Στην καθυστέρηση της εισαγωγής δασμών στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μεταξύ Βρετανίας και Ευρωπαϊκής Ένωσης για τρία χρόνια καταλήγει η Κομισιόν, σύμφωνα με πληροφορίες των «Financial Times». Μάλιστα το deal που προέκυψε μετά από εντατικές διαβουλεύσεις Βρυξελλών-Λονδίνου και με την πλήρη στήριξη του κλάδου αυτοκινήτου φαίνεται πως θα επικυρωθεί από την Κομισιόν την Τετάρτη.

Πάντως, για την ολοκλήρωση της συμφωνίας απαιτείται η σύμφωνη απόφαση και επικύρωση του μέτρου από όλα τα κράτη μέλη.

Η βρετανική κυβέρνηση έχοντας τη στήριξη όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών της Ευρώπης επεδίωκε να καθυστερήσει η εισαγωγή δασμών που θα ακολουθούσε την μετά-Brexit εποχή στον κλάδο και θα ανέβαζε κάθετα τα κόστη.

Συγκεκριμένα οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες υποστήριζαν ότι οι δασμοί θα κόστισαν στον κλάδο 4,3 δισ. ευρώ μέσα στην επόμενη τριετία και θα κατέληγαν να ευνοήσουν ξένα brands. Αντιστοίχως βρετανοί ειδικοί του κλάδου είχαν προειδοποιήσει ότι οι δασμοί θα πρόσθεταν περίπου 3.600 στερλίνες στο κόστος ενός τυπικού ηλεκτρικού οχήματος που θα κατασκευαζόταν στη Βρετανία και θα πωλείτο στην Ευρώπη, όπως αντιστοίχως θα ανέβαζε κατά περίπου 3,400 στερλίνες το κόστος ενός EV που θα κατασκευαζόταν στην ΕΕ και θα πωλείτο στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι Βρυξέλλες αρχικά αντιστέκονταν στην προοπτική αναβολής θεωρώντας πως αυτό θα μείωνε τα κίνητρα προς τις εταιρείες αυτοκινήτου ώστε να αυξήσουν τις επενδύσεις στο ευρωπαϊκό έδαφος, ειδικά για την κατασκευή μπαταριών.

Οι δασμοί ύψους 10% στα οχήματα με ηλεκτρικές μπαταρίες που έχουν κατασκευαστεί εκτός Βρετανίας και ΕΕ επρόκειτο να τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου 2024. Τελικά η Κομισιόν δέχτηκε να εφαρμοστούν από τις αρχές του 2027.

Διαβάστε ακόμη

Demco: Στο σφυρί το συγκρότημα του Δημήτρη Κοντομηνά στην Παλλήνη (pics)

Γιατί ανεβαίνει (ξανά) το Bitcoin

Ξεπαγώνει η ρύθμιση για την εκτός σχεδίου δόμηση πριν από τα τέλη του έτους

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ