Ναυτιλία

Αριστείδης Πίττας: Ενισχύει τη EuroDry που έχει στόλο με φορτηγά πλοία

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Η εισηγμένη στο NASDAQ εταιρεία παρέλαβε το «Good Heart» και έφθασε τα 9 πλοία σε περίοδο που η ναυλαγορά ξηρού φορτίου κάνει ράλι κερδών

Σε μία χρονική περίοδο όπου η ναυλαγορά ξηρού φορτίου έχει κάνει ιστορικό 10ετίας σπάζοντας το φράγμα των 4.000 μονάδων, ο εφοπλιστής Αριστείδης Πίττας ενισχύει την εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά του NASDAQ εταιρεία EuroDry.

Πιο συγκεκριμένα παρέλαβε το νεοαποκτηθέν Ultramax φορτηγό πλοίο “Asia Ruby II” το οποίο μετονομάστηκε σε “Good Heart” μεταφορικής ικανότητας 62.996 τόνων dw, ναυπηγημένο το 2014, το οποίο είναι ναυλωμένο προς 32.750 δολάρια την ημέρα. Η αγορά κόστισε 24,5 εκατομμύρια δολάρια και πραγματοποιήθηκε με ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό.

Η συμφωνία είχε κλειστεί την περασμένο Αύγουστο.

Ο στόλος της EuroDry με την προσθήκη του “Good Heart” αποτελείται από εννέα φορτηγά πλοία εκ των οποίων πέντε είναι Panamax, δύο Ultrmax και δύο Kamsarmax. Tα μεγάλης χωρητικότητας μεταφέρουν σιδηρομετάλευμμα, άνθρακα και λιπάσματα ενώ τα μικρότερης χωρητικότητας βοξίτη, λιπάσματα και φωσφορικό άλας. Η συνολική μεταφορική ικανότητα του στόλου ανέρχεται πλέον στους 668.631 τόνους dw. Ο μέσος όρος ηλικίας του είναι τα 13,6 έτη.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αριστείδης Πίττας τόνισε ότι η απόκτηση αυτού του πλοίου επεκτείνει τον σύγχρονο στόλο της εταιρείας σε μία εποχή όπου η ναυλαγορά δυναμώνει συνεχώς. Η προσθήκη του “Good Heart” στον στόλο της εταιρείας θα συμβάλει, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Έλληνα εφοπλιστή, στην αύξηση των κερδών και του ΕΒΙΤDΑ. Η άνοδος της ναυλαγοράς, επισημαίνει ότι οφείλεται στον πολύ χαμηλό αριθμό παραγγελιών που υπάρχουν για ναυπηγήσεις φορτηγών πλοίων και στην αυξανόμενη ζήτηση για μεταφορά φορτίων. Εκτιμά δε, ότι οι θετικές για την ναυλαγορά ξηρού φορτίου, θα διατηρηθούν σε ψηλά επίπεδα όχι μόνο το 2022 αλλά και περαιτέρω.

Το α’ εξάμηνο του 2021 η EuroDry έκανε τζίρο 22,7 εκατομμυρίων δολαρίων, είχε καθαρά κέρδη 2,4 εκατομμύρια, ενώ έδωσε μέρισμα ανά μετοχή 3,40 δολάρια.

Ένας μέσος όρος 7,19 πλοίων διαχειρίστηκε η εταιρεία το ά εξάμηνο με μέσο όρο ημερήσιου ναύλου τα 18.879 δολάρια.

Διαβάστε ακόμη:

H κρίση της Evergrande είναι το stress test που κανείς δεν ήθελε

Στο σφυρί ξανά το Avenue και το «διαμάντι» του Γκερέκου στην Κέρκυρα

ΟΑΚΑ: Έως το τέλος του έτους οι οικονομικές μελέτες για το project ανάπλασης των 43 εκατ. (pics)

NY Times: Τι προτείνει στους ξένους αγοραστές που επιστρέφουν στην Ελλάδα – Η βίλα των 2,8 εκατ. ευρώ (Photos)