Σε ρότα κερδοφορίας ταξιδεύουν και οι δύο εισηγμένες στην αμερικανική χρηματαγορά ναυτιλιακές εταιρείες συμφερόντων Αριστείδη Πίττα.

Ειδικότερα η Euroseas Ltd που διαχειρίζεται στόλο με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το 9μηνο του 2022 είχε κέρδη 85,9 εκατομμύρια έναντι 20,2 το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα, ποσοστό αύξησης 325,2%!

Τα καθαρά έσοδα ανήλθαν στα 139,8 εκατομμύρια δολάρια ενώ τα καθαρά κέρδη που αναλογούν στους μετόχους είναι στα 85,9 εκατ. ήτοι 11,91 δολ. Και 11,86 δολ. ανά βασική και απομειωμένη μετοχή αντίστοιχα.

Το προσαρμοσμένο ΕΒΙΤDA ανέρχεται στα 91,5 εκατομμύρια.

Στο γ’ τρίμηνο η εταιρεία είχε καθαρά έσοδα 46 εκατομμυρίων ενώ τα κέρδη που αναλογούν ανά βασική και απομειωμένη μετοχή είναι στα 3.50 δολάρια. Το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε στα 26,2 εκατομμύρια δολάρια.

Η Εurodry με στόλο από φορτηγά πλοία είχε κέρδη 27,3 εκατομμυρίων δολαρίων έναντι 15,1 εκατομμυρίων τo 2021 ποσοστό αύξησης 80,7%

Ο συνολικός τζίρος ανήλθε στα 55,1 εκατομμύρια και τα κέρδη ανά βασική και απομειωμένη μετοχή στα 9,43 δολάρια και 9,34 αντίστοιχα. Το προσαρμοσμένο EBITDA στα 35,9 εκατομμύρια.

Τα έσοδα για το γ΄ τρίμηνο ανήλθαν στα 15,8 εκατομμύρια ενώ τα κέρδη για τους μετόχους στα 6,2 εκατομμύρια ήτοι 2,11 δολάρια και 2,10 ανά βασική και απομειωμένη μετοχή. Το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε στα 9,5 εκατομμύρια δολάρια.

Για την Euroseas ο Αριστείδης Πίττας Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος σχολίασε:

“Οι τιμές των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έφτασαν σε ιστορικά υψηλά για τoυς περισσότερους τύπους πλοίων κατά τη διάρκεια του Μαρτίου του 2022. Παρέμειναν
κοντά σε αυτά τα επίπεδα μέχρι τον Αύγουστο, αλλά από τις αρχές Σεπτεμβρίου του 2022 έχουν αρχίσει να να μειώνονται, σημειώνοντας πτώση σχεδόν 80% μέχρι τις αρχές Νοεμβρίου.

Παρόλα αυτά, οι σημερινές τιμές ναύλωσης είναι, για τους τύπους πλοίων που εκμεταλλευόμαστε, είναι υπερδιπλάσιες από τις μέσες τιμές κατά τη διάρκεια του 2019, το έτος πριν από την
πανδημία” και συνέχισε:

“-Πιστεύουμε ότι η κατακόρυφη πτώση των ναύλων ήταν αποτέλεσμα της χαμηλότερης ζήτησης λόγω της οικονομικής επιβράδυνσης σε ολόκληρο τον κόσμο σε συνδυασμό με την αντιστροφή των καθυστερήσεων στα λιμάνια και των άλλων σχετικών αναποτελεσματικοτήτων που είχαν παρεισφρήσει στο σύστημα μεταφορών, οι οποίες αύξησαν τις αποτελεσματικές
προσφορά πλοίων.

– Όσον αφορά το μέλλον, μία από τις προκλήσεις της αγοράς είναι η απορρόφηση των νεότευκτων containerships που ανέρχεται σήμερα σε ποσοστό σχεδόν 29% του υφιστάμενου στόλου. Αυτό το βιβλίο παραγγελιών θα αρχίσει να παραδίδεται, κυρίως, από το δεύτερο εξάμηνο του 2023 και μετά και είναι σε μεγάλο βαθμό συγκεντρωμένο στα μεγαλύτερης χωρητικότητας
containerships και πολύ λιγότερο στα μεγέθους feeder που δραστηριοποιούμαστε.

– Τα feeder επιπλέον, έχουν ένα ηλικιακό προφίλ που κλίνει προς τα παλαιότερα πλοία και ως εκ τούτου αναμένεται να επηρεαστεί περισσότερο, σε σύγκριση με τα μεγαλύτερα πλοία, από τους κανονισμούς για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που θα εισαχθούν το 2023, με αποτέλεσμα να αμβλύνεται περαιτέρω η αύξηση της προσφοράς για το τμήμα αυτό.

– Σε κάθε περίπτωση, η έκρηξη των ναύλων από τα τέλη του 2020 έως τον Αύγουστο του 2022 μας επέτρεψε να ναυλώσουμε όλα τα πλοία μας σε πολύ κερδοφόρες τιμές για περιόδους που εκτείνονται έως και τρία ή περισσότερα χρόνια δημιουργώντας ένα ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβατικών εσόδων άνω των 450 εκατομμυρίων δολαρίων.

– Με βάση αυτό το ανεκτέλεστο υπόλοιπο, θα ξεκινήσαμε ένα πρόγραμμα νεότευκτων πλοίων και παραγγείλαμε εννέα σύγχρονα φιλικά προς το περιβάλλον (“eco”) τροφοδοτικά πλοία, δύο από τα οποία έχουμε ήδη συνάψει συμβόλαια για ελάχιστη περίοδο τριών ετών. Αυτές οι
παραγγελίες θα μας βοηθήσουν στη μετάβασή μας σε μία από τις πιο φιλικές προς το περιβάλλον εταιρείες τροφοδοσίας”.

Για τα επενδυτικά σχέδια είπε:

“Αξιολογούμε συνεχώς επενδυτικές ευκαιρίες που ενδέχεται να προκύψουν καθώς οι συνθήκες της αγοράς αλλάζουν, αλλά εστιάζουμε μόνο σε πιθανές εξαγορές που δεν θα απαιτούν πάνω από τον μέσο όρο μελλοντικών τιμών ναύλωσης για να είναι προσαυξητικές. Τα αυξημένα κέρδη και η ρευστότητά μας επέτρεψαν να ανταμείψουμε τους μετόχους μας με την καθιέρωση ένα τριμηνιαίο μέρισμα ύψους 0,50 δολαρίων ανά μετοχή. Επιπλέον, έχουμε επίσης καθιερώσει μια διαδικασία επαναγοράς μετοχών πρόγραμμα, καθώς πιστεύουμε ότι η επαναγορά της μετοχής μας, η οποία διαπραγματεύεται σημαντικά κάτω από τη χάρτινη προσαρμοσμένη καθαρή αξία ενεργητικού αποτελεί όχι μόνο μια μεγάλη επενδυτική ευκαιρία για εμάς αλλά και ενισχύει την αξία της εταιρείας μας προς όφελος όλων των μετόχων μας”.

Τα καθαρά έσοδα ανήλθαν στα 139,8 εκατομμύρια δολάρια ενώ τα καθαρά κέρδη που αναλογούν στους μετόχους είναι στα 85,9 εκατ. ήτοι 11,91 δολ. Και 11,86 δολ. ανά βασική και απομειωμένη μετοχή αντίστοιχα.

Διαβάστε ακόμη

Εφορία: Έρχονται πρόστιμα για ελέγχους που έγιναν από το… 2018

Melody Nelson: Ένα… «πολυεθνικό» 25μετρο yacht στο σφυρί – Πώς βρέθηκε στην Ελλάδα (pics)

Η «υποκλοπάrtis» και τα γεμιστά, το τέλος ενός super (market) φλερτ, το χρυσό ακίνητο της Ελληνίς, μια… υπεξαίρεση, ένα ξεκαθάρισμα και η Αλλατίνη