Αρχές του περασμένου Οκτωβρίου, πραγματοποιήθηκε στη Λεμεσό το Maritime Cyprus Conference με τη συμμετοχή εκπροσώπων της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας και φυσικά της ελληνόκτητης ναυτιλίας που κυριαρχεί στις θάλασσες του κόσμου. Ηταν φανερό ότι η κυπριακή ναυτιλία και όλο το κυπριακό ναυτιλιακό cluster έβγαιναν δυναμικά προς τα εμπρός.

Σε συζήτηση που είχα με τον Πόλυ Βάσου Χατζηιωάννου, διευθύνοντα σύμβουλο της εισηγμένης στην αμερικανική κεφαλαιαγορά Safe Bulkers, μου είχε πει: «Το κυπριακό νηολόγιο πρέπει να είναι το εναλλακτικό νηολόγιο των Ελλήνων εφοπλιστών. Υπάρχουν και άλλες σημαίες, αλλά η πιο ποιοτική μετά την ελληνική είναι η κυπριακή και πιστεύω ότι έχει σημαντικό ρόλο να διαδραματίσει τα επόμενα χρόνια. Υπάρχει δυναμική. Οι πλοιοκτήτες αρχίζουν και στηρίζουν το κυπριακό νηολόγιο. Είμαι ιδιαίτερα υπερήφανος ως Κύπριος που έχουμε τόσο ικανά στελέχη». Το μήνυμα ξεκάθαρο.

O πρέσβης της Κύπρου Σταύρος Αυγουστίδης με την υφυπουργό Ναυτιλίας της Κύπρου Μαρίνα Χατζημανώλη

Πρόσφατα, στη διάρκεια συνεδρίου στη Λεμεσό, ο Πέτρος Παππάς, από τους υποστηρικτές του κυπριακού νηολογίου, διευθύνων σύμβουλος της μεγαλύτερης εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας με στόλο φορτηγών πλοίων στο αμερικανικό χρηματιστήριο, είπε:

«Ισως μετακομίσω στην Κύπρο στο μέλλον. Θα δούμε. Μου αρέσει εδώ».

Πέντε μήνες αργότερα, το υφυπουργείο Ναυτιλίας της Κύπρου γιόρτασε στην Αθήνα, και συγκεκριμένα στο ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρεταννία», τη συμπλήρωση 60 ετών παρουσίας στα διεθνή ναυτιλιακά δρώμενα του κυπριακού νηολογίου, το οποίο ακολουθώντας στρατηγική υπεύθυνης και βιώσιμης ανάπτυξης έχει φτάσει σε σημείο να πρωταγωνιστεί διεθνώς.

Παρέστησαν πολλοί Ελληνες πλοιοκτήτες που έχουν στηρίξει και συνεχίζουν να στηρίζουν το κυπριακό ναυτιλιακό cluster.

Εξ αυτών που έδωσαν το «παρών» ο δρ Ιωάννης Κούστας, ο οποίος πρόσφατα ενέγραψε επτά φορτηγά στο κυπριακό νηολόγιο και ο καπεταν Παναγιώτης Τσάκος, ο οποίος ενέγραψε δύο πλοία. Από τους υποστηρικτές είναι και ο Γιώργος Προκοπίου, ο οποίος το περασμένο καλοκαίρι τιμήθηκε με το βραβείο Cyprus Maritime Award. Τα πλοία του Γιώργου Προκοπίου εκπροσωπούν το 3,5% του κυπριακού νηολογίου, με μέσο όρο ηλικίας τα πέντε έτη.

Ηταν ο πρώτος πλοιοκτήτης που ενέγραψε στο κυπριακό νηολόγιο πέντε υπερσύγχρονα-state of the art- ice class πλοία μεταφοράς LNG.

Παρόντες ήταν επίσης, μεταξύ άλλων, οι Ελληνες πλοιοκτήτες Πάνος Λασκαρίδης, Αριστείδης Πίττας, Λου Κολλάκης, Μιχάλης Μποδούρογλου, Ευάγγελος Αγγελάκος, Χάρης Βαφειάς, καπεταν Πάρης Δράγνης, οι Νίκος, Γιώργος και Ανδρέας Τσαβλίρης.

Από κυπριακής πλευράς ήταν η υφυπουργός Ναυτιλίας Μαρίνα Χατζημανώλη, η οποία στην ομιλία της ευχαρίστησε τα στελέχη της ελληνικής ναυτιλίας για την υποστήριξή τους προς το κυπριακό νηολόγιο, το οποίο εστιάζει στη βελτίωση των υπηρεσιών και την ενσωμάτωση των πολιτικών βιωσιμότητας.

Παρόντες ήταν ο πρέσβης της Κύπρου Σταύρος Αυγουστίδης, ο γενικός διευθυντής του υφυπουργείου Ναυτιλίας δρ Στέλιος Χειμωνάς, ο πρόεδρος της Κυπριακής Ενωσης Πλοιοκτητών Ανδρέας Χατζηγιάννης και τα στελέχη του κυπριακού νηολογίου στον Πειραιά Αδωνις Παυλίδης και Χρήστος Καριτζής.

Η Μαρίνα Χατζημανώλη με τον καπετάν Παναγιώτη Τσάκο

Μαρίνα Χατζημανώλη

 

Η υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου Μαρίνα Χατζημανώλη τόνισε: «Σήμερα η Κύπρος, ως ένα πλήρως ανεπτυγμένο ναυτιλιακό κέντρο, διαθέτει ένα αναγνωρισμένο νηολόγιο υψηλών προδιαγραφών, το οποίο συνέβαλε καθοριστικά ώστε να κατέχει η χώρα μας μια σημαντική θέση στον παγκόσμιο ναυτιλιακό χάρτη και να διαδραματίζει σημαντικό και ουσιαστικό ρόλο στα παγκόσμια ναυτιλιακά δρώμενα», επεσήμανε. «Ο κυπριακός εμπορικός στόλος, χωρίς αμφιβολία, έχει εξελιχθεί σε αυτά τα 60 χρόνια και συγκαταλέγεται σήμερα στους μεγαλύτερους και ποιοτικότερους παγκοσμίως. Αυτό οφείλεται στην αφοσίωση και αγάπη που επέδειξαν όλοι όσοι έχουν ενεργά ασχοληθεί και εργαστεί από οποιαδήποτε θέση και αν κατείχαν όλα αυτά τα χρόνια.

Γιώργος Τσαβλίρης, Μαρίνα Χατζημανώλη, Λου Κολλάκης

Η περαιτέρω ενίσχυση του κυπριακού νηολογίου αποτελεί σαφέστατα έναν από τους πρωταρχικούς στόχους της κυβέρνησης του Νίκου Χριστοδουλίδη και του υφυπουργείου Ναυτιλίας, αναγνωρίζοντας την εθνική διάσταση, μια μικρή σε έκταση χώρα να διατηρεί ένα ισχυρό και ποιοτικό νηολόγιο».

Αναφερόμενη στα πλεονεκτήματα του κυπριακού νηολογίου είπε: «Το πλαίσιο των υπηρεσιών και πλεονεκτημάτων που παρέχονται από το κυπριακό νηολόγιο, όπως είναι το σταθερό και ανταγωνιστικό σύστημα φόρου χωρητικότητας, τα μηδενικά τέλη νηολόγησης, η υπηρεσία 24/7, η εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία του ανθρώπινου δυναμικού, τα υψηλά πρότυπα ασφάλειας, η αποτελεσματικότητα και ευελιξία, καθώς και η φήμη ενός κυρίαρχου κράτους σημαίας, μέλους της Ευρωπαϊκής Ενωσης, εκτιμώ ότι ανταποκρίνονται πλήρως στις ανάγκες και το πλαίσιο λειτουργίας μιας σύγχρονης ναυτιλιακής εταιρείας. Παρ’ όλα αυτά, η περαιτέρω απλούστευση και βελτίωση των υπηρεσιών αποτελεί προτεραιότητά μας:

1) Προς αυτή την κατεύθυνση έχει δημιουργηθεί και ήδη λειτουργεί η μονοθυριδική εξυπηρέτηση ή αλλιώς “One-Stop-Shipping Centre”, προς εξυπηρέτηση των ναυτιλιακών εταιρειών, ενώ μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους αναμένεται να ολοκληρωθεί η πλήρης ψηφιοποίηση όλων των υπηρεσιών που παρέχονται από το υφυπουργείο Ναυτιλίας.

2) Επιπρόσθετα, αξιολογώντας ότι η συνεργασία μαζί σας είναι απαραίτητο συστατικό της προόδου και της λήψης βιώσιμων και ορθολογιστικών αποφάσεων, έχουμε προχωρήσει στη σύσταση δύο συμβουλευτικών επιτροπών, της Ενίσχυσης της Ανταγωνιστικότητας και της Ποιότητας της Κυπριακής Σημαίας, καθώς επίσης και για την Ενίσχυση της Ανταγωνιστικότητας του Κυπριακού Ναυτιλιακού Συμπλέγματος. Συμμετοχή σε αυτές τις επιτροπές θα έχετε εσείς, όπου μέσω των εμπειριών και των γνώσεών σας, θα είναι δυνατή η παραγωγή συμβουλευτικών προτάσεων προς τον εκάστοτε υφυπουργό Ναυτιλίας».

Πράσινη μετάβαση

 

Οπως επεσήμανε η υφυπουργός για τη συμβολή της κυπριακής ναυτιλιακής κοινότητας προς την πράσινη μετάβαση, «στο πλαίσιο της συνεχούς παρακολούθησης των περιβαλλοντικών εξελίξεων και συμβάλλοντας στην προσπάθεια για απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε πολύ πρόσφατα αναθεωρημένη σειρά πράσινων κινήτρων για την επιβράβευση πλοίων που επιδεικνύουν αποτελεσματικές μειώσεις εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Από τον Ιανουάριο του 2024, ο ετήσιος φόρος χωρητικότητας θα μειωθεί έως και 30% για κάθε πλοίο που επιδεικνύει μέτρα για τη μείωση των κλιματικών επιπτώσεων, διασφαλίζοντας ότι οι πλοιοκτήτες επιβραβεύονται για βιώσιμες ναυτιλιακές προσπάθειες».

Ειρήνη Νταϊφά, Μαρίνα Χατζημανώλη και Κωστής Φραγκούλης

Οι άνθρωποι

 

«Το πολυτιμότερο και ισχυρότερο συστατικό της κυπριακής ναυτιλίας είναι οι άνθρωποί της, είσαστε εσείς, οι επαγγελματίες του κλάδου, πρωταγωνιστές και πρεσβευτές της. Σε αυτή τη διαδρομή των 60 χρόνων θυμόμαστε και τιμούμε όλους αυτούς τους ανθρώπους που άνοιξαν τον δρόμο και συνέβαλαν με οποιονδήποτε τρόπο στη δημιουργία του κυπριακού νηολογίου», επεσήμανε η υφυπουργός. «Ιδιαίτερες ευχαριστίες στους στενούς και διαχρονικούς συνεργάτες του υφυπουργείου Ναυτιλίας όλα αυτά τα χρόνια, στην Κυπριακή Ενωση Πλοιοκτητών και το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, οι οποίοι από την ανάληψη των καθηκόντων μου και όχι μόνο στέκονται αρωγοί και θεματοφύλακες της προσπάθειάς μας για περαιτέρω ενίσχυση και συνεχή βελτίωση του ναυτιλιακού συμπλέγματος. Επιτρέψτε μου στο σημείο αυτό να αναφερθώ ειδικά στους Κύπριους πλοιοκτήτες που έχουν στηρίξει το κυπριακό νηολόγιο από την ίδρυσή του, αλλά και κατά την εξέλιξή του σε δύσκολες εποχές».

Η κυρία Χατζημανώλη κατέληξε λέγοντας: «Ο κ. Χαράλαμπος Μυλωνάς, η συνεισφορά του είναι πραγματικά ανεκτίμητη, ένας ακούραστος υποστηρικτής της κυπριακής ναυτιλίας, σφραγίζοντάς την με την ίδρυση της Ενωσης Κυπρίων Εφοπλιστών το 1981, καθώς και με την ετοιμασία της πρώτης συλλογικής σύμβασης για ναυτικούς στα κυπριακά πλοία.

Κύριε Χατζηγιάννη, σας ευχαριστώ θερμά για όλα όσα κάνατε και συνεχίζετε να κάνετε, κυρίως από τη θέση σας ως προέδρου της Κυπριακής Ενωσης Πλοιοκτητών. Στους κύριους Πόλυ, Νικόλα και Μαρία Χατζηιωάννου αναγνωρίζουμε τη σταθερή και διαχρονική αξία της παράδοσης, ως συνεχιστές της ισχυρής στήριξης της κυπριακής σημαίας που ξεκίνησε ο πατέρας τους, αείμνηστος Βάσος Χατζηωάννου, ο οποίος μαζί με τα αδέλφια του Λουκά και Μιχάλη Χατζηιωάννου ήταν από τους πρωτεργάτες του κυπριακού νηολογίου. Μαζί τους και ο κύριος Κυριάκος Μούσκας, το πρώτο πλοίο των οποίων το 1960 νηολογήθηκε με κυπριακή σημαία. Η οικογένεια του κ. Μούσκα παραμένει στυλοβάτης της κυπριακής σημαίας.

Εκ μέρους του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Νίκου Χριστοδουλίδη, σάς ευχαριστούμε θερμά όλους».

Μιχάλης Μποδούρογλου, Πάνος Λασκαρίδης, Παγιέτ Παλαιολόγου

Οι Ελληνες

 

Γιώργος Προκοπίου, Ιωάννης Κούστας
Ο Πάρης Δράγνης με τη σύζυγό του Πατρίτσια Δεστούνη-Δράγνη
Μαρίνα Χατζημανώλη και η Ελπη Πετράκη, πρόεδρος της WISTA International

Μεταξύ άλλων Ελλήνων που έχουν εγγράψει πλοία στο κυπριακό νηολόγιο είναι: 1) Οικογένεια Αγγελάκου (Στέφανος Αγγελάκος), Angelakos (Hellas) S.A. 2) Ευγενία Ανδριανοπούλου, Cape Shipping S.A. 3) Αγγελική Φράγκου, Navios Shipmanagement Inc 4) Οικογένεια Σφήκα (Δημήτριος, Ναταλία, Αλκιβιάδης), Dalnave Navigation 5) Ευγενία Δασκαλοπούλου, Almi Marine 6) Νικόλαος και Βασίλειος Κατσίκης, Θεόδωρος Σιγάλας, Katsikis & Sigalas 7) Ιωάννης Κούστας, Danaos Shipping Co Ltd 8) Αθανάσιος Μαρτίνος, Eastern Mediterranean Ltd 9) Αριστείδης & Φίλιππος Ευσταθίου, Efnav Company Ltd 10) Κωνσταντίνος Απόδιακος, Blue Planet Shipping 11) Δημήτριος Λεβεντάκης, Grecomar Shipping Agency Ltd 12) Πάνος Ηλιόπουλος, Ilios Shipping 13) Πάνος Λασκαρίδης, Laskaridis Shipping Co. Ltd 14) Ορέστης Γκιόκας, Navarone S.A. 15) Μάριος Ηλιόπουλος, Seajets 16) Πέτρος Παππάς, Star Bulk Carriers Corp. 17) Χάρης Βαφειάς, StealthGas Inc. 18) Παναγιώτης Τσάκος, Tsakos Shipping & Trading S.A. 19) Δημήτριος Θεοδωράκης, Swiss Marine Inc 20) Βασίλειος Θεοχαράκης, Teo Shipping Corporation 21) Αντώνιος Παληός, Third Millenium Shipping Ltd 22) Νικόλαος Πατέρας, Contships Management Inc. 23) Γεώργιος Προκοπίου, Dynacom Tankers Management Ltd/ Dynagas Ltd 24) Αριστείδης Πίττας, Eurobulk.

Διαβάστε ακόμη

Φορολογικό Νομοσχέδιο: Εξώδικη επίλυση με έκπτωση 20% έως 80% στις προσαυξήσεις

Κολλέγιο Ανατόλια: Mε ηχηρή αρχιτεκτονική υπογραφή το νέο mega εκπαιδευτικό project της Θεσσαλονίκης (pics)

Viva Wallet – JP: Στις 13 Μαίου η πρώτη δίκη – Στο «μικροσκόπιο» των Λονδρέζων δικαστών το ζήτημα της αποτίμησης

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ