Με καθυστέρηση 11 ημερών ολοκληρώνεται ένα ακόμα από τα εκκρεμή προαπαιτούμενα της συμφωνίας της 15ης Ιουνίου, που ​πρέπει να εκπληρωθούν έως τέλος του μηνός προκειμένου να εγκριθεί την ερχόμενη Παρασκευή από το Euroworking Group η εκταμίευση της δόσεως των 7,7 δισ. ευρω για την Ελλάδα.

Ο νέος διαγωνισμός θα γίνει σε δύο φάσεις: τη φάση της προεπιλογής και τη φάση της υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή προσφορών είναι η 24η Ιουλίου.

Αργά το απόγευμα της Δευτέρας, το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε πως αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Ταμείου η πρόσκληση ενδιαφέροντος για την απόκτηση συμμετοχής 66% στο μετοχικό κεφάλαιο του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ).

Μετά από την απόφαση που έλαβε την 1η Μαρτίου 2017 η κυβέρνηση, σε συνεδρίαση του ΚΥΣΟΙΠ, το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε σε νέο διαγωνισμό για το ΔΕΣΦΑ, τερματίζοντας τον προηγούμενο. Ο νέος διαγωνισμός θα αφορά και πάλι στην πώληση του 66% των μετοχών (31% ΤΑΙΠΕΔ και 35% ΕΛΠΕ). Σύμφωνα με την απόφαση του ΚΥΣΟΙΠ, το υπόλοιπο 34% των μετοχών θα επιστραφεί στο Ελληνικό Δημόσιο.

Για την υλοποίηση των παραπάνω, το ΤΑΙΠΕΔ όρισε ως Χρηματοοικονομικούς και Νομικούς Συμβούλους για την υλοποίηση της νέας διαγωνιστικής διαδικασίας, τις εταιρείες: Alantra Greece Corporate Advisors S.A., Alpha Bank A.E., την Δικηγορική Εταιρεία Κουταλίδη και την Clifford Chance LLP.

Ο Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου Α.Ε. (ΔΕΣΦΑ) ιδρύθηκε το 2007 ως 100% θυγατρική της ΔΕΠΑ Α.Ε., στο πλαίσιο της απελευθέρωσης της αγοράς φυσικού αερίου.

Ο ΔΕΣΦΑ έχει στην κυριότητά του, λειτουργεί, συντηρεί, διαχειρίζεται, εκμεταλλεύεται και αναπτύσσει το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) και τον τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ), που βρίσκεται στη νήσο Ρεβυθούσα.

Ενδιαφέρον, είχαν εκδηλώσει στο παρελθόν η βελγική Fluxys, η ιταλική Snam, η ρουμανική Transgaz και άλλες εταιρείες που εκτιμάται από παράγοντες της αγοράς ότι θα επανέλθουν στο προσκήνιο. Η αζέρικη Socar, δε, η οποία πλειοδότησε προσφέροντας 400 εκατ. ευρώ ήδη από το 2013, μπορεί να επανέλθει στο παιχνίδι, αυτή τη φορά όμως εξαρχής με Ευρωπαίο (συν)εταίρο. Υπενθυμίζεται ότι μετά την παρέμβαση της Κομισιόν η Socar τα είχε βρει με την ιταλική Snam, η οποία θα έπαιρνε τουλάχιστον το 17% της επιχείρησης.