόθεσμη ενίσχυση χωρίς να έχει συγκεκριμένα σχέδια. Άλλες αλυσίδες, όπως η McDonald’s και η Yum! Brands, έχουν στο παρελθόν πουλήσει μερίδια σε κινεζικές εταιρείες private equity ώστε να ενισχύσουν την τοπική προσαρμογή και τη στρατηγική ανάπτυξη.

Το 2023, η McDonald’s εξαγόρασε το μερίδιο της Carlyle Group στην κοινοπραξία που διαχειρίζεται τα καταστήματά της σε Κίνα, Χονγκ Κονγκ και Μακάο. Στο μεταξύ, η μετοχή της Starbucks έχει χάσει 25% από την κορύφωσή της στα τέλη Φεβρουαρίου.

Διαβάστε ακόμη

Επίδομα €250: Ποιοι συνταξιούχοι θα το λάβουν και ποιοι μένουν εκτός

ΗΠΑ: Πάνω από 90 εκατ. Αμερικανοί στo έλεος των διακοπών ρεύματος

BofA: Οι περισσότεροι επενδυτές έχασαν το ράλι των μετοχών (γραφήματα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα