Σε ρότα κερδοφορίας συνέχισε να ταξιδεύει και το γ’ τρίμηνο η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Costamare με επικεφαλής τον Κωστή Κωνσταντακόπουλο που διαχειρίζεται δύο στόλους ένας με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ένας με φορτηγά.

Ο Γρηγόρης Ζήκος, Οικονομικός Διευθυντής της Costamare, σχολίασε: «Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του έτους, η εταιρεία πραγματοποίησε καθαρά κέρδη ύψους περίπου 53 εκατομμυρίων δολαρίων. Από το τέλος του τριμήνου, η ρευστότητα ήταν κοντά στο 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

Στον τομέα των containerships, τα μεγαλύτερα πλοία συνεχίζουν να απολαμβάνουν μια σφιχτή αγορά, ενώ τα μικρότερα πλοία βιώνουν επιδεινούμενες συνθήκες. Συνολικά, οι προοπτικές της αγοράς παραμένουν αβέβαιες λόγω του μεγάλου βιβλίου παραγγελιών και των ανεπαρκούς διάλυσης πλοίων» και συνέχισε μιλώντας για τα φορτηγά πλοία:

«Στον τομέα του ξηρού χύδην φορτίου, στο πλαίσιο της στρατηγικής μας για την ανανέωση του στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του, αποκτήσαμε ένα πλοίο τύπου ultramax και δύο πλοία τύπου capesize και ταυτόχρονα εκποιήσαμε δύο παλαιότερα πλοία τύπου supramax.

Τα ιδιόκτητα πλοία ξηρού χύδην φορτίου μας συνεχίζουν να διαπραγματεύονται σε spot βάση, ενώ η πλατφόρμα συναλλαγών έχει αυξηθεί σε ένα στόλο 59 πλοίων. Έχοντας επενδύσει 200 εκατ. δολάρια στην επιχειρησιακή πλατφόρμα μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, δεσμευόμαστε μακροπρόθεσμα στον τομέα του οποίου τα θεμελιώδη μεγέθη βλέπουμε θετικά».

Όσον αφορά τη Neptune Maritime Leasing είπε ότι « η πλατφόρμα αναπτύσσεται σταθερά σε συνετή βάση, έχοντας συνάψει συναλλαγές χρηματοδοτικής μίσθωσης για 17 πλοία συνολικά, οι οποίες συμπληρώνονται από ένα υγιές pipeline που επεκτείνεται κατά τα επόμενα τρίμηνα» και κατέληξε λέγοντας:

«Τέλος, συνεχίσαμε το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών και από το δελτίο τύπου για τα αποτελέσματα του β’ τριμήνου του 2023, έχουμε αγοράσαμε κοινές μετοχές αξίας 10 εκατομμυρίων δολαρίων, υπογραμμίζοντας την ισχυρή πεποίθησή μας ότι η τιμή της μετοχής είναι σε μεγάλο βαθμό υποτιμημένη, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις επιδόσεις όσο και τις προοπτικές της εταιρείας».

Κερδοφορία και Ρευστότητα

– Γ’ τρίμηνο 2023: Καθαρά κέρδη διαθέσιμα για τους κοινούς μετόχους ύψους $53,3 εκατ. ($0,45 ανά μετοχή).

– Q3 2023 Προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα διαθέσιμο στους κοινούς μετόχους1 ύψους $53,9 εκατ. ($0,46 ανά

μετοχή).

– Ρευστότητα γ΄ τριμήνου 2023 ύψους $996,9 εκατ.

II. Πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών μέχρι σήμερα

– Επαναγορά 882.316 κοινών μετοχών, με συνολικό αντίτιμο 10 εκατ. δολάρια, από το δ’ τρίμηνο του 2023.

– Διαθέσιμα κεφάλαια που απομένουν στο πλαίσιο του προγράμματος επαναγοράς μετοχών ύψους 30 εκατ. δολαρίων για κοινές μετοχές και 150 εκατ. δολάρια για τις προνομιούχες μετοχές

III. Λειτουργική πλατφόρμα ξηρού χύδην φορτίου

– Η Costamare Bulkers Inc. (“CBI”) έχει επί του παρόντος σταθεροποιήσει ένα στόλο 59 πλοίων ξηρού χύδην φορτίου σε περίοδο ναυλώσεις, που αποτελούνται από:

-37 πλοία Newcastlemax/Capesize

-22 πλοία Kamsarmax/Panamax

– Όλα τα ναυλωμένα πλοία έχουν παραδοθεί στην CBI.

– Η πλειονότητα του σταθερού στόλου είναι σε συμφωνίες ναύλωσης που συνδέονται με δείκτες.

Πιο συγκεκριμένα: Οι ναυλωμένες εταιρείες που έχουν ναυλωθεί σε πλοία με βάση τις συμφωνίες που έχουν συναφθεί με το ναυτικό, είναι οι εξής:

– 34 πλοία Newcastlemax/Capesize με μέση διάρκεια 1,1 ετών.

-14 πλοία Kamsarmax/Panamax με μέση διάρκεια 0,4 έτη.

IV. Πλατφόρμα χρηματοδοτικής μίσθωσης

– Ελέγχουσα συμμετοχή στην Neptune Maritime Leasing Limited (“NML”).

– Επένδυση μετοχικού κεφαλαίου της Costamare ύψους έως 200 εκατ. δολάρια.

– Τρέχουσα επένδυση της εταιρείας στην NML ύψους 73,7 εκατ. δολαρίων.

– Αναπτυσσόμενη πλατφόρμα χρηματοδοτικής μίσθωσης, έχοντας χρηματοδοτήσει 17 ναυτιλιακά περιουσιακά στοιχεία, μέχρι σήμερα, με βάση αυτό που έχουμε

πιστεύουμε ότι είναι ένας υγιής αγωγός

Νέα δανειακή χρηματοδότηση

– Χρηματοδότηση της απόκτησης δύο πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου μέσω ευρωπαϊκού χρηματοπιστωτικού ιδρύματος. Το συνολικό ποσό που αντλήθηκε ανέρχεται σε περίπου 27,5 εκατ. δολάρια.

– Νέα δέσμευση με τη μορφή διευκόλυνσης hunting license για τη χρηματοδότηση της απόκτησης των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και πλοίων ξηρού χύδην φορτίου για συνολικό ποσό έως 60 εκατ. δολάρια με ευρωπαϊκό χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, η οποία βρίσκεται σε καθεστώς δέσμευσης και υπόκειται στην τελική τεκμηρίωση.

– Περίπου 144,2 εκατ. δολάρια διαθέσιμα για τη χρηματοδότηση μελλοντικών εξαγορών πλοίων ξηρού χύδην φορτίου και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέχρι τον Δεκέμβριο του 2025

– Δεν υπάρχουν σημαντικές λήξεις χρέους μέχρι το 2026.

VI. Επικαιροποίηση ναύλωσης ιδιόκτητου στόλου  – πλήρως απασχολούμενο containership

– 100%, 87% και 73% του στόλου των containerships σταθερό για το 2023, το 2024 και το 2025, αντίστοιχα.

– Τα συμβατικά έσοδα για τον στόλο containerships ανέρχονται σε περίπου 2,7 δισ. δολάρια με σταθμισμένο κατά TEU διάρκεια 3,7 ετών

– Σύναψη περισσότερων από 50 συμφωνιών ναύλωσης για τον ιδιόκτητο στόλο χύδην ξηρού φορτίου από το δεύτερο τρίμηνο του 2023

Διαβάστε ακόμη

Reuters: Δεν τελείωσε η μάχη με τον πληθωρισμό – Κίνδυνος για νέες αυξήσεις στα επιτόκια

Βουτιά άνω του 40% για τη μετοχή της WeWork – Κοντά στη χρεοκοπία το «αστέρι» των αμερικανικών start-up

Γ. Γλου: Χωρίς…μνηστήρα έμεινε η βίλα στην Καστέλα (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ