Διαψεύδει η πλοιοκτήτρια εταιρεία DELTA TANKERS LTD. οποιαδήποτε ανάμιξη τάνκερ συμφερόντων της σε περιστατικό περιβαλλοντικής ρύπανσης στη Βραζιλία.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, «η DELTA TANKERS LTD., διαχειρίστρια εταιρεία του υπό Ελληνική σημαία δεξαμενοπλοίου “BOUBOULINA” , διευκρινίζει ότι καμία δημόσια αρχή της Βραζιλίας δεν ήρθε ποτέ σε επαφή, είτε με την ίδια την εταιρεία είτε με το συγκεκριμένο πλοίο, στο πλαίσιο της έρευνας που βρίσκεται σε εξέλιξη σχετικά με την πετρελαιοκηλίδα που εμφανίστηκε στις βραζιλιανές ακτές στο τέλος του καλοκαιριού».

Παραλλήλως, η εταιρεία σημειώνει ότι «το “ΒOUBOULINA” αναχώρησε πλήρες φορτίου από τη Βενεζουέλα, στις 19 Ιουλίου του 2019, με κατεύθυνση το λιμάνι Melaka της Μαλαισίας. Το πλοίο έφτασε στον προορισμό του χωρίς να αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και ξεφόρτωσε το σύνολο του φορτίου του, χωρίς να σημειωθεί η παραμικρή απώλεια».

Πώς ενεπλάκη το Bouboulina στην υπόθεση 

Οπως μετέδωσαν νωρίτερα το Reuters και οι FT, To υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιο Bouboulina χαρακτηρίσθηκε ως «ο κύριος ύποπτος» για πετρελαιοκηλίδα που σημειώθηκε στις ακτές της βορειοανατολικής Βραζιλίας σε μήκος μεγαλύτερο των 2.000 χιλιομέτρων, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Άμυνας της χώρας.

Όπως αναφέρουν τα διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία, εκδόθηκε ένταλμα έρευνας για την έδρα μιας ναυτιλιακής εταιρείας στο Ρίο ντε Ζανέιρο, ενώ η εισαγγελία της Βραζιλίας κάνει λόγο για «ανυπολόγιστες» ζημιές στις ακτές της χώρας.

Η αστυνομία ανακοίνωσε πως ερευνά ένα υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιο που φέρεται ότι ευθύνεται για την πετρελαιοκηλίδα, για την οποία αναφέρει πως σημειώθηκε σε απόσταση περίπου 700 χλμ. από τις ακτές στο διάστημα ανάμεσα στις 28 και 29 Ιουλίου, αφού το τάνκερ είχε κάνει έναν σταθμό στη Βενεζουέλα.

Στην ανακοίνωσή της, η ομοσπονδιακή αστυνομία αναφέρει πως εκτελεί εντάλματα έρευνας σε διευθύνσεις που συνδέονται με μια ελληνικής εθνικότητας εταιρεία.

Οι βραζιλιανές αρχές ανέφεραν επίσης πως έχουν ζητήσει τη συνεργασία διεθνών υπηρεσιών, περιλαμβανομένης της Ιντερπόλ, για να διεξαχθούν περαιτέρω έρευνες σχετικά με το πλοίο, το πλήρωμά του και την εταιρεία.

Η ομοσπονδιακή αστυνομία εντόπισε την πιθανή προέλευση της πετρελαιοκηλίδας χρησιμοποιώντας ωκεανογραφικά δεδομένα και δεδομένα γεωεντοπισμού, τα οποία έδειξαν ότι το ελληνικό πλοίο ήταν το μόνο που έπλεε στην περιοχή στις 28 και 29 Ιουλίου.

«Το υπό ελληνική σημαία σκάφος ελλιμενίσθηκε στις 15 Ιουλίου στη Βενεζουέλα, παρέμεινε για τρεις ημέρες και απέπλευσε για τη Σιγκαπούρη μέσω του Ατλαντικού Ωκεανού, σταματώντας μόνο στη Νότια Αφρική. Η πετρελαιοκηλίδα, την οποία ερευνάμε, φέρεται ότι σημειώθηκε στη διάρκεια αυτού του ταξιδιού», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η αστυνομία.

Στις 29 Οκτωβρίου εμφάνιση πετρελαιοκηλίδας είχε αναφερθεί σε εννέα Πολιτείες και 94 πόλεις, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ομοσπονδιακής αστυνομίας. Επλήγησαν τουλάχιστον 107 ζώα, από τα οποία τα 81 πέθαναν ως αποτέλεσμα της περιβαλλοντικής καταστροφής.