Ναυτιλία

Χάρης Φαφαλιός: “Θέλουμε περισσότερα Ελληνόπουλα και στα βαπόρια και στα γραφεία”

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Όλα όσα ειπώθηκαν στη διάρκεια της 86ης Γενικής Συνέλευσης του Committee που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά και στην οποία είχε προσκληθεί το Newmoney.

Tην άποψη και την ευχή να αυξηθεί ο αριθμός των Ελλήνων ναυτικών εξέφρασε ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Co operation Committee) Χάρης Φαφαλιός στη διάρκεια της 86ης Γενικής Συνέλευσης που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά και στην οποία είχε προσκληθεί το Newmoney.

Όπως είπε με τους Έλληνες ναυτικούς θα συνεχίσει να υπάρχει μία σύνδεση της Ελλάδας με τη Ναυτιλία δεν θα είναι δυνατός και υπογράμμισε απευθυνόμενος στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη: “Θέλουμε περισσότερα Ελληνόπουλα και στα βαπόρια και στα γραφεία.”

Ο Χάρης Φαφαλιός χαρακτήρισε την απανθρακοποίηση ως έναν τεράστιο-huge- στόχο έως το 2050 και κατήγγειλε ότι “οι ναυλωτές δεν θέλουν μία πραγματικά πράσινη λύση και για αυτό δεν συμβάλλουν όσο θα έπρεπε στην γρήγορα εφαρμογή νέων μέτρων για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας.”

Ζήτησε από τον Γιάννη Πλακιωτάκη να πιέσει προς την κατεύθυνση η Ευρωπαϊκή Ένωση να μην εφαρμόζει περιφερειακή πολιτική αλλά να ακολουθεί τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό-ΙΜΟ.

“Δεν είναι εύκολο αυτό που μας περιμένει όσο αφορά την απανθρακοποίηση. Θέλουμε να κτίσουμε ένα καλύτερο κόσμο για τα παιδιά και τα εγγόνια μας. Για αυτό μας νοιάζει η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας.”

Ο πρόεδρος του Committee υπογράμμισε τον σημαντικότατο ρόλο που διαδραμάτισαν οι ναυτικοί στη διάρκεια της πανδημίας ώστε να μην διαταραχθεί το παγκόσμιο εμπόριο και να στηριχθεί η οικονομία. Τόνισε όμως ότι οι κυβερνήσεις δεν έκαναν όσα έπρεπε για να χαρακτηριστούν οι ναυτικοί ως ουσιώδεις εργαζόμενοι-Key workers ενώ δεν έδειξαν ευελιξία για το π που και πως θα μπορούσαν να γίνουν ανταλλαγές πληρωμάτων.

“Το παγκόσμιο εμπόριο ανακάμπτει και υπάρχει αισιοδοξία στον επιχειρηματικό κόσμο” είπε ο Χάρης Φαφαλιός: ¨Η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων βρίσκεται σε ιστορικά υψηλά. Και η ναυλαγορά ξηρού φορτίου βελτιώνεται τους τελευταίους έξι μήνες αλλά όχι στον ρυθμό των containers vessels. Τα δεξαμενόπλοια δεν έχουν ανάλογη πορεία”.

Ο Χάρης Φαφαλιός αναφέρθηκε στην κυριαρχία της ελληνόκτητης ναυτιλίας μέσα στην πανδημία με τον στόλο να μεγαλώνει και να είναι σύγχρονος προσαρμοζόμενος στις απαιτήσεις της τεχνολογίας και της ψηφιακής περιοχής. Επίσης συνεχάρη τους Έλληνες εφοπλιστές για την σωστή τακτική που εφαρμόζουν και στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων όπου και εκεί κυριαρχούν.

Κλείνοντας την ομιλία του απέδωσε φόρο τιμής στον Γιάννη Αγγελικούση ο οποίος απεβίωσε αφήνοντας πίσω του ένα κενό δυσαναπλήρωτο.

Τον λόγο πήρε στη συνέχεια ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης ο οποίος αφού αναφέρθηκε στις ενέργειες της ελληνικής κυβέρνησης σε θέματα ναυτιλίας και ναυτικής εκπαίδευσης είπε ότι χρειάζεται να υπογραφεί ένα νέο συμβόλαιο μεταξύ της πολιτείας και της ναυτιλιακής κοινότητας ώστε μεταξύ άλλων να ενισχυθεί το ελληνικό νηολόγιο και ζήτησε από τους Έλληνες πλοιοκτήτες να ανταποκριθούν σε αυτό το κάλεσμα.

Τέλος αποφασίστηκε η αναβολή των εκλογών έως τον Ιούνιο του 2022.

Διαβάστε ακόμα: 

Κομισιόν: Πρόσθετα κονδύλια €1,6 δισ. στην Ελλάδα για επιχειρησιακά προγράμματα 

Στο γραφείο του πρωθυπουργού ο φιλικός διακανονισμός Cosco – Ελληνικού Δημοσίου 

Γκρεμίστηκε η μετοχή της Coca Cola μετά το «άδειασμα» του Κριστιάνο Ρονάλντο