Του Μηνά Τσαμόπουλου

Τρόπους χρηματοδότησης ναυπήγησης νέων πλοίων, τα οποία θα λειτουργούν φιλικότερα προς το περιβάλλον αναζητά το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Το πρόβλημα είναι μεγάλο αφού όπως έχει αποκαλύψει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, «Η ανανέωση του ακτοπλοϊκού μας στόλου είναι μία διαρκής ανάγκη η οποία θα είναι περισσότερο απαραίτητη και αναπόφευκτη την επόμενη δεκαετία. Σήμερα στις Ακτοπλοϊκές μας γραμμές πλην πορθμείων στο Αιγαίο και στο Ιόνιο είναι δρομολογημένα 74 πλοία, 53 συμβατικά και 21 ταχύπλοα. Από τα 74 πλοία τα 10 ή το 13,5% είναι ηλικίας άνω των 40 ετών. Στο τέλος της επόμενης δεκαετίας τα 41 πλοία ή το 55,5% θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών με αποτέλεσμα τα αμέσως επόμενα χρόνια να είναι σταδιακά αναγκαία η αντικατάστασή τους».

Ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Νεκτάριος Σαντορινιός, μιλώντας πριν από μερικές ημέρες στο συνέδριο του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας, επεσήμανε:

«Το νέο νομοθετικό πλαίσιο για την ακτοπλοΐα αναγνωρίζει πως το ακτοπλοϊκό δίκτυο χρειάζεται νέα πλοία. Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναζητεί Προς αυτή την κατεύθυνση, θεσμοθετείται ένα νέο αναπτυξιακό μέτρο, το οποίο θα προβλέπει τη δυνατότητα να υπογράφονται πολυετείς συμβάσεις, σε περιπτώσεις πλοίων τα οποία θα είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Για παράδειγμα στην 12ετη σύμβαση, η εταιρεία θα έχει την υποχρέωση σε τρία χρόνια να φέρει ένα πλοίο που θα είναι καινούργιο η νεόχτιστο και θα έχει φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες όπως χρήση LNG, ηλεκτροκίνηση, ή υβριδική.

Οι συμβάσεις αυτές θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από πλοιοκτήτριες εταιρείες προς τις τράπεζες, ώστε να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση».