Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), το οποίο εκπροσωπεί πάνω από το 80% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, δημοσίευσε την έκθεση 2023/2024 του πίνακα επιδόσεων των κρατών σημαίας, στην οποία παρουσιάζονται συνεχείς θετικές επιδόσεις από την πλειονότητα των κρατών σημαίας-νηολόγια που είναι υπεύθυνα για την ασφάλεια και τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των εμπορικών πλοίων του κόσμου.

Η έκθεση ενθαρρύνει τους πλοιοκτήτες να ξεκινήσουν διάλογο με τα κράτη σημαίας τους για να διευκολύνουν τις βελτιώσεις στην ασφάλεια, την προστασία του περιβάλλοντος και τις αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας.

Κράτη σημαίας όπως οι Βερμούδες, οι Νήσοι Καϊμάν, η Δανία, η Ελλάδα, το Χονγκ Κονγκ (Κίνα), η Ιαπωνία, η Λιβερία, η Μάλτα, οι Νήσοι Μάρσαλ, η Νορβηγία, η Πορτογαλία, η Σιγκαπούρη και το Ηνωμένο Βασίλειο παρουσίασαν θετικούς δείκτες για όλα τα κριτήρια που χρησιμοποιούνται στην έκθεση.

Ωστόσο, η έκθεση υπογραμμίζει επίσης ότι ορισμένα κράτη σημαίας, όπως το Τόγκο, η Αλγερία και οι Κομόρες, εξακολουθούν να καταγράφουν μεγάλα ποσά αρνητικών δεικτών επιδόσεων. Το ICS αναφέρει ότι αυτό υπογραμμίζει την ανάγκη οι πλοιοκτήτες και οι φορείς εκμετάλλευσης να εξετάζουν διεξοδικά την ουσία ενός κράτους σημαίας πριν επιλέξουν να νηολογήσουν τα πλοία τους εκεί.

Θετικά, αρκετά μικρότερα κράτη σημαίας, όπως η Κόστα Ρίκα, η Αίγυπτος, το Μεξικό και η Ταϊλάνδη, παρουσίασαν αύξηση των θετικών δεικτών επιδόσεων σε σύγκριση με την προηγούμενη έκθεση.

Η έκθεση 2023/2024 υποδεικνύει γενικές βελτιώσεις στη συμμετοχή των κρατών σημαίας στις συνεδριάσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και στη χρήση αναγνωρισμένων οργανισμών με καλές επιδόσεις, οι οποίοι έχουν εξουσιοδοτηθεί από τις διοικήσεις των κρατών σημαίας για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης με την ασφάλεια, τις περιβαλλοντικές επιδόσεις και τα εργασιακά πρότυπα.

Ο Guy Platten, Γενικός Γραμματέας του ICS, σχολίασε την έκθεση, σημειώνοντας τις συνολικές θετικές πληροφορίες και τις βελτιώσεις σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένης της συμμετοχής των κυβερνήσεων στις συνεδριάσεις του ΙΜΟ και της βελτίωσης των επιδόσεων μεταξύ των μικρότερων κρατών σημαίας.

«Δυστυχώς, ορισμένα κράτη σημαίας συνεχίζουν να καταγράφουν μεγάλες ποσότητες αρνητικών δεικτών επιδόσεων, τους οποίους τα κράτη σημαίας πρέπει να αντιμετωπίσουν, προς όφελος ολόκληρου του ναυτιλιακού κλάδου», δήλωσε ο Platten.

Η μεθοδολογία της έκθεσης ICS για τις επιδόσεις των κρατών σημαίας περιλαμβάνει την εξέταση των αρχείων ελέγχου από το κράτος λιμένα, τον έλεγχο της επικύρωσης σημαντικών ναυτιλιακών συνθηκών, την εξέταση του ελέγχου των αναγνωρισμένων οργανισμών, την εξέταση της ηλικίας του στόλου, τον έλεγχο της συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις υποβολής εκθέσεων, την αξιολόγηση της συμμετοχής στις συνεδριάσεις του ΙΜΟ και την επαλήθευση της συμμετοχής στο σύστημα ελέγχου του ΙΜΟ.

Διαβάστε ακόμη

Σχέδιο Χατζηδάκη για βιώσιμες επιχειρήσεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα

Γιατί αγόρασε το 5% του Χρηματιστηρίου του Τελ Αβίβ το ζεύγος Άκμαν – Όξμαν

Τι εννοούμε με τον όρο «ασφάλιση επιχειρηματικού εγκλήματος»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ