Τα οικονομικά αποτελέσματα ανακοίνωσε η εισηγμένη στην αμερικανική κεφαλαιαγορά EuroDry.  Για  το δ’ τρίμηνο τα συνολικά καθαρά έσοδα έφτασαν τα 15,9 εκατ. δολάρια και τα καθαρά κέρδη που αναλογούν στους μετόχους , ύψους $0,3 εκατ. ή $0,13 κέρδη ανά μετοχή βασικά και απομειωμένα.

Το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα που αποδίδεται στους ελέγχοντες μετόχους, για το τρίμηνο ύψους 1,9 εκατ. δολαρίων, ή, $0,71 και $0,70 ανά βασική και απομειωμένη μετοχή, αντίστοιχα.

– Το προσαρμοσμένο EBITDA  ανήλθε σε 6,6 εκατομμύρια δολάρια.

– Κατά μέσο όρο 12,2 πλοία ήταν στην κυριότητα και εκμετάλλευση κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2023 κερδίζοντας ένα μέσο ισοδύναμο ποσοστό χρονοναύλωσης 14.570 δολάρια ανά ημέρα.

– Μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου 2023, η εταιρεία  εξαγόρασε  273.120 μετοχές των κοινών μας μετοχών στην ανοικτή αγορά έναντι 4,1 εκατομμυρίων δολαρίων, στο πλαίσιο του προγράμματος επαναγοράς μετοχών μας ύψους έως και 10 εκατομμυρίων δολαρίων.

Κύρια σημεία του πλήρους έτους 2023:

– Συνολικά καθαρά έσοδα 47,6 εκατ. δολάρια.

– Καθαρή ζημία που αναλογεί στους μετόχους που ασκούν τον έλεγχο, ύψους 2,9 εκατ. δολαρίων ή 1,05 δολάρια ζημία ανά μετοχή βασική και απομειωμένη.

– Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη  που αναλογούν στους ελέγχοντες μετόχους, για την περίοδο ήταν $0,3 εκατ. ή $0,12 προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή, βασικά και απομειωμένα.

– Το προσαρμοσμένο EBITDA  ήταν 14,6 εκατομμύρια δολάρια.

– Κατά μέσο όρο 10,6 πλοία ανήκαν και λειτουργούσαν κατά τη διάρκεια των δώδεκα μηνών του 2023 αποφέροντας μέσο ισοδύναμο ποσοστό χρονοναύλωσης 12.528 δολάρια ανά ημέρα.

Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της EuroDry, σχολίασε:

“Κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2023, τα μέσα έσοδα από τις ναυλώσεις των πλοίων μας συνέχισαν να αυξάνονται κορυφώθηκαν στα μέσα Δεκεμβρίου, αλλά στη συνέχεια εγκατέλειψαν το μεγαλύτερο μέρος των κερδών τους μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου.

Οι τιμές των χρονοναυλώσεων, μετά από μια μικρή χαλάρωση στην αρχή του τριμήνου, διατήρησαν τα επίπεδα τους και έχουν συνέχισαν να αυξάνονται συγκρατημένα έκτοτε. Αυτές οι εξελίξεις των τιμών αντανακλούν εν μέρει εποχικά πρότυπα και, εν μέρει, τη μειωμένη διακίνηση της διώρυγας του Παναμά και της διώρυγας του Σουέζ, λόγω των κλιματικών λόγους στην πρώτη περίπτωση και σε εχθροπραξίες στην περιοχή στη δεύτερη, που είχαν ως αποτέλεσμα την επιμήκυνση των ταξίδια για ορισμένα φορτία» και συνέχισε:

“Ενώ πιστεύουμε ότι οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές θα εξαρτηθούν από την εξέλιξη της κατάστασης της δύο θαλάσσιων  καναλιών και των τρεχουσών γεωπολιτικών συγκρούσεων και πολέμων, ένας βασικός τομέας που πρέπει να παρακολουθήσουμε παραμένει η Κίνα και η δυνατότητα να οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης, δεδομένων των προκλήσεων στον τομέα των ακινήτων και της ευαισθησίας σε κυβερνητική πολιτική για τον άνθρακα.

Επιπλέον, ο ρυθμός με τον οποίο ο πληθωρισμός θα τεθεί υπό έλεγχο και τα επιτόκια θα πρέπει να επηρεάσει την οικονομική ανάπτυξη και, συνεπώς, την ανάπτυξη του εμπορίου. Ενάντια σε αυτή την εικόνα της ζήτησης, η χαμηλή αναμενόμενη αύξηση του στόλου χύδην ξηρού φορτίου παρέχει ένα αξιόπιστο επιχείρημα για ισχυρές τιμές ναύλωσης χύδην ξηρού φορτίου για τα επόμενα δύο έως τρία χρόνια. Το βιβλίο παραγγελιών χύδην ξηρού φορτίου, εκφρασμένο ως αναλογία προς τον υφιστάμενο στόλο, έχει βρίσκεται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα για περισσότερα από τρία χρόνια, οδηγώντας σε σημαντική υποστελέχωση του στόλου. Αυτό σε συνδυασμό με την επίδραση των κανονισμών για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που θα είναι πολύ πιθανό να οδηγήσουν σε βραδύτερα ατμόπλοια και ίσως ακόμη και να εμποδίσουν ορισμένα πλοία να συνεχίσουν το εμπόριο, αναμένεται να διασφαλίσει μια πολύ περιορισμένη αύξηση του στόλου» και κατέληξε λέγοντας:

“Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε την αγορά για προσαυξητικές επενδυτικές ευκαιρίες, ενώ ταυτόχρονα χρησιμοποιούμε το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών μας, καθώς οι μετοχές μας διαπραγματεύονται κάτω από την καθαρή αξία του ενεργητικού μας, ως μέσο επιστροφής κεφαλαίων στους μετόχους μας, εστιάζοντας στη μεγιστοποίηση των συνολικών μας αποδόσεων”.

Διαβάστε ακόμη

Οταν ο Σαμαράς… συνάντησε τον Πολάκη και ο Νατσιός τον Κουτσούμπα, ο σόουμαν-κομπάρσος της Εφσυν και τα media, ο χαμένος παράδεισος των ΑΠΕ

Ρεύμα: Σε επίπεδα προ κρίσης τα τιμολόγια του Μαρτίου

Aραβική «άνοιξη» στο αεροδρόμιο της Αθήνας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ