Εντείνονται οι προσπάθειες του YouTube, να ανταγωνιστεί πλατφόρμες όπως το TikTok και το Instagram, με τη θυγατρική της Google, να πληρώνει εκατοντάδες χιλιάδες δημιουργούς περιεχομένου για τη δημοσίευση βίντεο σύντομης μορφής.

Βεβαίως αυτό δεν είναι φθηνό, καθώς η εταιρεία δίνει δεκάδες χιλιάδες δολάρια σε μερικούς από τους κορυφαίους δημιουργούς Shorts της κάθε μήνα.

Το YouTube άρχισε να προσφέρει στους influencers μερίδιο των εσόδων από διαφημίσεις για Shorts πέρυσι, αφού η εταιρεία δυσκολευόταν να ξεχωρίσει ανάμεσα στον έντονο ανταγωνισμό που επικρατεί.

Πλέον, περισσότεροι από το 1/4 των πάνω από τρία εκατομμύρια δημιουργών στο Πρόγραμμα συνεργατών YouTube κερδίζουν χρήματα από Shorts, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας.

Η πλατφόρμα αξιοποιεί τις «βαθιές τσέπες» της και τη μακρά ιστορία της συνεργασίας με influencers στην προσπάθειά της να συνεχίσει να αναπτύσσει τα Shorts.

«Ο τρόπος που το βλέπουμε είναι ότι δίνουμε στους δημιουργούς τα εργαλεία που χρειάζονται για να προσεγγίσουν τους θεατές με το σύντομης διάρκειας περιεχόμενο που επιθυμούν, μαζί με όλες τις άλλες μορφές που προσφέρουμε», δήλωσε στο CNN, ο Amjad Hanif, αντιπρόεδρος προϊόντων του YouTube.

Ποια πλατφόρμα κερδίζει με βάση τα στοιχεία

Για το YouTube, που εδώ και πολύ καιρό είναι η κυρίαρχη δύναμη στο διαδικτυακό βίντεο, η ανάπτυξη Shorts είναι ζωτικής σημασίας για να παραμείνει επίκαιρο και να ανταγωνιστεί με επιτυχία τοTikTok, το Instagram, το Snapchat, το X και άλλα.

Πρέπει ωστόσο να σημειωθεί πως έχει περιθώριο ανάπτυξης, καθώς το YouTube ανέφερε την Πέμπτη ότι το Shorts έχει πλέον 70 δισ. ημερήσιες προβολές κατά μέσο όρο, ενώ η Meta ανακοίνωσε πέρυσι ότι τα σύντομης μορφής βίντεό της, Reels, είχαν φτάσει τα 200 δισ. κατά μέσο όρο στο Facebook και το Instagram.

Αναφορικά με τα οικονομικά στοιχεία, η Meta είπε τον Ιούλιο ότι τα Reels επρόκειτο να αποφέρουν ετήσιο διαφημιστικό εισόδημα 10 δισ. δολαρίων.

Το YouTube, το οποίο σημείωσε περισσότερα από 31 δισ. δολάρια σε συνολικά έσοδα από διαφημίσεις σε ολόκληρη την πλατφόρμα πέρυσι, αρνήθηκε να μοιραστεί συγκεκριμένους αριθμούς αναφορικά με τα Shorts.

Για να αυξήσουν τα διαφημιστικά τους έσοδα, οι πλατφόρμες χρειάζονται δημιουργούς περιεχομένου για να φτιάξουν τα βίντεο, μέσα από τα οποία προβάλλονται οι διαφημίσεις. Το YouTube λέει ότι το Πρόγραμμα Συνεργατών του, που «τρέχει» για 16 χρόνια και μέσω του οποίου πληρώνει τους δημιουργούς, είναι μοναδικό επειδή τους προσφέρει ένα μέρος των εσόδων από διαφημίσεις που έχει, αντί να τους πληρώνει από ένα καθορισμένο «ταμείο δημιουργών», ένα μοντέλο που χρησιμοποιείται από πλατφόρμες ανταγωνιστών.

«Εάν επιλέξετε να δημιουργήσετε μια επιχείρηση, να επενδύσετε στο στούντιο ή σε μια κάμερα για να τραβήξετε το επόμενο βίντεό σας, δεν μπορείτε να το κάνετε εάν δεν έχετε ένα πρόγραμμα (σ.σ. πληρωμών) στο οποίο μπορείτε να βασιστείτε», δήλωσε ο Hanif, προσθέτοντας ότι η αξιοπιστία και η διαφάνεια είναι αυτά που κάνουν ξεχωριστό το πρόγραμμα του YouTube για τους δημιουργούς. «Μπορείτε να καταλάβετε πώς κερδίζετε χρήματα», τόνισε. «Δεν αλλάζουν οι κανόνες».

Το TikTok, αντίθετα, δέχθηκε πυρά από ορισμένους δημιουργούς πέρυσι επειδή άλλαξε τους κανόνες του σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο πληρώνει τους influencers για το περιεχόμενό τους.

Η πιθανότητα απαγόρευσης του TikTok στις Ηνωμένες Πολιτείες έχει επίσης εγείρει ερωτήματα σχετικά με το ενδεχόμενο οι πλατφόρμες ανταγωνιστών να αποκτήσουν μεγαλύτερη «μερίδα» στην «πίτα» των βίντεο σύντομης μορφής. Αλλά τα στελέχη του YouTube λένε ότι δεν υπολογίζουν σε αυτό.

Διαβάστε ακόμη    

ΕΝΦΙΑ: Τι θα δούμε στα νέα εκκαθαριστικά που «βγαίνουν» μέσα στο Σαββατοκύριακο (οδηγός)

Καθολική επέκταση των πληρωμών IRIS – Χαμηλώνουν οι προμήθειες και στα POS 

ΕΚΠΑ: Κατά 1,6 βαθμούς αυξήθηκε η θερμοκρασία την τελευταία δεκαετία σε σχέση με την περίοδο 1971-1980 (πίνακες + διαγράμματα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ