Ενισχυμένος κατά 3,7 μονάδες στο -33,9, έναντι προσδοκιών για -33 μονάδες, είναι ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος GfK στη Γερμανία για τον Φεβρουάριο, από  -37,6 μονάδες τον Ιανουάριο.

«Με την τέταρτη κατά σειρά αύξηση, η θετική τάση στο καταναλωτικό κλίμα παγιώνεται. Παρόλο που το επίπεδο είναι ακόμα πολύ χαμηλό, η απαισιοδοξία εσχάτως έχει αμβλυνθεί», εξηγεί ο Ρολφ Μπερκλ, ειδικός του GfK για ζητήματα καταναλωτών.

Τον Ιανουάριο, οι οικονομικές προσδοκίες βελτιώθηκαν από -10,3 σε -0,6. Οι προσδοκίες για το εισόδημα αυξήθηκαν από -43,4 σε -32,2. Πάντως, η διάθεση των καταναλωτών για αγορές μειώθηκε από -16,3 σε -18,7.

«Η πτώση των τιμών της ενέργειας, όπως η βενζίνη και το πετρέλαιο θέρμανσης, έχουν διασφαλίσει ότι το καταναλωτικό κλίμα είναι λιγότερο ζοφερό. Ωστόσο, το 2023 θα παραμείνει δύσκολο για την εγχώρια οικονομία. Η ιδιωτική κατανάλωση δεν θα μπορέσει να συμβάλει θετικά στη συνολική οικονομική ανάπτυξη φέτος. Αυτό σηματοδοτείται επίσης από το ακόμη πολύ χαμηλό επίπεδο του δείκτη», σύμφωνα με τον Μπερκλ.

Διαβάστε ακόμη

Ρεύμα: Σε «ρότα» για τα 200 ευρώ η μεγαβατώρα στη χονδρική

Λουκέτο ακόμα και την ίδια μέρα για όσους δεν κόβουν αποδείξεις

Η κυβέρνηση εξετάζει επιπλέον μείωση στις ασφαλιστικές εισφορές κατά 2 με 3 μονάδες