Συνολικά έσοδα 45,4 εκατομμυρίων δολ. και κέρδη 29,9 εκατομμύρια δολ. κατέγραψε το α΄ τρίμηνο του 2022 η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά του NASDAQ, Euroseas Ltd, συμφερόντων Αριστείδη Πίττα. Το προσαρμοσμένο EBITDA έφθασε τα 31,1 εκατομμύρια δολάρια.

Το α’ τρίμηνο η εταιρεία διαχειρίστηκε στόλο με κατά μέσο 16 πλοία και ημερήσιο ναύλο στα 33.986 δολάρια. Ανακοινώθηκε η διανομή μερίσματος 0,50 δολάρια ανά μετοχή.

«Παρά την πρόσφατη μικρή διόρθωση της ναυλαγοράς, οι τιμές ναύλωσης για εμπορευματοκιβώτια παρέμειναν σε επίπεδα κοντά σε ιστορικά υψηλά με αποτέλεσμα την αύξηση της κερδοφορίας για την Euroseas» επεσήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Αριστείδης Πίττας: «Παράλληλα, οι προσδοκίες για συνέχιση της ισχυρής ναυλαγοράς του η αγορά ναύλωσης μας επέτρεψε να ναυλώσουμε τα δύο πρώτα νεότευκτα πλοία μας από τα συνολικά εννέα σε τιμές που θα μας επιτρέψουν να καλύψουμε πλήρως το κόστος κατασκευής τους κατά τη διάρκεια της τριετούς χρονοναύλωσής τους.

Ενώ οι ανεπάρκειες της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας που προκλήθηκαν από την πανδημία μειώνει ουσιαστικά την προσφορά πλοίων, υπάρχουν και οι αβεβαιότητες λόγω της συνεχιζόμενης σύγκρουσης Ρωσίας -Ουκρανίας ενώ και τα αυξημένα επίπεδα πληθωρισμού μπορούν να επηρεάσουν την οικονομική ανάπτυξη και, κατά συνέπεια, τη ζήτηση για τη ναυτιλία» και συνέχισε:

«Αναμένουμε ότι η αγορά θα παραμείνει ισχυρή τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μεσοπρόθεσμα. Η πανδημία και ο πόλεμος παράλληλα με τη νέα ρύθμιση σχετικά με τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και τις αναμενόμενες αυξημένες παραδόσεις νέων πλοίων θα διαμορφώσουν την αγορά της επόμενης ημέρας.

Σε αυτό το περιβάλλον, αναζητούμε συνεχώς επενδύσεις και άλλες ευκαιρίες που θα επιτρέψουν να μεγιστοποιήσουμε τις αποδόσεις στους μετόχους μας. Η επενδυτική μας στρατηγική επικεντρώνεται είτε στην τοποθέτηση παραγγελιών νεότευκτων που ενισχύουν επίσης το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της εταιρείας μας είτε στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων με ταυτόχρονες ναυλώσεις που φέρνουν τη βάση κόστους τους σε επίπεδα κάτω του ιστορικού μέσου όρου κατά το τέλος της ναύλωσης, παρέχοντάς μας έτσι την επιλογή για αυξημένες επιστροφές.

Συνολικά, είμαστε αποφασισμένοι να παραμείνουμε σημαντικός συμμετέχων στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων και να αναπτυχθεί η εταιρεία. Η κάλυψη ναύλων μας παρέχει ορατότητα κερδών μέχρι το 2024.

Με αυτό το πνεύμα, το Διοικητικό μας Συμβούλιο έχει εγκρίνει μια μετοχή 20 εκατομμυρίων δολαρίων πρόγραμμα επαναγοράς το οποίο η διοίκηση μπορεί να χρησιμοποιήσει κατά την κρίση της. Το συμβούλιο μας πιστεύει ότι μας η αυξημένη κερδοφορία και η προβολή των κερδών θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για την αποκατάσταση της μερισματικής μας πολιτικής η οποία λειτουργούσε συνεχώς από το 2005 έως το 2013 και είχε διακοπεί κατά τη διάρκεια της δύσκολης τελευταίας δεκαετίας.

Το διοικητικό συμβούλιο αποφάσισε να χρησιμοποιήσει ένα μικρό μέρος των συμβατικών κερδών μας που δεν θα αλλάξει την αναπτυξιακή μας φιλοσοφία ώστε να ανταμείψουμε τους μετόχους μας» και κατέληξε λέγοντας:  «Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με αυτές τις εξελίξεις και ανυπομονούμε να συνεχίσουμε να σχεδιάζουμε ένα πολύ κερδοφόρο μέλλον για τους μετόχους και τους επενδυτές μας».

Διαβάστε ακόμα:

«Υπερέσοδα» και στα καύσιμα ψάχνει το ΥΠΟΙΚ για να βρει… επίδομα αντλίας

Οι Γερμανοί ξανάρχονται – Ποια ακίνητα αγοράζουν στην Ελλάδα

Ο Σόρος καθησυχάζει… τον Ντράγκι: «Η Ευρώπη είναι πιο δυνατή απ’ όσο νομίζει στο φυσικό αέριο»