Τον ερχόμενο Αύγουστο συμπληρώνονται πέντε χρόνια από την υποχρέωση του κράτους να δώσει το επιπλέον 16% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΠ ΑΕ με την αίρεση ότι οι Κινέζοι θα έχουν ολοκληρώσει τα υποχρεωτικά έργα-επενδύσεις στο λιμάνι.

Οι Κινέζοι αντιτείνονται ότι είναι έτοιμοι να ολοκληρώσουν τα υποχρεωτικά έργα αλλά δεν τους αφήνουν εξωγενείς παράγοντες όπως προσφυγές στο ΣτΕ και περιβαλλοντικές εγκρίσεις.

Οι επαφές των δύο πλευρών πύκνωσαν το τελευταίο διάστημα ενώ η κυβέρνηση θέλει να αποφύγει την προσφυγή στη Διαιτησία διότι νομικοί κύκλοι τη συμβουλεύουν ότι δεν θα βγει κερδισμένη. Η υπόθεση σύμφωνα με πληροφορίες έχει φτάσει στο Μαξίμου.

Για αυτό προσανατολίζεται σε φιλικό διακανονισμό ζητώντας από την κινεζική πλευρά να καταθέσει εγγυητικές επιστολές με τα ποσά που αντιστοιχούν στα υπό εκκρεμότητα έργα.

Κινεζικοί κύκλοι επεσήμαναν στο Newmoney.gr πως εκτιμούν ότι μέχρι τον Αύγουστο θα έχει λυθεί το θέμα και προσέθεσαν ότι ευχής έργο θα ήταν η συμφωνία να επέλθει πριν τις 15 Ιουλίου που είναι προγραμματισμένη η Γενική Συνέλευση της ΟΛΠ ΑΕ.

«Αποδεικνύεται ότι οι business με τους Κινέζους είναι win-win» υπογράμμισαν.

Όμως στις σχέσεις των δύο πλευρών υπάρχει ένα ακόμη αγκάθι και ονομάζεται προβλήτα IV. Η Cosco και η κινεζική κυβέρνηση προβληματίζονται, διότι το ελληνικό κράτος δεν εγκρίνει την κατασκευή της προβλήτας IV που θα συμβάλει στο να σπάσει το φράγμα των 10 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων το λιμάνι του Πειραιά και να γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστικό.

Η στασιμότητα στο θέμα της κατασκευής της προβλήτας IV στο λιμάνι του Πειραιά μαζεύει μαύρα σύννεφα στον ουρανό του ανταγωνισμού.

Το Μεγάλο Λιμάνι κινδυνεύει πλέον να χάσει την πρώτη θέση στη Μεσόγειο και την 4η στην Ευρώπη από τη Βαλένθια η οποία ανεβαίνει δυναμικά. Παρά το γεγονός ότι άντεξε στην κρίση της πανδημίας η ενδυνάμωση των ανταγωνιστών του θα το φέρει στο άμεσο μέλλον σε δυσχερή θέση τόσο στην Ευρώπη όσο και στην παγκόσμια κατάταξη των λιμένων.

Το 2020 ο Πειραιάς κέρδισε στο νήμα τους Ισπανούς. Διαχειρίστηκε 5,5 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια έναντι 5,415.

Στη γενική ευρωπαϊκή κατάταξη προηγείται το Ρότερνταμ με 14,3 εκατ. κουτιά και ακολουθούν η Αμβέρσα με 12 εκατ. και το Αμβούργο με 8,52 εκατομμύρια.

Το 2020 διακινήθηκαν 5.500.000 εμπορευματοκιβώτια και από τιος τρεις προβλήτες του Πειραιά έναντι 5.650.000 το 2019 ποσοστό μείωσης 3,6%.

Η προβλήτα του ΟΛΠ παρουσίασε αύξηση κατά 50.000 «κουτιά» φθάνοντας τα 550.000 στα τέλη του 2020.

Διαβάστε ακόμα:

JP Morgan: Tιμή-στόχος στα 3,5 ευρώ για την Εθνική Τράπεζα – Θετική σύσταση

Γεωργιάδης: Λουκέτο στην ΕΑΒ εάν φύγει η Lockheed Martin

Folli Follie: Συζητήθηκε το αίτημα για τον ειδικό εντολοδόχο