Η παραγωγή των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών έπεσε στα χαμηλότερα επίπεδα εδώ και σχεδόν ένα τέταρτο του αιώνα, καθώς η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης πλήττεται από τις συνέπειες του παγκόσμιου εμπορικού πολέμου.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen AG, η BMW AG και η Daimler AG, παρήγαγαν 4,66 εκατομμύρια οχήματα σε γερμανικά εργοστάσια πέρυσι, η μικρότερη παραγωγή από 1996. Το γερμανικό λόμπι αυτοκινήτων VDA, το οποίο δημοσίευσε τα στοιχεία τη Δευτέρα, δήλωσε ότι η μείωση κατά 9% οφείλεται στη μειωμένη ζήτηση για γερμανικά αυτοκίνητα από τις διεθνείς αγορές.

Το στάτους της Γερμανίας ως κορυφαίας βιομηχανικής δύναμης έχει οικοδομηθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό πάνω στις επιδόσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά οι ανησυχίες για τη ρύπανση – που ενισχύθηκαν από το σκάνδαλο εξαπάτησης των εκπομπών ντίζελ του 2015 από τη Volkswagen – οι εμπορικές συγκρούσεις και οι οικονομίες που επιβραδύνουν επηρέασαν αρνητικά τη διεθνή ζήτηση.

Τώρα η Daimler, η Volkswagen και ο προμηθευτής ανταλλακτικών Continental AG περικόπτουν θέσεις εργασίας για να μειώσουν το κόστος.

Πτώση παραγωγής

Παράλληλα, η βιομηχανία πρέπει να δαπανήσει δισεκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη καθαρότερων οχημάτων και να αντιμετωπίσει την εμφάνιση υπηρεσιών κοινής χρήσης όπως η Uber Technologies Inc., η οποία έχει ισοδύναμη χρηματιστηριακή αξία με την Daimler.

Η εγχώρια αγορά αυτοκινήτων της Γερμανίας αυξήθηκε κατά 5% πέρυσι, αφού οι κυκλοφόρησαν 3,6 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα, δήλωσε η VDA: Ήταν η καλύτερη επίδοση της εσωτερικής αγοράς από το 2009. Ωστόσο, η βιομηχανία ανακοίνωσε ότι η αγορά ενδέχεται να συρρικνωθεί φέτος.

Η Γερμανία εκθρόνισε τη Νορβηγία ως η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη – καθώς πωλήθηκαν 63.281 ηλεκτρονικών αυτοκινήτων στη Γερμανική αγορά πέρυσι, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Μεταφοράς Αυτοκινήτων της χώρας ή της KBA.