Κι όμως οι ανατιμήσεις εξακολουθούν να αποτελούν το βασικό εργαλείο ανάπτυξης της Coca Cola HBC κι αυτήν τη χρονιά!

Αν και η διοίκηση του Ομίλου κατά τη χθεσινή ενημέρωση των αναλυτών εκτίμησε ότι φέτος το βάρος της ανάπτυξης θα πέσει στην αύξηση του όγκου των πωλήσεων, παραδέχθηκε πως προς το παρόν οι ανατιμήσεις είναι αυτές που έχουν επηρεάσει καταλυτικά τον ρυθμό ανάπτυξης που παρουσιάζει φέτος η εταιρεία. Και μάλιστα, σε μια χρονιά που ο πληθωρισμός στα κόστη της έχει υποχωρήσει.

«Η ανάπτυξη στο α’ τρίμηνο ήρθε περισσότερο απ’ τις τιμές και όχι τόσο απ’ το ‘μίγμα’ των πωλήσεων», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος κ. Ζόραν Μπογκντάνοβιτς, αποδίδοντάς το εν μέρει στις συνθήκες που είχε να αντιμετωπίσει ο Όμιλος, μεταξύ άλλων απ’ την επιβολή του φόρου ζάχαρης που επέβαλε η Ρουμανία, την υποτίμηση των νομισμάτων που αποφάσισαν στις αρχές της χρονιάς οι κυβερνήσεις της Νιγηρίας και της Αιγύπτου, και την εφαρμογή του συστήματος επιστροφής χρημάτων στους καταναλωτές για ανακύκλωση σε Ιρλανδία και Ουγγαρία.

Ο νέος οικονομικός διευθυντής του Ομίλου, κ. Αναστάσης Σταμούλης, απέδωσε το ήμισυ της ανάπτυξης απ’ την αναπροσαρμογή των τιμών σε κινήσεις που ήδη είχε κάνει ο όμιλος στα τέλη του 2023.

«Παρ’ όλα αυτά, το ‘μίγμα’ είναι αυτό που θεωρούμε ότι θα παίξει τελικά μεγαλύτερο ρόλο στην ανάπτυξη φέτος», πρόσθεσε ο κ. Μπογκντάνοβιτς, εκφράζοντας την άποψη ότι υπάρχουν «τεράστιες ευκαιρίες» μέσα απ’ την προώθηση των ατομικών συσκευασιών προϊόντων τόσο μέσα στο σπίτι, όσο και εκτός σπιτιού. «Χρονιά – χρονιά κάνουμε βήματα προόδου προς αυτήν την κατεύθυνση (…) δουλεύουμε στο να αυξηθεί η συνήθεια της κατανάλωσης ατομικών συσκευασιών», τόνισε.

Υπενθυμίζεται ότι στα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες ο Όμιλος για το πρώτο τρίμηνο καταγράφεται οργανική αύξηση εσόδων κατά 12,6%, ενώ η οργανική αύξηση του όγκου των πωλήσεων ήταν μόλις 1,8%, κυρίως λόγω των θετικών επιδόσεων των αναδυόμενων (+4,2%) και αναπτυσσόμενων αγορών (+3,2%). Στις αναπτυγμένες αγορές, ο όγκος των πωλήσεων παρουσίασε μείωση κατά 3,8% σε οργανική βάση.

«Φέτος, παρόλο που η αναλογία μεταξύ όγκου και μίγματος τιμών θα είναι πιο ισορροπημένη από πέρυσι, ωστόσο είναι δίκαιο να πούμε ότι περισσότερα θα προέλθουν από το μίγμα τιμών φέτος παρά από τον όγκο. Βέβαια, φέτος για εμάς η παραγωγή όγκου είναι σημαντική, είμαστε επικεντρωμένοι σε αυτό και είμαστε σίγουροι ότι θα αυξήσουμε τον όγκο συνολικά στην κατηγορία των αναπτυγμένων αγορών», σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου.

Ασκήσεις ισορροπίας

Ερωτηθείς ο κ. Μπογκντάνοβιτς για το πώς πετυχαίνει ο Όμιλος την ισορροπία μεταξύ της σημαντικής αύξησης στα έσοδα ανά κιβώτιο, αλλά και του να διατηρεί προσιτές τις τιμές, ώστε να μην απομακρύνονται οι καταναλωτές, απάντησε πως αυτά προσαρμόζονται στο μοναδικό μοντέλο που έχει καταφέρει να αναπτύξει η Coca Cola HBC χρησιμοποιώντας insight analytics data. «Επίσης, τα προσαρμόζουμε ώστε να ανταποκρίνονται στις τοπικές ανάγκες και συνθήκες που έχουμε στην αγορά.

Γι’ αυτό, εάν δείτε τι κάνουμε στην Ιταλία, την Ελβετία, την Αυστρία και την Ελλάδα, πραγματικά εκμεταλλευόμαστε μοναδικά τις ευκαιρίες σε καθεμία από αυτές τις αγορές. Το πλαίσιο “RGM” (Revenue Growth Management –σ.σ. επιχειρηματική στρατηγική που χρησιμοποιεί συστηματικά τα data για βιώσιμη αύξηση εσόδων μέσω της συντονισμένης διαχείρισης των πρωτοβουλιών πωλήσεων, μάρκετινγκ και εξυπηρέτησης πελατών), λαμβάνει υπόψη τόσο τον τρόπο που πυροδοτούμε τον όγκο, όσο και το πώς εφαρμόζουμε το ‘μίγμα τιμολόγησης’ (price mix), σε συνδυασμό και με τα προγράμματα μάρκετινγκ που τρέχουμε στις χώρες».

Μάλιστα, ο κ. Μπογκντάνοβιτς τόνισε πως ο σχεδιασμός του Ομίλου για φέτος «είναι γεμάτος από προσαρμοσμένες πρωτοβουλίες». Και εξήγησε: «Ένα καλό παράδειγμα είναι η κυκλοφορία προσιτών συσκευασιών, όπως το PET των 300 ml που είχε μεγάλη επιτυχία στη Βουλγαρία τα τελευταία δύο χρόνια. Τώρα το λανσάρουμε στη Ρουμανία, την Ουγγαρία και την Κροατία. Συνεχίζουμε επίσης να αξιοποιούμε ευκαιρίες premiumization σε όλες τις αγορές μας, για παράδειγμα με τη συνεχιζόμενη καινοτομία στο Adult Sparkling, την εστίασή μας σε μορφές γυάλινων συσκευασιών στο κανάλι εκτός σπιτιού και σε πολλαπλές συσκευασίες ατομικών συσκευασιών για κατανάλωση στο σπίτι».

Οι εκτιμήσεις για φέτος

Ο ίδιος εμφανίστηκε σίγουρος ότι ο Όμιλος θα καταφέρει φέτος να έχει τις επιδόσεις που έδωσε ως guidance στο επενδυτικό κοινό προ διμήνου. Υπενθυμίζεται ότι οι κατευθυντήριες γραμμές για την πορεία του Ομίλου φέτος είναι:

-Επίτευξη του μεσοπρόθεσμου στόχου αύξησης των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση για τον Όμιλο στο εύρος 6-7%

-Σε συγκρίσιμη βάση, το κόστος πωληθέντων ανά κιβώτιο αναμένεται να αυξηθεί μεταξύ χαμηλού και μέσου μονοψήφιου ποσοστού ως αποτέλεσμα της συνδυαστικής επίδρασης του πληθωρισμού, των συναλλαγματικών διαφορών από συναλλαγές και των συναλλαγματικών διαφορών μετατροπής των αποτελεσμάτων στο νόμισμα αναφοράς του Ομίλου

-Αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση στο εύρος 3% με 9%

«Αυτό ήταν ακόμη ένα τρίμηνο καλής προόδου και ένα ενθαρρυντικό ξεκίνημα της χρονιάς με τη συνεχή εφαρμογή της στρατηγικής μας που προσφέρει υψηλή ανάπτυξη πωλήσεων, μέσω καλού όγκου και εσόδων ανά κιβώτιο. Συνεχίζουμε να επωφελούμαστε από την εστίαση μας στις κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητας που θέσαμε, τα ανθρακούχα αναψυκτικά, τα ενεργειακά ποτά και τον καφέ, με τα έσοδα τους στο τρίμηνο να αυξάνονται.

Συνεχίσαμε να ενισχύουμε τα μερίδιά μας, στηριζόμενοι στα ήδη ισχυρά κέρδη του 2023. Γι’ αυτό και σήμερα επαναλάβαμε το guidance για το 2024 που είχαμε μοιραστεί με την ανακοίνωση των οικονομικών καταστάσεων του 2023», ήταν το καταληκτικό σχόλιο του κ. Μπογκντάνοβιτς κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές.

Διαβάστε ακόμη

Χτίζει «άμυνες» αλλά και… παροχές η κυβέρνηση

AEGEAN: Περισσότερες θέσεις και δρομολόγια το 2024 – Ποιους προορισμούς ενισχύει φέτος

Φωτοβολταϊκά: Συνεχίζεται ο «Γολγοθάς» για τα 400άρια σε Κρήτη και Πελοπόννησο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ