Αναστάτωση επικρατεί στις ευρωπαϊκές αερομεταφορές, μετά την διαπίστωση ότι μία λονδρέζικη εταιρεία, η AOG Technics, έχει γεμίσει την αγορά με… «μαϊμού» ανταλλακτικά κινητήρων, τα οποία πουλούσε ως γνήσια.

Τα ανταλλακτικά, τα οποία ήταν απομιμήσεις και δεν έφεραν καμία αυθεντική πιστοποίηση, αφορούσαν κινητήρες CFM56, οι οποίοι βρίσκονται κυρίως στα παλαιότερης γενιάς αεροπλάνα Airbus SA A320 και Boeing 737.

Οι επίσημοι κατασκευαστές General Electric και Safran συνδράμουν στην εν εξελίξει έρευνα, με στόχο να εντοπιστούν όλα τα ψευδώς πιστοποιημένα και εγκεκριμένα ανταλλακτικά κινητήρων, τα οποία έχουν διανεμηθεί από την AOG Technics.

«Πολλά πιστοποιητικά γνησιότητας για ανταλλακτικά που προμηθεύονται μέσω της AOG Technics, είναι πλαστά» ανακοίνωσε η Υπηρεσία Ασφαλείας Αερομεταφορών της Ε.Ε. (EASA), σε απάντηση προς το πρακτορείο Bloomberg.

Η ίδια η λονδρέζικη εταιρεία, πάντως, ξεκαθάρισε ότι δεν ευθύνεται για τα πλαστά πιστοποιητικά και ότι δεν κατασκεύασε τα εν λόγω ανταλλακτικά, τα οποία απλώς προμήθευσε στις αεροπορικές εταιρείες. Ωστόσο, μέχρι στιγμής, δεν έχει δώσει πειστικές απαντήσεις για την πραγματική προέλευσή τους.

Το εύρος των «μαϊμού» ανταλλακτικών θεωρείται τεράστιο, με αποτέλεσμα η υπόθεση να χρίζει μεγάλης προσοχής, δεδομένου ότι τίθεται ζήτημα ασφάλειας των αεροσκαφών και των επιβατών.

Προς το παρόν είναι άγνωστο πόσα ακριβώς «μαϊμού» ανταλλακτικά έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί. Πάντως, οι κινητήρες CFM56 είναι εγκατεστημένοι σε χιλιάδες αεροσκάφη.

«Η βιομηχανία έχει πάρει το θέμα πολύ, πολύ σοβαρά υπόψη» τονίζει στο Bloomberg o Κλάους Μιούλερ, σύμβουλος στην AeroDynamic Advisory και πρώην στέλεχος της Lufthansa.

Σύμφωνα με τα βρετανικά αρχεία, η AOG Technics ιδρύθηκε μόλις το 2015 και ανήκει στον 35χρονο Τζόσε Ζαμόρα Ιράλα, ο οποίος σε ορισμένα έγγραφα εμφανίζεται ως Βρετανός και σε ορισμένα άλλα ως Βενεζουελανός. Αυτήν την στιγμή, η ερευνώμενη εταιρεία παρουσιάζει περιουσιακά στοιχεία αξίας 3,27 εκατ. δολαρίων.

Διαβάστε ακόμα

Το κρυφό ταλέντο, ο Τσίπρας… τα μαλλιά και η δουλειά, το σκληρό πόκερ για τον ΒΟΑΚ, ο Χάρης και η Cenergy

Αυτοκινητόδρομοι: Πετούν το «γάντι» Vinci και Hocthief για τις τιμές των διοδίων

Βασίλης Γκρίσιν: Μετά το «κανόνι», το σφυρί για 2 οικόπεδα στη «νησίδα του Ανιέλι» στους Παξούς (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ